De grote wielren quiz!
Fiorenzo Magni,Raymond Poulidor, Claudio Cappucci en Santiago Botero is het nooit gelukt om wereldkampioen te worden terwijl ze wel op het podium zijn verschenen.
Die kopgroep in de Tour! Frans Maassen, Pensec Bauer en Claudio. Jaar moet ik even opzoeken maar dit is een van de meest bepaalde vluchten in de eerste week van de Tour.
1990!
1e etappe Tour. Frans Maassen won.
1e etappe Tour. Frans Maassen won.
Dit is niet normaal hoor....
Ik volg dit nu een tijdje en zie de meest onwaarschijnlijk moeilijke vragen voorbij komen, waar m'n ogen van gaan knipperen.
En die vragen worden dan gevolgd door meerdere antwoorden die allemaal nog correct kunnen zijn ook.
En zo gaat dat al een paar pagina's achter elkaar door, over en weer!
En ik maar bluffen dat ik verstand van fietsen heb omdat ik een stuurlintje kan wikkelen.....
Ik volg dit nu een tijdje en zie de meest onwaarschijnlijk moeilijke vragen voorbij komen, waar m'n ogen van gaan knipperen.
En die vragen worden dan gevolgd door meerdere antwoorden die allemaal nog correct kunnen zijn ook.
En ik maar bluffen dat ik verstand van fietsen heb omdat ik een stuurlintje kan wikkelen.....
Juist! De vlucht van Frans Maassen, Steve Bauer, Ronan Pensec en Claudio Chiappucci in etappe 1 leidde tot een voorsprong van 10 min aan de streep en bepaalde het verloop van (bijna) de gehele tour van 1990. Maassen won de etappe, waarna achtereenvolgens Bauer (8 dagen), Pensec (2 dagen) en Chiappucci (8 dagen) in het geel reden, alvorens LeMond, tijdens de door Breukink gewonnen tijdrit, op de voorlaatste dag van de Tour de leiding in het algemeen klassement definitief overnam.
danny1407 schreef:Dit is niet normaal hoor....
De betreffende vier namen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en hun lange ontsnapping is een memorabel moment in de Tour geschiedenis. Als ik de namen voluit gegeven had i.v.p. de initialen was het al binnen 2 min geraden, denk ik zo.....