Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 mar 2008 23:43

Wat dat betreft komt het Cervélo echt aan waaien hè. Zo'n Cacellara die wint zo als je op een SOLOist moet winnen.

Betere reclame kunnen ze zich niet wensen. Was erg mooi om te zien weer..

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 22 mar 2008 23:50

SpEric schreef:Wat dat betreft komt het Cervélo echt aan waaien hè. Zo'n Cacellara die wint zo als je op een SOLOist moet winnen.

Betere reclame kunnen ze zich niet wensen. Was erg mooi om te zien weer..

Da's een feit, qua marketing/verkoopseffect kan dit tellen. Prachtig.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 23 mar 2008 10:39

nou, volgens mij wint spartacus zelfs nog op een stalen 531 van gazelle met twee kromme wielen nog de primavira,
maar toch goed om te zien dat het een cervélo solist carbon is die ieder ander merk achter zich laat :D:D
dat belooft nog wat, ik ben benield wie deze ploeg volgend jaar onder zijn hoede neemt en hoe ze gaan heten, die moet toch diep in de buidel voor deze klasse ploeg, ik hoop wel dat cervélo ook deze nieuwe ploeg blijft sponseren
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 mar 2008 14:32

Spartacus !!

Prachtig hè ..

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 23 mar 2008 22:40

Heb vandaag de ronde van het groene hart gekeken maar dan zie je dat die jongens van de continentale ploegen daar t.o.v. de echte profies zoals csc en astana toch wel iets tekort schieten en dan doen die mannen als Fabian nog niet eens mee. :-)
reclame

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 24 mar 2008 08:34

Cervelootje schreef:Heb vandaag de ronde van het groene hart gekeken maar dan zie je dat die jongens van de continentale ploegen daar t.o.v. de echte profies zoals csc en astana toch wel iets tekort schieten en dan doen die mannen als Fabian nog niet eens mee. :-)






Ja, maar dat is ook zo, deze jongens zijn ook natuurlijk ook nog geen prof,
Ik vond dat ze toch goed in beeld waren, het is toch een koers van net boven de 200km,
ik ken de ploeg van, Van Vliet uit het westland redelijk goed, deze jongens werken vaak halfve dagen er bij, kijk dat doet een prof bij csc natuurlijk niet, het is hun werk,
en ik denk dat daar ook het verschil is, kijk sabastian langeveld heeft ook eerst bij van vliet gereden voordat hij bij skil/shimano kwam en kijk hoe hij nu bij rabobank in de primavira omhoog rijdt,
deze amateurs moeten ook nog groeien en dat doen ze in mijn ogen goed om dit soort wedstrijden te rijden en zeker als ze prof willen worden

wat me we op valt is dat CSC in het begin van het seizoen op de R3 fietste en nu op een solist, met dikke zipp's er in, en met dit weer met veel wind
gaan ze ieder maand een andere frame type pakken ?
ik weet niet of ze dit ook bij andere ploegen doen? weet iemand dit of dat zo is
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 24 mar 2008 11:29

de monsternaar schreef:
Cervelootje schreef:Heb vandaag de ronde van het groene hart gekeken maar dan zie je dat die jongens van de continentale ploegen daar t.o.v. de echte profies zoals csc en astana toch wel iets tekort schieten en dan doen die mannen als Fabian nog niet eens mee. :-)






Ja, maar dat is ook zo, deze jongens zijn ook natuurlijk ook nog geen prof,
Ik vond dat ze toch goed in beeld waren, het is toch een koers van net boven de 200km,
ik ken de ploeg van, Van Vliet uit het westland redelijk goed, deze jongens werken vaak halfve dagen er bij, kijk dat doet een prof bij csc natuurlijk niet, het is hun werk,
en ik denk dat daar ook het verschil is, kijk sabastian langeveld heeft ook eerst bij van vliet gereden voordat hij bij skil/shimano kwam en kijk hoe hij nu bij rabobank in de primavira omhoog rijdt,
deze amateurs moeten ook nog groeien en dat doen ze in mijn ogen goed om dit soort wedstrijden te rijden en zeker als ze prof willen worden

wat me we op valt is dat CSC in het begin van het seizoen op de R3 fietste en nu op een solist, met dikke zipp's er in, en met dit weer met veel wind
gaan ze ieder maand een andere frame type pakken ?
ik weet niet of ze dit ook bij andere ploegen doen? weet iemand dit of dat zo is



Ja Monsternaar je hebt wel gelijk maar om maar even aan te geven dat er toch nog best een groot verschil mogelijk is. Ik heb wel eens een klassieker gereden met gemengd elite en a amateurs en dan vond ik die elite renners al hard rijden en dan te bedenken dat daar nog eens een heel verschil tussen de pro´s en de continentalen zit.
Wat mij ook heel erg opvalt is dat die gasten van CSC nu ook in alle koersen niet meer op het toneel verschijnen met een slc sl terwijl ik er nu twee gescheurd heb is dat wel heel verdacht. Ben benieuwd wat hun beweegreden daar achter is!
reclame

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 mar 2008 19:15

Het lijkt me inderdaad dat ze daar niet meer op durven koersen nu jij er twee hebt gescheurd ;)

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 mar 2008 21:47

LVGH schreef:Het lijkt me inderdaad dat ze daar niet meer op durven koersen nu jij er twee hebt gescheurd ;)


lol

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 24 mar 2008 23:07

Sinds vorige week mijn nieuwe fiets.

Ik wacht nu enkel nog op:
BTP shim voor de zadelpen. 32,4 naar 31,6 voor Easton EC90 zadelpen
BTP ergopower foamhoods
Tune snelspanners
Blackspire tandbladen 52-39
Titanium boutjes voor de stuurpen.
(Op enkele plaatsen zitten al titanium boutjes.)

Helaas waren de aluminium platen voor de Speedplay pedalen niet meer op voorraad bij BTP. Evenals de lichte spacers van BTP. Anders kwamen deze ook op mijn fiets.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Standaard vork die gespoten is. (316gr. incl. lak.)
Afbeelding

Afbeelding

Een witte en een zwarte Speedplay Zero titanium. Ik vind het wel passend bij deze fiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 mar 2008 23:14

Ziet er erg goed uit, leuk detail is de vork en de pedalen.

Die blackspire bladen gaan denk ik erg grof staan op je record crankstel, ik heb ze nu op de SRAM Force zitten maar ga het waarschijnlijk vervangen door Stronglight bladen, afgezien van de levertijd van Blackspire.

Denk dat je net rond (misschien zelfs onder) de 7 kg gaat uitkomen met deze fiets..
"Try not. Do or do not......there is no try"

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 mar 2008 23:29

Erg mooi geheel! Gaat er nog beter uitzien met de Easton zadelpen. Die vork lijkt erg op de vork die in sommige BMC's zit..

Plaats reactie