Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 nov 2023 17:19

Hoe vaak moet ik dat verhaal nog horen dat het pensioengeld de schulden van de zuidelijke landen gaat financieren....

Dat is niet eens een pot geld ergens op een bankrekening. Zit allemaal in aandelen, investeringen en langdurige projecten gevangen en dan ook nog eens in handen van pensioenfondsen. Geen politicus die zomaar even kan beslissen daar een paar miljard uit vrij te maken. Daar hebben ze helemaal geen bevoegdheid voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 nov 2023 17:28

Klopt maar inflatie is de grootste vijand van een kapitaal gedekt stelsel. Daarnaast beleggen fondsen groot deel in staatspapier… ook die van Italie en andere landen met een lage credit rating….

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1369
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 22 nov 2023 17:30

Symen schreef: 22 nov 2023 16:38
ColumsbusMJ schreef: 22 nov 2023 15:42
depoldertoerist schreef: 22 nov 2023 15:37 Dat BBB en NSC het wel lukt komt omdat ze het "geluk" hebben van commotie waar ze op mee konden liften. Zonder functie elders was er geen NSC. Zonder de stikstof boerenprotesten geen BBB. nu die commotie naar de achtergrond verdwijnt verdwijnt ook de BBB naar de achtergrond.
Het is BIJ1, PVDD, FVD, 50plus, JA21 en VOLT toch ook gelukt aandacht te genereren en één zetel of meerdere zetels binnen te harken.
Bij1 voortbouwend op een bekende kop van simons
PVDD komt echt uit het tijdperk van de papieren kranten
FVD, Al eerder op tv geweest bij de wereld draait door. hoop commotie over de behandeling van vrouwen, Grote praat wat bij veel kiezers en media de oren doen klapperen. extremere opvattingen werken!
50 plus, bouwend op Henk. had al zijn eigen mediabedrijf. komt dus ook vanuit het niks
VOLT, bestaande partij door heel Europa dus al redelijk wat bekendheid.
Dan kan je wel vaststellen dat er al aandacht was voor deze personen en partijen.

Als je het van bekendheid moet hebben dan zal lil kleine best wat zetels halen.
Ik geef aan dat het niet onmogelijk is om zonder de golf van commotie met een nieuwe partij in de Tweede Kamer te komen. Het zal je niet in de schoot geworpen worden. De argumenten die je aanhaalt zijn leuk, maar de partijen hebben het niet alleen maar gered omdat de partijleiders een keertje bij DWDD zijn geweest, VJ zijn geweest, of al een mediabedrijf in bezit hadden. Aandacht krijgen is onderdeel van het werk dat hoort bij een politicus of een toekomstig politicus. Met alleen een goed verhaal kom je er niet en met een bekende kop alleen red je het ook niet. Dus je conclusie is mijns inziens een lil kort door de bocht.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 nov 2023 17:37

kxlight schreef: 22 nov 2023 17:28 Klopt maar inflatie is de grootste vijand van een kapitaal gedekt stelsel. Daarnaast beleggen fondsen groot deel in staatspapier… ook die van Italie en andere landen met een lage credit rating….
Grootste probleem is niet het stelsel maar dat mensen veel langer leven dan waar ze al die jaren voor hebben ingelegd. :lol:
Beetje op tijd doodgaan houdt het leuk voor iedereen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 nov 2023 17:39

Allemaal stoppen met fietsen en starten met roken en bier
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 nov 2023 17:45

marsman schreef: 22 nov 2023 17:39 Allemaal stoppen met fietsen en starten met roken en bier
Nee, daar neemt vooral het aantal gezonde levensjaren van af. Meer dan het totale aantal levensjaren. Dat betekent uiteindelijk hoge zorgkosten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 nov 2023 17:56

thestudent schreef: 22 nov 2023 17:37
kxlight schreef: 22 nov 2023 17:28 Klopt maar inflatie is de grootste vijand van een kapitaal gedekt stelsel. Daarnaast beleggen fondsen groot deel in staatspapier… ook die van Italie en andere landen met een lage credit rating….
Grootste probleem is niet het stelsel maar dat mensen veel langer leven dan waar ze al die jaren voor hebben ingelegd. :lol:
Beetje op tijd doodgaan houdt het leuk voor iedereen.
Schat het inflatierisico toch wat hoger in dan t macro langlevenrisico

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 nov 2023 18:05

Jammer genoeg zijn economen verzot op inflatie en als de dood voor deflatie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 22 nov 2023 18:29

<delete>
Laatst gewijzigd door Symen op 02 dec 2023 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 nov 2023 18:36

Symen schreef: 22 nov 2023 17:15
mao schreef: 22 nov 2023 17:06 Nog meer macht naar Europa , maak je borst maar nat.
Het “rijke” noorden is qua stem verhouding ruim in de minderheid , het zuiden is gebaat bij inflatie en het strooien van geld.
Niet piepen als je pensioen over 20 jaar niets meer waard is he.
Ik hoor alleen maar negatieve dingen over de EU. Heb je al eens op de website van de EU rondgeneusd?
Wil jij me in een depressie helpen?…
Het oorspronkelijke idee was helemaal goed, vrije handel. Sta ik 100% achter.
Sinds het invoeren van de euro met alles wat er verder aan word gehangen, een groot drama….
Noem mijn 2 dingen van de laatste 23 jaar waar wij in Nederland op vooruit zijn gegaan dankzij de Eu?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 nov 2023 18:46

thestudent schreef: 22 nov 2023 17:19 Hoe vaak moet ik dat verhaal nog horen dat het pensioengeld de schulden van de zuidelijke landen gaat financieren....

Dat is niet eens een pot geld ergens op een bankrekening. Zit allemaal in aandelen, investeringen en langdurige projecten gevangen en dan ook nog eens in handen van pensioenfondsen. Geen politicus die zomaar even kan beslissen daar een paar miljard uit vrij te maken. Daar hebben ze helemaal geen bevoegdheid voor.
Ts jouw pensioen he,
Ik heb m’n eigen geregeld, ik hou het liever zoveel mogelijk zelf in de hand.
Nee , inderdaad ze kunnen niet zomaar ff geld opnemen, maar bepalen wel de Voorwaarden hoe er belegd mag worden…
De inflatie van de afgelopen tijd zijn ook krokodillentranen van de Eu, het onbeperkt bij drukken ( en uitgeven) van geld de afgelopen 15 jaar was hier het grootste gevolg van.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 nov 2023 18:49

thestudent schreef: 22 nov 2023 18:05 Jammer genoeg zijn economen verzot op inflatie en als de dood voor deflatie.
Als student begrijp ik wel dat je graag inflatie wilt, de studie schuld verdwijnt als sneeuw voor de zon,….

Gesloten