Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 02 aug 2012 11:54

Ik rij met een compact (50-34) met een 12-26 cassette, voor een wielertoerist is dat maximum verzet van een 50-12 meer dan voldoende. En in de bergen heb je die 34-26 voor als het moeilijk gaat. Zo hoef je nooit te wisselen met cassettes. Nu, da's mijn mening hé. ;)

sigur-ros
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 okt 2007 03:20
Locatie: Leeuwarden

sigur-ros 02 aug 2012 23:20

@opperhoofd een hele mooie fiets! Geniet er van!

@jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13458
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 aug 2012 13:42

dealerbook 2013, geen superkwaliteit, maar je krijgt er een redelijke indruk van.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 247&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijslijst (bizar! 10-15% duurder)
http://www.cameleonbike.com/news/62/161 ... DALE-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 03 aug 2012 15:39

sigur-ros schreef: @jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 03 aug 2012 15:40

wasbeer2006 schreef:dealerbook 2013, geen superkwaliteit, maar je krijgt er een redelijke indruk van.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 247&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijslijst (bizar! 10-15% duurder)
http://www.cameleonbike.com/news/62/161 ... DALE-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had die FB foto's al gezien. Die wit/zwarte EVO met goudkleurige lettertjes is wel lekker.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13458
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 aug 2012 19:40

deze zijn beter leesbaar

http://www.bikeplanet.nl/nieuws/index/view.html?id=551" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wilde dit jaar voor of een cube elite gaan of een flash 1 29 carbon, maar gezien ze het cube schilderwerk over hebben genomen bij c,dale neem ik voor 1500 minder maar de beter afgemonteerde cube. Als je op een fiets boven de 5000 euro nog een nonseries cranksetje doet en niet de topgroep neigt dat echt naar afleggerij.
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 03 aug 2012 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

niekgeerts
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
Locatie: Assen

niekgeerts 03 aug 2012 19:42

jakkel schreef:
sigur-ros schreef: @jakkel ik heb ook een compact maar ik vond hier in het vlakke het verschil tussen 50 en 34 te groot. Ik de 34 inmiddels vervangen door een 38 dat bevalt beter in samenwerking met een 11-23 cassette. Voor de bergen monteer ik wel weer de 34!
Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.
Hoe hard fiets jij dan gemiddeld? 35 ofzo?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 03 aug 2012 21:33

Op het vlakke heb ik ook aan de 50 in combinatie met een 11-25 cassette meer dan genoeg. Volgens de ritzelrechner rij je bij een trapfreq. van 85 op 50/19 nog maar 28.5 km/u.
Afbeelding

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2429
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 03 aug 2012 22:28

niekgeerts schreef:
jakkel schreef: Ja, dat is waar, als je dikwijls op het kleine blad rijdt op het vlakke is een 34 niet meteen ideaal. Ik kom echter nooit van de 50 af op het vlakke, lichter dan 50-19 kom ik eigenlijk nooit.
Hoe hard fiets jij dan gemiddeld? 35 ofzo?
Meestal rond de 32 gemiddeld. Maandag nog 112 km op m'n eentje met een vrij strakke wind tegen 33.3, maar da's eerder uitzonderlijk (net terug van 2 weken Alpen, vandaar...). En dat alles op de 50-17, 50-16 en 50-15.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2012 10:09

wasbeer2006 schreef:Als je op een fiets boven de 5000 euro nog een nonseries cranksetje doet en niet de topgroep neigt dat echt naar afleggerij.
Ja, het gaat echt nergens meer over. De speci prijzen al gezien voor 2013? Net zo'n onbeschofte ophoging.
Less is bore

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 04 aug 2012 10:21

trapfrequentie van 85? oke.....
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

niekgeerts
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
Locatie: Assen

niekgeerts 04 aug 2012 10:55

cubemeister schreef:trapfrequentie van 85? oke.....
Dat zou eerder tussen de 100 en 110 moeten liggen..

Nja, moet... souplesse noemen ze dat.

Plaats reactie