Hanz Bé schreef: ↑01 sep 2021 13:43
Laat ik zeggen dat ik in een aantal gravel-afdalingen, met diepe sleuven, stenen en modder, blij was met m’n 650b wielen en 50mm banden
Nog maals enorm bedankt voor de tip, ik was ontzettend blij dat ik de dikke banden met grof profiel had gestoken. Het lag er echt heel erg slecht bij op sommige plekken, soms zelfs niet eens geschikt voor gravelfiets (zeker met mijn beperkte stuurmanskunsten)
Uiteindelijk na 75km toch nog hard op mijn gezicht gegaan (en het ging nog zo lekker)
Een best goede afdaling maar de sleuf waar ik in zat, ging wat naar rechts. Opzich niet zo'n probleem maar daar zat net een enorme hoeveelheid onkruid waar mijn stuur in vasthaakte, tegen 40km/u over de kop, even blijven liggen met de wind uit mijn longen geklopt (geen tof gevoel, je denkt echt dat je gaat sterven
)
Uiteraard recht in de netels terecht gekomen, halve gezicht lijkt in brand te staan, beide armen en 1 been. Echt niet tof.
Dan recht gestaan, schade bekeken, viel best mee (stuur scheef en speling op balhoofd)
Besloten om wat door te rijden tot op een plekje waar wat meer plaats was en ik niet in de weg stond.
Daar met de multitool het balhoofd gesteld, stuur recht gezet, shifter recht gezet en loshangende DI2-kabel aan de shifter terug vast gemaakt.
Ik kon door maar het ging niet meer vooruit, rug begon op te spelen, knie deed wat pijn. Dus op het einde dan maar 10km ingekort en met 115km geëindigd.