Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Havana, dank voor je reactie.
Ja, er zit sealant in.
Ik heb eerder Schwalbe Pro One banden gebruikt, maar toen had ik dit niet.
Nog tips/trucs wat te doen?
Ja, er zit sealant in.
Ik heb eerder Schwalbe Pro One banden gebruikt, maar toen had ik dit niet.
Nog tips/trucs wat te doen?
Hoeveel sealant heb je erin gedaan?
Ik zou er 20 ml per band bij doen en het wiel goed in horizontale positie laten draaien (beiderzijds). Dit gaat heel makkelijk door de fiets even plat te leggen op een grasveld.
Ik zou er 20 ml per band bij doen en het wiel goed in horizontale positie laten draaien (beiderzijds). Dit gaat heel makkelijk door de fiets even plat te leggen op een grasveld.
Mijn eerste Pro One hadden dit erg hard (je zag na een nachtje de sealant eruit 'zweten') de tweede set heeft het nu nauwelijks.
Het is niet zo handig maar verder kan het geen kwaad. Na enkele ritjes blijft de band wel beter op druk.
Wanneer de huidige set versleten is, komen er Vittoria Corsa Control TLR op, kijken of dat beter is (van de gewone One ben ik wel meer tevreden maar die is echt voelbaar trager)
Het is niet zo handig maar verder kan het geen kwaad. Na enkele ritjes blijft de band wel beter op druk.
Wanneer de huidige set versleten is, komen er Vittoria Corsa Control TLR op, kijken of dat beter is (van de gewone One ben ik wel meer tevreden maar die is echt voelbaar trager)
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Ik heb een 'groot' verpakking sealant, die giet ik in een oud Schwalbe Doc Blue flesje van 60ml.
Meestal vul ik die tot een stukje over de helft, dus er gaat ongeveer 35-40ml per band in.
Ik zal er nog wat bij doen en jouw tip proberen.
Dank!
Meestal vul ik die tot een stukje over de helft, dus er gaat ongeveer 35-40ml per band in.
Ik zal er nog wat bij doen en jouw tip proberen.
Dank!
Naast de tip van Havana kan je hem ook nog een paar uur op zijn kant laten liggen op bijvoorbeeld en emmer, na een paar uur omdraaien en af en toe bijpompen. Ik had dit bij mijn gravel bike (Schwalbe G-One) laatst ook heel erg met een band, de andere (zelfde type) niet. Uiteindelijk is die ook goed dicht gegaan.
Als ik dit weer zo lees was dit waar ik een 'beetje' bang voor was toen ik de nieuwe Schwalbe Pro One had gekocht. Echter . . . . . . . . . na montage en 30ml Schwalbe Doc Blue erin geen enkele lekkages via de zijwanden, dus . . . . . . . . ? Nou kan het natuurlijk zijn door de 'juiste' manier van ermee omgaan dus;
- het wiel even goed in de hand aan de as rond laten draaien
- daarna het wiel even schuin rond laten draaien
- daarna even het wiel horizontaal aan beide kanten laten draaien
Alles om te zorgen dat de sealant zich zo goed mogelijk door de band verplaatst om eventuele lekkages te dichten.!
- het wiel even goed in de hand aan de as rond laten draaien
- daarna het wiel even schuin rond laten draaien
- daarna even het wiel horizontaal aan beide kanten laten draaien
Alles om te zorgen dat de sealant zich zo goed mogelijk door de band verplaatst om eventuele lekkages te dichten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb al een redelijke tijd de schwalbe pro one tubeless 25 op m’n dt swiss velgen liggen maar ze blijven zweten aan de zijkanten. Ik denk dat de voorband er al wel 3500 km op zit en de achterband ongeveer 1500 km. Ze blijven wel redelijk goed op spanning, oftewel ik pomp ze elke 2 ritjes een beetje bij.
Is dit gebruikelijk?
Is dit gebruikelijk?
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonal DX60L / Schwalbe Pro One TLE / net te doen met de hand / Vloerpomp (met ventiel nog geplaatst
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter) / compressor
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Carbonspeed 38-25 UST / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed 38-25 UST / Hutchinson Fusion 5TL-11 performance edition Voeckler 25mm / makkelijk / compressor
Carbonspeed 38-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
DT Swiss R460 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R460 / WTB ByWay 34mm / makkelijk (1 bandenlichter maar was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig) / Tire Booster
DT Swiss R460 / Panaracer Gravelking Slick Plus TLC 32mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R470 / Pirelli Cinturato Velo 32mm / makkelijk (hand) / makkelijk (vloerpomp)
DT Swiss R500 disc / Schwalbe One TLE addix 28mm / doenbaar (laatste stuk met bandenknecht) / makkelijk (vloerpomp)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Hutchinson Fusion5 Performance 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Wind 40C 2020 / Schwalbe Pro One TLE / makkelijk (Tire Booster)
FFWD Tyro / Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk / makkelijk (vloerpomp bij Schwalbe velglint, compressor of co2 bij velglint ffwd)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Mavic Aksium / Continental Grand Prix 5000 TL 25mm / niet gelukt
Mavic cosmic carbon pro sl / conti gp 5000 TL / montage niet gelukt.
Mavic Comete carbon UST / Continental Grand Prix 5000 TL 28mm / niet gelukt
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Scope R4D / Schwalbe pro one tle 28 / makkelijk
Scope R4D / Schwalbe one tle 28 / makkelijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonal DX60L / Schwalbe Pro One TLE / net te doen met de hand / Vloerpomp (met ventiel nog geplaatst
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter) / compressor
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Carbonspeed 38-25 UST / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (hand) / compressor
Carbonspeed 38-25 UST / Hutchinson Fusion 5TL-11 performance edition Voeckler 25mm / makkelijk / compressor
Carbonspeed 38-25 UST / Schwalbe Pro One Addex 25mm / makkelijk (hand) / compressor
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
DT Swiss R460 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R460 / WTB ByWay 34mm / makkelijk (1 bandenlichter maar was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig) / Tire Booster
DT Swiss R460 / Panaracer Gravelking Slick Plus TLC 32mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R470 / Pirelli Cinturato Velo 32mm / makkelijk (hand) / makkelijk (vloerpomp)
DT Swiss R500 disc / Schwalbe One TLE addix 28mm / doenbaar (laatste stuk met bandenknecht) / makkelijk (vloerpomp)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Hutchinson Fusion5 Performance 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Wind 40C 2020 / Schwalbe Pro One TLE / makkelijk (Tire Booster)
FFWD Tyro / Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk / makkelijk (vloerpomp bij Schwalbe velglint, compressor of co2 bij velglint ffwd)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Mavic Aksium / Continental Grand Prix 5000 TL 25mm / niet gelukt
Mavic cosmic carbon pro sl / conti gp 5000 TL / montage niet gelukt.
Mavic Comete carbon UST / Continental Grand Prix 5000 TL 28mm / niet gelukt
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Scope R4D / Schwalbe pro one tle 28 / makkelijk
Scope R4D / Schwalbe one tle 28 / makkelijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
JaBlo135 schreef: ↑14 jun 2021 21:31 Ik heb al een redelijke tijd de schwalbe pro one tubeless 25 op m’n dt swiss velgen liggen maar ze blijven zweten aan de zijkanten. Ik denk dat de voorband er al wel 3500 km op zit en de achterband ongeveer 1500 km. Ze blijven wel redelijk goed op spanning, oftewel ik pomp ze elke 2 ritjes een beetje bij.
Is dit gebruikelijk?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13908
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb ook diverse banden die blijven zweten. Vooral MTB bij race heb ik het nog niet gehad.
Maak voor montage de band goed vetvrij met bv remmenrijniger, dan verwijder je de siliconen resten die bij fabricage zijn gebruikt. Dan hecht de sealant beter.
Ik heb pro ones 28mm die echt gewoon makkelijk een maand op druk blijven, terwijl de tegelijk gekochte 25mm elke week moet bijpompen.
Maak voor montage de band goed vetvrij met bv remmenrijniger, dan verwijder je de siliconen resten die bij fabricage zijn gebruikt. Dan hecht de sealant beter.
Ik heb pro ones 28mm die echt gewoon makkelijk een maand op druk blijven, terwijl de tegelijk gekochte 25mm elke week moet bijpompen.