Giant
- jerome2710
- Forum-lid
Wauw! Aero frames blijven mijn favoriet, deze is wel heel gaaf. Zou zomaar eens mijn volgende frame kunnen worden met velgremmen of als schijfremmen toegestaan worden door de KNWU en bij cyclo's.
Hoi,
Even een vraag over de ISP seatpost. Stel je zaagt hem af op 75cm kan je hem dan nog makkelijk een 5mm omhoog of naar beneden doen? Zoals je ook bij een normaal zadel in kleine stapjes van zelfs 1-2mm kunt doen? Of ben je dan gebonden aan stapjes van 5mm-10mm ofzo met van die opvuldingen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Klopt het dat je gewoon die ISP seat clamp omhoog en naar beneden kunt schuiven, zolang dat witte pijltje niet boven het afgezaagde deel uit komt?
Dus bijvoorbeeld afgezaagd op 75cm, dan kan hij nog (ik zeg maar wat) 2cm omhoog en 2cm naar beneden, en heb je dan gelijk spacers nodig?
https://www.amaincycling.com/giant-adva ... 1?v=333078
Even een vraag over de ISP seatpost. Stel je zaagt hem af op 75cm kan je hem dan nog makkelijk een 5mm omhoog of naar beneden doen? Zoals je ook bij een normaal zadel in kleine stapjes van zelfs 1-2mm kunt doen? Of ben je dan gebonden aan stapjes van 5mm-10mm ofzo met van die opvuldingen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Klopt het dat je gewoon die ISP seat clamp omhoog en naar beneden kunt schuiven, zolang dat witte pijltje niet boven het afgezaagde deel uit komt?
Dus bijvoorbeeld afgezaagd op 75cm, dan kan hij nog (ik zeg maar wat) 2cm omhoog en 2cm naar beneden, en heb je dan gelijk spacers nodig?
-
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het witte pijltje geeft het minimum aan dat de clamp over de ISP moet zitten.NuitKor schreef: ↑02 jul 2017 20:12 ...........
Hoeveel je dan kan schuiven weet ik niet maar met de 40 mm variant moet je volgens mij nog eens 2 cm hoger kunnen dan met de 20 mm variant,
Dat is dan nog zonder rekening te houden met het bovenste stuk van de clamp (boven de zaagsnede aan de achterkant).
Onder de 75 cm zal je waarschijnlijk een stukje van je ISP moeten afzagen.
De 40 mm variant
De 20 mm variant
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 03 jul 2017 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja precies, en als ik hem dan bijv afzaag onder de 75cm dan kan ik hem (binnen het redelijke) iets omhoog zetten als dat moet. Heb ik daarvoor ook spacers nodig?Lcsmet schreef: ↑03 jul 2017 15:26Die 2 cm naar boven zou wel moeten lukken, onder de 75 cm zal je waarschijnlijk een stukje van je ISP moeten afzagen.NuitKor schreef: ↑02 jul 2017 20:12 Hoi,
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Waarom zou je eerst je ISP lager afzagen om dan spacers te gebruiken, dat zou ik niet doen.
Probeer om gewoon juist van hoogte te zagen.
Als ik op deze foto kijk denk ik dat je wel degelijk spacers nodig hebt als je je seat clamp hoger wil plaatsen dan je ISP is afgezaagd.
Of nog, "Giant ISP spacer set"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja precies, om te voorkomen dat hij zakt. Ik vraag dit omdat het wel eens voorkomt dat je een zadel hebt en later denkt..ik wil eigenlijk mijn zadel 5mm hoger ofzo.Lcsmet schreef: ↑03 jul 2017 15:38Waarom zou je eerst je ISP lager afzagen om dan spacers te gebruiken, dat zou ik niet doen.
Probeer om gewoon juist van hoogte te zagen.
Als ik op deze foto kijk denk ik dat je wel degelijk spacers nodig hebt als je je seat clamp hoger wil plaatsen dan je ISP is afgezaagd.
Of nog, "Giant ISP spacer set"
Maar idd, beste is om hem direct goed af te zagen.
- jerome2710
- Forum-lid
Liever te hoog beginnen en denken... ik wil eigenlijk mijn zadel 5mm lager, dan andersom