Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jasperr
Forum-lid

jasperr 02 apr 2011 16:13

Dan ook maar eventjes een foto van mijn Ultimate AL met mijn nieuwe Kuiper wieltjes.

Frame is een 2008 model, maar na een flinke valpartij vorig jaar een nieuw frame gekocht via de crash-replacement. Is dus eigenlijk nog geen jaar oud, alleen de onderdelen zijn van 2008, behalve de Dura-Ace crank. Standaard zat er een FSA carbon crankstel op, maar die gaf werkelijk alleen maar problemen. Toen vervangen voor een Dura-Ace en daar rijd ik nu 2 jaar tevreden mee.

Afbeelding

Groep: volledig Dura-Ace 7800
Stuur: Syntace Racelite 2 carbon
Stuurpen: Syntace F119
Zadelpen: Ritchey WCS carbon
Zadel: Selle Italia SLR fibra
Pedalen: Shimano Ultegra
Bidonhouders: Tacx Tao
Wielen: Kuiper FCC50
Banden: Continental GP 4000S

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 02 apr 2011 22:06

SmartFella schreef:[img=http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg]
Update:
Kader: Canyon Ultimate Cf Evo
Groep:Srame Force 2010
Onderdelen: Ritchey wcs stuurpen en zadelpen, en een Pro Pilot stuur (vanwege de bocht die ik zo graag heb)
Pedalen: Time RXS carbon
Wielen: Ambrosio Crono - Dt Swiss 240s naven - Sapim CX-ray spaken
Tubes: Veloflex criterium - Vittoria Corsa Evo Cx

Voor mij (als student) is dit de perfecte wedstrijdfiets.

Volgens mij heeft het Ritchey WCS Classic stuur dezelfde bocht, ik zou 'm aanpassen en je hebt alles Ritchey. Dan is ie nog veel mooier dan hij nu al is.
Niets is wat het lijkt..

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 02 apr 2011 22:29

Waarom zou je per se een ritchley stuur erop willen. Het ziet toch zo ook al geweldig uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 03 apr 2011 13:12

Elders in dit topic is volgens mij deze vraag uitgebreid behandeld. Even zoeken en je hebt alle antwoorden met cijfers erbij.
the_coereur schreef:
lindert schreef:Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? gewichtsverchil is te verwaarlozen en de geometrie is exact hetzelfde. Zal misschien al eens eerder gevraagd zijn, maar kon niet zo snel vinden. Bij voorbaat dank!
lindert

Ik heb op velofolies een man van canyon zelf hier over gesproken. De frames zijn inderdaad identiek in geometrie, het grote verschil is dat de CF SLX 10% stijver en zoveel procent (weet het juiste getal niet) lichter is. Dit frame is speciaal ontworpen voor Jurgen Van den broeck. Dit is wat de man mij vertelde.

grtz angelo

smartfella
Forum-lid

smartfella 03 apr 2011 19:30

tomtom schreef:Mooie fiets hoor! Maar waarom het stuur zo laag en het zadel zo ver naar achteren en hoog? Wellicht een wat klein frame of......?

Het stuur zo laag => Ik ben een wedstrijdrijder en zit echt perfect zo. Ik heb nooit een pijntje en vang zo min mogelijk wind. Uiteindelijk vind ik dat het eigenlijk nog wel goed meevalt. De foto bedriegt misschien een beetje.

Zadel zo naar achteren en hoog => Omdat ik in die positie het meeste kracht en vermogen kan leveren. Ik heb ook grote voeten (46) en dat zorgt ook al voor een (extra) zadelterugstand.
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 05 apr 2011 15:39

Deze winter een nieuw frame gekregen onder garantie. Nu blijkt dat mijn nieuwe polar cs100 het niet doet. Hij geeft geen snelheid als ik hem in de stuurhouder doet die op de stuurpen zit. Hou ik de computer 5 centimeter onder mijn stuurpen, doet hij het wel. De afstand is niet te groot, want bij mijn vorige frame had ik ook een polar en die sensor zat op dezelfde afstand als nu. Vorige polar is helaas gesneuveld afgelopen winter op mijn winterfiets.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met een combinatie van een polar fietscomputer met een zwarte ultimate cf? Volgens polar kan de storing veroorzaakt worden door het carbon frame.

tijmpies
Forum-lid

tijmpies 05 apr 2011 17:17

SmartFella schreef:
tomtom schreef:Mooie fiets hoor! Maar waarom het stuur zo laag en het zadel zo ver naar achteren en hoog? Wellicht een wat klein frame of......?

Het stuur zo laag => Ik ben een wedstrijdrijder en zit echt perfect zo. Ik heb nooit een pijntje en vang zo min mogelijk wind. Uiteindelijk vind ik dat het eigenlijk nog wel goed meevalt. De foto bedriegt misschien een beetje.

Zadel zo naar achteren en hoog => Omdat ik in die positie het meeste kracht en vermogen kan leveren. Ik heb ook grote voeten (46) en dat zorgt ook al voor een (extra) zadelterugstand.

wat voor balhoofd heb jij er eigenlijk op zitten? Kan ik niet goed zien op de foto.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 05 apr 2011 18:12

ff off topic...

Hey Thijmen!

Lang geleden... Ook actief op het forum? Hoorde van je oom dat je het virus goed te pakken hebt, koersen! Zei het nog hè, als je daaraan begint wil je niet anders meer. Zal je proberen wat in de gaten te houden in de uitslagen. Vorig jaar zag ik dat je een keer dezelfde koers als mij had gereden bij de WAOD. Moet gaan trainen strax, anders ben je sneller!! ;)

Grtz Tom
Vertrouwen is goed, controle is beter.

surplomb
Forum-lid

surplomb 05 apr 2011 18:13

Ultimate CF schreef:Deze winter een nieuw frame gekregen onder garantie. Nu blijkt dat mijn nieuwe polar cs100 het niet doet. Hij geeft geen snelheid als ik hem in de stuurhouder doet die op de stuurpen zit. Hou ik de computer 5 centimeter onder mijn stuurpen, doet hij het wel. De afstand is niet te groot, want bij mijn vorige frame had ik ook een polar en die sensor zat op dezelfde afstand als nu. Vorige polar is helaas gesneuveld afgelopen winter op mijn winterfiets.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met een combinatie van een polar fietscomputer met een zwarte ultimate cf? Volgens polar kan de storing veroorzaakt worden door het carbon frame.

Mmm vreemd. Zou het misschien kunnen zijn dat de batterij van je speedsensor een beetje aan zijn eind kan zijn? Dus als je hem wat verder af houdt ie het signaal niet meer oppikt?
Zo en nu eerst een bavaria

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 apr 2011 18:18

Zal wel een lege batterij zijn. Mijn CS100 had ook in nieuwstaat een lege batterij. Ik dacht even dat ik seniel aan het worden was, maar het bleek een lege speedsensor.

riksuijker
Forum-lid

riksuijker 05 apr 2011 20:58

Mijn frame zoals gezegd afgelopen weekend opgestuurd naar Canyon Benelux.

Wat ik al een beetje vermoedde bleek juist: de op de vork gelijmde aluminium ring waar het lager op aansluit, zit iets hoger als normaal. Er moet dus een nieuwe vork worden besteld.

Een eerlijk antwoord, en ik zal dus nog 1 a 2 weekjes moeten wachten voordat ik kan beginnen met opbouwen. Geen probleem, want ik heb mijn huidige fiets nog.

Alvast wat gegevens voor de weight weenies onder ons....:
Canyon VCLS zadelpen compleet: 243.9 gram
Ritchey WCS stuurpen (100 mm) compleet: 129.7 gram
Bidonboutjes (4 stuks): 6.6 gram
Boutje voor voorrem: 7,1 gram
Canyon zadelpenklem + boutje: 17.2 gram

Frame (56 cm) inclusief voorvork en balhoofd, exlusief bovenstaande items: 1362 gram.

Later meer...

em
Forum-lid

em 05 apr 2011 21:03

Goede service van Canyon. Behalve dat het zonder problemen omgewisseld gaat worden ook nog eens relatief snel binnen 2 weken. Kunnen een hoop fabrikanten een voorbeeld aan nemen denk ik.

Plaats reactie