Pagina 266 van 1870

Geplaatst: 05 apr 2011 21:34
door tomtom
Thanks voor de gewichten! Valt me op dat het frame, vork + balhoofd vrij zwaar is; de mijne (60cm) weegt 1329g. Zou de extra stijfheid ook wat extra gewicht met zich meebrengen? Overigens vind ik de VCLS zadelpen wel errug zwaar (voor een WW)....krijg je daar zoveel extra comfort voor terug?

Geplaatst: 06 apr 2011 00:43
door smartfella
tijmpies schreef:
SmartFella schreef:
tomtom schreef:Mooie fiets hoor! Maar waarom het stuur zo laag en het zadel zo ver naar achteren en hoog? Wellicht een wat klein frame of......?


Het stuur zo laag => Ik ben een wedstrijdrijder en zit echt perfect zo. Ik heb nooit een pijntje en vang zo min mogelijk wind. Uiteindelijk vind ik dat het eigenlijk nog wel goed meevalt. De foto bedriegt misschien een beetje.

Zadel zo naar achteren en hoog => Omdat ik in die positie het meeste kracht en vermogen kan leveren. Ik heb ook grote voeten (46) en dat zorgt ook al voor een (extra) zadelterugstand.


wat voor balhoofd heb jij er eigenlijk op zitten? Kan ik niet goed zien op de foto.


Er zit een klassiek balhoofd op van Canyon. Dus geen Acros I-lock systeem waarmee de meeste frames standaard zijn uitgerust.

Geplaatst: 06 apr 2011 03:27
door ultimatecf
ponsteen schreef:Zal wel een lege batterij zijn. Mijn CS100 had ook in nieuwstaat een lege batterij. Ik dacht even dat ik seniel aan het worden was, maar het bleek een lege speedsensor.


De polar en aanverwante spullen zijn al terug geweest naar polar, voor de zekerheid hebben ze een nieuwe sensor mee teruggestuurd.

Het is natuurlijk ook vreemd dat wanneer de computer bovenop de stuurpen zit geen snelheid wordt weergegeven. Hou je de computer in je hand, met je hand bovenop je shifter, dan wordt er wel een snelheid weergegeven. De afstand is dan nog meer ook. Is dus vreemd!!

Geplaatst: 06 apr 2011 10:39
door gaisdergerman
jasperr schreef:Dan ook maar eventjes een foto van mijn Ultimate AL met mijn nieuwe Kuiper wieltjes.

Frame is een 2008 model, maar na een flinke valpartij vorig jaar een nieuw frame gekocht via de crash-replacement. Is dus eigenlijk nog geen jaar oud, alleen de onderdelen zijn van 2008, behalve de Dura-Ace crank. Standaard zat er een FSA carbon crankstel op, maar die gaf werkelijk alleen maar problemen. Toen vervangen voor een Dura-Ace en daar rijd ik nu 2 jaar tevreden mee.

Afbeelding

Groep: volledig Dura-Ace 7800
Stuur: Syntace Racelite 2 carbon
Stuurpen: Syntace F119
Zadelpen: Ritchey WCS carbon
Zadel: Selle Italia SLR fibra
Pedalen: Shimano Ultegra
Bidonhouders: Tacx Tao
Wielen: Kuiper FCC50
Banden: Continental GP 4000S


Geweldig mooie afmontage, vind die 7800 crank er erg mooi uitkomen.

Ik heb zelf wat problemen met mijn cf. Heb ergens een kraakje zitten. Ga van het weekend eens kijken of ik er deze uit kan krijgen.

Geplaatst: 06 apr 2011 11:47
door alpdhuez53:15
Denk bij kraakje ook aan je achterpatten. Afgelopen weekend voorzien van wat vet en weg kraak!

Geplaatst: 06 apr 2011 12:16
door surplomb
Ultimate CF schreef:
ponsteen schreef:Zal wel een lege batterij zijn. Mijn CS100 had ook in nieuwstaat een lege batterij. Ik dacht even dat ik seniel aan het worden was, maar het bleek een lege speedsensor.


De polar en aanverwante spullen zijn al terug geweest naar polar, voor de zekerheid hebben ze een nieuwe sensor mee teruggestuurd.

Het is natuurlijk ook vreemd dat wanneer de computer bovenop de stuurpen zit geen snelheid wordt weergegeven. Hou je de computer in je hand, met je hand bovenop je shifter, dan wordt er wel een snelheid weergegeven. De afstand is dan nog meer ook. Is dus vreemd!!


Heb zelf alleen ervaring met cs400 en S720i. Bij mijn S720i zat een nogal grof uitgevallen kunststof polar stuurhouder, als ik deze monteerde kreeg ik geen signaal op het apparaat, deed ik de s720i gewoon met het bandje om het stuur; werkte alles prima. Had ik hem om de pols en hield mijn hand op de shifter dan viel signaal weer weg, het lijkt wel of de "zendstraal" van de 720 veel kleiner is dan die van de cs400.

Je zou eens kunnen kijken of een kennis van je toevallig een Polar heeft om eens te proberen, misschien ligt het aan de cs100 unit? Lees daar wel eens wat mindere berichten over.
Weet niet in welke regio je woont (zelf 076), anders kan je mijn cs400 eens testen.

Paris Roubaix

Geplaatst: 07 apr 2011 22:44
door dodge
Volgens de krant Het Laatste Nieuw zou Omega Pharma Paris Roubaix rijden op Alumium frames.
Motie van wantrouwen voor hun Canyon Carbonframes ?

Geplaatst: 07 apr 2011 23:08
door thomwittendorp
nee hoor geen wantrouwen denk ik, gebeurd wel vaker dat renners op andere frames dan carbon rijden, zoals staal en in dit geval aluminium omdat carbon te veel zou dempen.

Geplaatst: 07 apr 2011 23:37
door amclassic-fan
Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?

Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.

Geplaatst: 08 apr 2011 01:07
door dieseltje
Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?

Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.


Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.

Geplaatst: 08 apr 2011 15:29
door gbjhillman
dieseltje schreef:
Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?

Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.


Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.


En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.

Geplaatst: 08 apr 2011 23:34
door dieseltje
GBJ Hillman schreef:
dieseltje schreef:
Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?

Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.


Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.


En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.


Bedankt voor de aanvulling, ben blij dat we niks vergeten zijn!:D