Cannondale
Ik rij met een compact (50-34) met een 12-26 cassette, voor een wielertoerist is dat maximum verzet van een 50-12 meer dan voldoende. En in de bergen heb je die 34-26 voor als het moeilijk gaat. Zo hoef je nooit te wisselen met cassettes. Nu, da's mijn mening hé.
@opperhoofd een hele mooie fiets! Geniet er van!
@jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
@jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13458
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
dealerbook 2013, geen superkwaliteit, maar je krijgt er een redelijke indruk van.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 247&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijslijst (bizar! 10-15% duurder)
http://www.cameleonbike.com/news/62/161 ... DALE-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 247&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijslijst (bizar! 10-15% duurder)
http://www.cameleonbike.com/news/62/161 ... DALE-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.sigur-ros schreef: @jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Ik had die FB foto's al gezien. Die wit/zwarte EVO met goudkleurige lettertjes is wel lekker.wasbeer2006 schreef:dealerbook 2013, geen superkwaliteit, maar je krijgt er een redelijke indruk van.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 247&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijslijst (bizar! 10-15% duurder)
http://www.cameleonbike.com/news/62/161 ... DALE-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13458
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
deze zijn beter leesbaar
http://www.bikeplanet.nl/nieuws/index/view.html?id=551" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wilde dit jaar voor of een cube elite gaan of een flash 1 29 carbon, maar gezien ze het cube schilderwerk over hebben genomen bij c,dale neem ik voor 1500 minder maar de beter afgemonteerde cube. Als je op een fiets boven de 5000 euro nog een nonseries cranksetje doet en niet de topgroep neigt dat echt naar afleggerij.
http://www.bikeplanet.nl/nieuws/index/view.html?id=551" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wilde dit jaar voor of een cube elite gaan of een flash 1 29 carbon, maar gezien ze het cube schilderwerk over hebben genomen bij c,dale neem ik voor 1500 minder maar de beter afgemonteerde cube. Als je op een fiets boven de 5000 euro nog een nonseries cranksetje doet en niet de topgroep neigt dat echt naar afleggerij.
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 03 aug 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Hoe hard fiets jij dan gemiddeld? 35 ofzo?jakkel schreef:Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.sigur-ros schreef: @jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Op het vlakke heb ik ook aan de 50 in combinatie met een 11-25 cassette meer dan genoeg. Volgens de ritzelrechner rij je bij een trapfreq. van 85 op 50/19 nog maar 28.5 km/u.
Meestal rond de 32 gemiddeld. Maandag nog 112 km op m'n eentje met een vrij strakke wind tegen 33.3, maar da's eerder uitzonderlijk (net terug van 2 weken Alpen, vandaar...). En dat alles op de 50-17, 50-16 en 50-15.niekgeerts schreef:Hoe hard fiets jij dan gemiddeld? 35 ofzo?jakkel schreef: Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39559
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, het gaat echt nergens meer over. De speci prijzen al gezien voor 2013? Net zo'n onbeschofte ophoging.wasbeer2006 schreef:Als je op een fiets boven de 5000 euro nog een nonseries cranksetje doet en niet de topgroep neigt dat echt naar afleggerij.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
trapfrequentie van 85? oke.....
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Dat zou eerder tussen de 100 en 110 moeten liggen..cubemeister schreef:trapfrequentie van 85? oke.....
Nja, moet... souplesse noemen ze dat.