Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een losse cadans/snelheidsmeter (dus niet met de powertap). Wat ik ervan begrepen heb, is dat-ie de snelheid en afstand meet met de snelheids/cadansmeter, maar dat deze snelheid gecorrigeerd wordt aan de hand van de gps-info. Dit duurt de eerste rit een paar minuten. Als dit hetzelfde gaat met een powertap, dan wordt je powertap dus continu 'geijkt' aan de gps-info.trifox schreef:volgend probleem:
nu ik met een powertap rij, bepaald dit wiel de snelheidsmeting en afstand op mijn edge705. Ik wil echter de GPS-meting hebben. Hoe moet ik de Garmin instellen om de powertap uit te schakelen inzake snelheids- en afstandsmeting?
bij fietsprofiel heb je de keuze uit "auto" en "zelf". Als "auto" staat voor GPS-meting staat dit aangevinkt maar toch neemt de powertap over. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
Klopt, ik heb ook een edge705 i.s.m. een powertap. Een echte oplossing voor jouw probleem heb ik niet. Wel een indirecte, als je achteraf je data ergens uploadt in bijv. bikeplanner, zie je dat je afstand tot 5% minder kan zijn op bikeplanner dan het display op de edge heeft weergegeven. De afstand in bikeplanner is dan te vertrouwen (uit ervaring).trifox schreef:volgend probleem:
nu ik met een powertap rij, bepaald dit wiel de snelheidsmeting en afstand op mijn edge705. Ik wil echter de GPS-meting hebben. Hoe moet ik de Garmin instellen om de powertap uit te schakelen inzake snelheids- en afstandsmeting?
bij fietsprofiel heb je de keuze uit "auto" en "zelf". Als "auto" staat voor GPS-meting staat dit aangevinkt maar toch neemt de powertap over. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Sporters die van afzien houden kunnen maar het beste ongetraind blijven.
Sensor/PT = betrouwbaarder dan GPS (klinkt onwaarschijnlijk maar is toch echt zo) en daarom is het volstrekt logisch dat de sensor/PT altijd 'leading' zijn.
Nooit gezien, maar wel benieuwd wat voor getallen je zag. En eigenlijk ook wel benieuwd of iemand weet hoe je deze getallen kan ophoesten.whocares schreef:Ooit iemand de "behind the scene" getallen op het scherm gehad .
Ik had gisteren ineens diagnostics op het scherm .
Sinds een paar weken het volgende probleem:
tijdens fietsen vallen de satellieten weg. Soms vind ie ze weer spontaan en een andere keer niet. Wat soms ook heel even helpt is de gps uitzetten en dan weer aan.
Heb de gps gereset en de firmware geüpdatet, maar probleem blijft.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
tijdens fietsen vallen de satellieten weg. Soms vind ie ze weer spontaan en een andere keer niet. Wat soms ook heel even helpt is de gps uitzetten en dan weer aan.
Heb de gps gereset en de firmware geüpdatet, maar probleem blijft.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Er is me iets opgevallen, nadat ik gedaan had met fietsen, druk op stop, gemiddelde hartslag was 124.
Daarna de rit geupload naar garmin connect, en blijkt dat in garmin connect de gemiddelde hartslag nu 122 bedraagt.
Raar? Vanwaar komt dat verschil van 2 bpm?
Daarna de rit geupload naar garmin connect, en blijkt dat in garmin connect de gemiddelde hartslag nu 122 bedraagt.
Raar? Vanwaar komt dat verschil van 2 bpm?
Ik ben serieus aan het overwegen om een Garmin GPS te kopen. De Edge 705 vind ik een interessante optie.
Paar vragen:
1. Geeft de 705 nu wel of niet het vermogen in WATT weer? Of moet je daarvoor een wattagemeter kopen?
2. Stel, ik wil 10 routes in Limburg op mijn Garmin zetten. Is dat mogelijk?
3. Hoe worden de routes getoond? Met afstanden en pijltjes? Linksaf over 200 meter?
4. Wat zijn jullie ervaringen? Is de Edge 705 zijn geld waard?
Ik zag ook de Edge 500, prijstechnische erg interessnat maar als ik het goed begrijp kan je daar GEEN routes op zetten...
Paar vragen:
1. Geeft de 705 nu wel of niet het vermogen in WATT weer? Of moet je daarvoor een wattagemeter kopen?
3. Hoe worden de routes getoond? Met afstanden en pijltjes? Linksaf over 200 meter?
Ik zag ook de Edge 500, prijstechnische erg interessnat maar als ik het goed begrijp kan je daar GEEN routes op zetten...
1. Daar moet je een wattage-meter (powertap of een andere) voor kopenr21 schreef:Ik ben serieus aan het overwegen om een Garmin GPS te kopen. De Edge 705 vind ik een interessante optie.
Paar vragen:
2. Dat kan
3. Met een lijntje op je scherm. Je kunt evt in de routes waarschuwingen ('course points') inbouwen, zodat je op je scherm een melding krijgt bij kruispunten.
4. Ik ben er erg tevreden mee: veel getallen op het scherm en ook de mogelijkheid om routes te rijden zodat je nog eens op plaatsen komt waar je anders niet snel zou rijden. Ook handig op plekken die je nog niet kent. Tip: gebruik bikeroutetoaster voor het maken van je routes in plaats van het meegeleverde Garmin-programma
1. Daarvoor heb je inderdaad een vermogensmeter nodig, bijvoorbeeld een SRM of een Powertap.
2. Geen probleem
3. Twee opties, lijntje volgen (=course) of met pijlen en afstanden (=route). Laatstgenoemde heeft veel meer voeten in de aarde overigens.
4. Ik zou persoonlijk liever voor de 800 gaan, de 705 is behoorlijk lomp IMHO
5. De Edge 500 kan ook courses weergeven, echter je kunt er geen kaartmateriaal opzetten. Voor een incidenteel ritje voldoet het wel, maar het houdt niet over.
[edit]
Te laat
2. Geen probleem
3. Twee opties, lijntje volgen (=course) of met pijlen en afstanden (=route). Laatstgenoemde heeft veel meer voeten in de aarde overigens.
4. Ik zou persoonlijk liever voor de 800 gaan, de 705 is behoorlijk lomp IMHO
5. De Edge 500 kan ook courses weergeven, echter je kunt er geen kaartmateriaal opzetten. Voor een incidenteel ritje voldoet het wel, maar het houdt niet over.
[edit]
Te laat