Retro / oudere fietsen
Onlangs mijn winterprojectje gemonteerd. Een gazelle Acc Pro 110 Goldline. Een carbon retro.
https://attachment.outlook.office.net/o ... eview=True
https://attachment.outlook.office.net/o ... eview=True
Geen winter- maar een lenteproject, onlangs aangeschaft voor mw. JB:
Specs
Frame: Vitus XO Chro-Mo, special double butted. Bouwjaar is vermoedelijk medio jaren negentig
Groep: Campagnolo Mirage, 2x8 speed
Wielen: Rigida DP18, 36 spaaks.
Stuur: ITM Mod. Europa Super Racing
Stuurpen: ITM
Zadelpen: Kaloy Uno
Zadel: Nishiki
Banden: Michelin Axial Tour de France, wit/blauw, 23 mm
Vervangen
Ketting, binnen- en buitenbanden, velglint, pedalen, zadelpen (de buitendiameter van de gemonteerde zadelplen bleek net wat kleiner te zijn dan de binnendiameter van de zadelbuis), binnen- en buitenkabels voor remmen en versnellingen, stuurlint en eventueel een andere zadel.
Schoonmaken, smeren en afstellen
Trapas, balhoofdlagers, crankset, naven, voor- en achterderailleurs, remhoeven
Ontroesten en herlakken of powder coaten
Het frame heeft hier en daar wat roestplekken, Het gaat in alle gevallen gelukkig om oppervlakte roest. Ook het chroom is hier en daar aangetast door roest en op een paar plekjes enigszins afgebladerd. Niet direct nodig voor het rijden maar het frame zal op termijn herlakt of gepowdered coat worden.
Specs
Frame: Vitus XO Chro-Mo, special double butted. Bouwjaar is vermoedelijk medio jaren negentig
Groep: Campagnolo Mirage, 2x8 speed
Wielen: Rigida DP18, 36 spaaks.
Stuur: ITM Mod. Europa Super Racing
Stuurpen: ITM
Zadelpen: Kaloy Uno
Zadel: Nishiki
Banden: Michelin Axial Tour de France, wit/blauw, 23 mm
Vervangen
Ketting, binnen- en buitenbanden, velglint, pedalen, zadelpen (de buitendiameter van de gemonteerde zadelplen bleek net wat kleiner te zijn dan de binnendiameter van de zadelbuis), binnen- en buitenkabels voor remmen en versnellingen, stuurlint en eventueel een andere zadel.
Schoonmaken, smeren en afstellen
Trapas, balhoofdlagers, crankset, naven, voor- en achterderailleurs, remhoeven
Ontroesten en herlakken of powder coaten
Het frame heeft hier en daar wat roestplekken, Het gaat in alle gevallen gelukkig om oppervlakte roest. Ook het chroom is hier en daar aangetast door roest en op een paar plekjes enigszins afgebladerd. Niet direct nodig voor het rijden maar het frame zal op termijn herlakt of gepowdered coat worden.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik zet hem in de agenda. Waarschijnlijk toch weer met de AB vanwege tijdgebrek om een AA op te bouwen.
Het is een zoekplaatje inderdaad.
Hier twee links:
http://nieuws.gazelle.nl/gazelle-pakt-u ... ofestival/
https://www.gazelle.nl/championmondial
Hier twee links:
http://nieuws.gazelle.nl/gazelle-pakt-u ... ofestival/
https://www.gazelle.nl/championmondial
Toen ik de rood-wit-blauwe AA special kocht, zag hij er verwaarloosd uit. Toch was hij ooit met oog voor detail opgebouwd.
Tot mijn verbazing lopen de remkabels door het Cinelli stuur. Bij de stuurpen komen ze uit de onderzijde van het stuur. Verder zat er een dubbel stuurlint op.
Tot mijn verbazing lopen de remkabels door het Cinelli stuur. Bij de stuurpen komen ze uit de onderzijde van het stuur. Verder zat er een dubbel stuurlint op.
pista kan, maar bedenk wel dat deze open lagers heeft, zonder seal.
vuil en water kan dus ongehinderd z'n gang gaan.
vuil en water kan dus ongehinderd z'n gang gaan.