Giant
Kan iemand mij ook vertellen hoe die Giant Propel Advanced SL het doet met rondjes rond de kerk? Ik rij voornamelijk criteriums. Nu ken ik wel iemand die veel wint en ook op dat frame rijdt, maar dat winnen zou hij ook doen op een ouwe gazelle . Dus ik besef ook dat de coureur die erop zit het meeste aandeel er in heeft, maar hoe houdt het frame het in de bochten?
Zou voor de tcr gaan. Heb weliswaar geen SL; ik vind de Propel een fijn frame (als in goed rijdend, ook bergop en in afdeling) maar heb liever normale remmen en ben niet onder de indruk van de bracketstijfheid. Bovendien ken ik iemand die met die TCR een 3 weekse etappekoers in Italie heeft gewonnen.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Waarom heb je liever normale remmen? Zijn ze een beetje makkelijk af te stellen? Ik heb namelijk verschillende wielsets met ook verschillende velgbreedtes.. Bij normale remmen kan je dan makkelijk de velg even iets open of dichter draaien..
Klopt, bij wisseling van wielsets (vaak niet hetzelfde gecentered) dien je de fijnafstelling van de remmen met een heel klein inbusje te doen.
As ze hetzelfde gecentered zijn heb je 2 standen op de remmen om de kabel door te leiden (voor smalle en brede velgen, daarnaast zit er aan de kabel een kabelversteller om de remmen te stellen. In de praktijk moet ik toch altijd de fijnafstelling weer doen met een inbusje die dan weer niet in de meeste tooltjes zit voor onderweg.
Ik heb zelf iets te vaak aanlopende remmetjes, maar dan wel weer aero voordeel
Die fouriers remmen schijnen beter af te stellen te zijn, maar ja dat is redelijke uitgave. Als ik nu zou kiezen zou ik de TCR pakken, die is toch ook weer wat nieuwer. Maar misschien komt er binnenkort wel een update van de propel, daar is het wel tijd voor.
As ze hetzelfde gecentered zijn heb je 2 standen op de remmen om de kabel door te leiden (voor smalle en brede velgen, daarnaast zit er aan de kabel een kabelversteller om de remmen te stellen. In de praktijk moet ik toch altijd de fijnafstelling weer doen met een inbusje die dan weer niet in de meeste tooltjes zit voor onderweg.
Ik heb zelf iets te vaak aanlopende remmetjes, maar dan wel weer aero voordeel
Die fouriers remmen schijnen beter af te stellen te zijn, maar ja dat is redelijke uitgave. Als ik nu zou kiezen zou ik de TCR pakken, die is toch ook weer wat nieuwer. Maar misschien komt er binnenkort wel een update van de propel, daar is het wel tijd voor.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Rode FFWDs zal idd vast mooi staan! F6C's bestaan niet (meer), het zijn F6R's als volledig carbon clincher (FCC) of F6R-c met aluminium remrand.
Die ISP seatclamp voor een Giant Propel Advanced SL is om te draaien he. Is dat van +25 naar -5 (dus 5mm naar voren) of zero setback?)
Kunnen er trouwens wel 25mm banden op? Als ik deze link mag geloven kan het wel, maar dat zijn wel tubes: https://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike ... mOZaJZx.97
hier zijn de meningen verdeeld:
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=13015192
Kunnen er trouwens wel 25mm banden op? Als ik deze link mag geloven kan het wel, maar dat zijn wel tubes: https://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike ... mOZaJZx.97
hier zijn de meningen verdeeld:
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=13015192