Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 19 mei 2020 08:21

Ik vind strava een middel om routes te ontdekken. Volg ook vooral, naast een aantal forum leden, mensen in de buurt.
Segmenten interesseren mijn niet, ben daar toch te traag voor. Lekker belangrijk.
Verder is het voor mij een registratie tool waarbij ik andere diensten kan gebruiken die strava data gebruiken, zoals veloviewer.
Waar ik mij aan stoot zijn de reclame blokken tussen de regels door. Ik scrol maar verder dan.
Route builder vind ik vervelend, pontjes in de buurt herkent ie niet en ik heb geen zin om routes in delen te hakken. Ik gebruik dan ook komoot, wat ik veel fijner vind werken. De integratie met veloviewer is de enige reden waarom ik het wel eens gebruik, op zoek naar lege tegels.
Vanuit mijn IT achtergrond geloof ik niet in gratis diensten (behalve Gmail dan...... 🙈). Ik betaal dan ook voor alle sport diensten die ik gebruik.

mhr-zip
Forum-lid

mhr-zip 19 mei 2020 08:23

Ik ga vooral de routebuilder missen, ik vind al die abonnementen op al die dingen altijd net te duur.
Als je zwift, strava, veloviewer, netflix, spotify etc neemt loop je gewoon leeg.

Als routebuilder gebruik ik ook Komoot, maar voor ff snel werkte Strava veel sneller.
Voor de betere routes heb ik liever Komoot.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 19 mei 2020 08:26

Tja Cees, egotripperij, dat zou je ook kunnen zeggen van het tonen van foto's van je fiets of zo...

Ik ben eerder van het idee dat het gewoon leuk is om met elkaar om te gaan rondom de hobby die je hebt. Op welke manier dan ook. Zie ook dit forum!

Activiteiten van anderen op Strava irriteren mij nooit (tenzij ze me een KOM afnemen :) ), die laten me ofwel koud ofwel triggeren/inspireren ze me op een bepaalde manier. Ik blijf ook graag op de hoogte van wat mijn fietsvrienden (die in alle hoeken van het land of buitenland wonen) uitvreten. Goed toch?
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2020 08:33

raven14 schreef: 19 mei 2020 08:26 Tja Cees, egotripperij, dat zou je ook kunnen zeggen van het tonen van foto's van je fiets of zo...
Daar is een fiets forum voor toch ;-) en is toch ook informatief. Ben maar blij dat ik niet alles post ;) :lol:

Ik zie op Strava "posts" van ala "Kinderen ophalen van school met bezoek aan slager" en dergelijke strekking of "wandeling met M., toch weer 5km afgetikt".

Verder vind ik alles prima, ieder zijn ding :winkthumb:
YFood !!!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 19 mei 2020 08:40

csteenbe schreef: 19 mei 2020 08:33
Ik zie op Strava "posts" van ala "Kinderen ophalen van school met bezoek aan slager" en dergelijke strekking of "wandeling met M., toch weer 5km afgetikt".

Dat soort entries laat me inderdaad ook koud :) Net zoals het topic 'Ervaringen Wim de Vos' bvb... Maar dat is geen reden is om het fietsforum links te laten liggen ;)
Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mei 2020 08:48

Strava ging van 1 betaald niveau naar 3 levels... Maar toen was er ook nog steeds de gratis versie... Dus weinig push om te betalen, zelfs niet voor de onderste trede.
Ook omdat ze bekend zijn toch niet te luisteren naar hun gebruikers. En dat er weinig toegevoegde waarde zat in dat abonnement.

Nu gingen ze het simpeler maken, en is er nog 1 betaalde variant met alle extras en dus ook gewoon weer aan de prijs (dat is subjectief, weet ik..., maar zonder vermogensmeter en veel sporten anders dan fietsen die ik doe, biedt het betaalde platform amper iets nuttigs).

En nu gooien ze een hoop uit het gratis gedeelte.

Stel dat je nu nog een goedkope betaalde optie had gehad, hadden ze me mee gehad. Maar die optie hebben ze eerst al weg gehaald.

Ze hadden de beperkingen op het gratis abonnement moeten doorvoeren toen ze die 3 betaalde lagen introduceerden.

Strava is voor mij vooral de verzamelplek van mijn activiteiten. Daar komt logging van garmin forerunner (laatste 2 jaar), sigma fietscomputer, mylaps transponder schaatsen, en soms manuele activiteiten (landtraining, pilates, workout) bij elkaar.

Nuja, dat kan gewoon nog steeds gratis. Dus wat dat betreft niet te klagen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2020 08:51

Ik vrees dat het vooral tot een leegloop gaat leiden. Zien hoeveelste je bent is voor de meeste een leuke gimmick, maar om daar nu $60 per jaar voor te betalen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2020 08:54

raven14 schreef: 19 mei 2020 08:40 Dat soort entries laat me inderdaad ook koud :) Net zoals het topic 'Ervaringen Wim de Vos' bvb... Maar dat is geen reden is om het fietsforum links te laten liggen ;)
Ervaringen met.... vind ik juist weer wel informatief daar als ik iets zou aankopen kan ik daar informatie van halen. Maar goed we dwalen af ;) Ieder zijn ding.

Garmin Connect geeft mij al mijn data en als je routes wilt tekenen en routes wilt opslaan gaat dat prima daar, prestatie analyses zijn ook nog eens beter. als je dat zou willen.
YFood !!!

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 08:57

csteenbe schreef: 19 mei 2020 08:33
raven14 schreef: 19 mei 2020 08:26 Tja Cees, egotripperij, dat zou je ook kunnen zeggen van het tonen van foto's van je fiets of zo...
Daar is een fiets forum voor toch ;-) en is toch ook informatief. Ben maar blij dat ik niet alles post ;) :lol:

Verder vind ik alles prima, ieder zijn ding :winkthumb:

Je bedoelt zeker zoiets als dit:

https://www.strava.com/activities/3468686065

Heerlijke activiteit met veel positieve reacties, ja dat is leuk om te lezen.

Deze had ik dezelfde dag.. https://www.strava.com/activities/3464405715 de kudos op die activiteit vind ik veel minder boeiend.

Strava is voor mij ook gewoon social media... en ja dat is het fietsforum toch ook? Dus ipv te zeiken kun je ook nu gaan fietsen en je ritje op Garmin Connect lekker privé houden.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 08:58

60 euro/dollar veel... lol dat is 1 keer uit eten met de vrouw...

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2020 09:02

@RVV, ik zeik niet geef mijn mening... dat vooropgesteld.

En inderdaad dat soort activiteiten die jij post met selfies en all word ik moe van :-(

En momenteel log ik niks daar mijn Garmin stuk is, kan het iedereen aanraden!
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 09:03

Was Havana ook niet altijd anti Strava?! en nu lees ik dat die toch (weer) een actief account heeft.
Ik ben min of meer gedwongen door mijn fietsmaten, haha :D Was er een beetje klaar mee om elke keer op WhatsApp te moeten antwoorden of ik nog gefietst had, waar, enz. en routes via de mail enzo te sturen. Dat hoeft nu niet meer. Ook het opslaan van foto's vind ik wel een mooie feature.

Ben inderdaad lang anti geweest en ben dat in zekere zin nog steeds. Bepaald gedrag vind ik nog steeds kansloos: ritten op de stadsfiets, indektitels, enz.

Dit is inmiddels poging 3. Poging 1 en 2 na een week weer beëindigd. Ik kan er inmiddels wel enige lol uithalen, ik heb het nu voor mezelf werkbaar gemaakt door

- zeer selectief anderen te volgen
- zeer selectief anderen te accepteren
- alles op privé te hebben staan
- geen enkele notificatie aan
Laatst gewijzigd door havana op 19 mei 2020 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie