Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 30 mei 2011 16:34

De shifters en de cassette moeten matchen, deraillleur maakt niet uit.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 30 mei 2011 17:31

Kikkie schreef:De shifters en de cassette moeten matchen, deraillleur maakt niet uit.


no way. altijd shifters met derrailleur.

de cassette is ondergeschikt, alhoewel een 10sp campa niet perfect gaat met sram/shim. (het gaat wel maar niet perfect)
11sp gaat natuurlijk nooit met 10sp shifters.
Het meest compatibel zijn sram en shimano in zoverre dat shifters en derr. altijd van hetzelfde merk moeten zijn in verband met de sprong die de shifter maakt naar de derrailleur. (heeft te maken met de verschillende constructie tss shimano en sram). Om het duidelijker te maken : het ene merk shifter heeft meer kabel nodig dan de andere om de derrailleur eenzelfde verplaatsing te laten nemen.

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 31 mei 2011 00:41

[img=http://www.freewebs.com/ward_theuns/DSC05332.JPG]
De Tijdritfiets die ik van de ploeg in bruikleen heb!!!
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 31 mei 2011 11:24

mooie bak, alleen dat acherwiel ligt er zo dicht op dat het formeel wellicht niet meer mag. (Verder loop het zo vas met wat modder)

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 31 mei 2011 15:11

@ corniel: heb er al tijdritten mee gereden (uci) en volgens de controleurs moet je er een bankkaart tussen kunnen steken... en dat ging...
Over de modder kan je gelijk hebben, maar ik hoop niet al te veel in de modder te moeten rijden tijdens tijdritten :)
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 31 mei 2011 15:15

Afbeelding

Nieuwe Cannondale TT?

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 31 mei 2011 15:16

ziet er strak uit cavalino!

kan de ploeg niet nog een dicht achterwiel voor je regelen???? dat zou hem helemaal afmaken.



fiets van cannondale ziet er snel uit, maar niet mooi! wat een rare vormen achteraan en dat kleine zadelpennetje...... raar gezicht.

rubenvalentijn
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:34

rubenvalentijn 31 mei 2011 15:45

@Bleek, nee dit is een custom fiets, speciaal voor hem gemaakt. Althans dat werd vermeld door de media.
http://www.rubenvandenboogert.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 31 mei 2011 21:48

Corniel schreef:mooie bak, alleen dat acherwiel ligt er zo dicht op dat het formeel wellicht niet meer mag. (Verder loop het zo vas met wat modder)


Als ik ga trainen met mijn Cervélo P2 heb ik mijn achterwiel minder dicht op de zitbuis staan, omdat de zitbuis anders best wel erg beschadigd raakt door de steentjes die aan de band blijven plakken. Je krijgt namelijk best diepe krassen van die steentjes.
Tijdens wedstrijden uiteraard wel zo dicht mogelijk op de zitbuis.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2011 22:53

Hij heeft geen horizontale maar gewone verticale patten, dus er valt bij het bovenstaande frames niets aan de afstand in te stellen. Enige wat verschil geeft is een smallere band monteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 31 mei 2011 23:52

Heb er nog geen last van ondervonden, of krassen in het frame ...
@MJ: voor wedstrijden krijg ik een vol wiel en een 8cm hoog (of 4spaaks) voorwiel van de ploeg... maar daar train ik niet mee:)

Over die cannondale: dat zadelpennetje past precies niet bij die fiets! Maar precies wel een nieuw systeem bij de voorrem? of zie ik dat verkeerd?
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 01 jun 2011 00:15

Il cavalinno schreef: Over die cannondale: dat zadelpennetje past precies niet bij die fiets! Maar precies wel een nieuw systeem bij de voorrem? of zie ik dat verkeerd?


+1 ook het balhoofd ziet er anders uit volgens mij
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Plaats reactie