Tubeless
Heeft iemand al wel eens de continental 4-seasons banden geprobeert tubeless te maken? Officieel zijn ze niet TLR geloof ik, maar ik heb ze hier nog in 32mm liggen voor mijn gravel racer en in de winter lijkt dat mij echt de ultime bomb-proof woon-werk combinatie… Als het werkt…
Dat is vragen om een nieuw gebit. Niet aan beginnen.
Na ongeveer 5500km mijn eerste lekke band met mijn nieuwe fiets. Tot mijn verbazing was er echter niets te zien van latex, is het mogelijk dat er niks is achtergebleven, nee toch?
En is het vaker dat een tubeless fiets zonder latex wordt geleverd? Betreft een Giant TCR met Gavia banden.
En is het vaker dat een tubeless fiets zonder latex wordt geleverd? Betreft een Giant TCR met Gavia banden.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat Giant racefietsen standaard worden geleverd met tubeless gemonteerde banden. Maar zonder Latex.
Onlangs een middagje in een fietsenzaak een middagje meegedraaid. Een paar fietsen gemonteerd waaronder een Giant. Maar in de grote doos zit een klein doosje met klein spul, pedalen etc. Ook 2 kleine flesjes latex. Stom dat jou LBS jou banden niet met latex heeft gevuld, want dit krijg je gewoon bij de fiets. Standaard stopt Giant er wel binnenbanden in, maar om ze tubeless te monteren zul je de binnenband wel moeten verwijderen. En vervolgens de bijgeleverde latex er in moeten doen i.c.m. het tubeless ventiel.Neruub schreef: ↑16 jun 2021 15:45 Na ongeveer 5500km mijn eerste lekke band met mijn nieuwe fiets. Tot mijn verbazing was er echter niets te zien van latex, is het mogelijk dat er niks is achtergebleven, nee toch?
-
- Forum-lid HC
Ik snap wel dat een FM dit niet doet. Hij zou het er alleen bij moeten geven of even vragen wat je wilt.
Maar om continu gezeik te voorkomen met mensen die er niets van snappen, zou ik niet zomaar bij iedereen tubeless gaan afleveren. Zeker in de race wereld heb je er zeikerds bij daar zou ik als FM helemaal debiel van worden, als ik al zie wat voor vragen en discussie ik op MP heb met race onderdelen (Met MTB spullen heb ik dat nooit)
Bij MTB zie je ook altijd dat deze met biba worden geleverd.
Maar om continu gezeik te voorkomen met mensen die er niets van snappen, zou ik niet zomaar bij iedereen tubeless gaan afleveren. Zeker in de race wereld heb je er zeikerds bij daar zou ik als FM helemaal debiel van worden, als ik al zie wat voor vragen en discussie ik op MP heb met race onderdelen (Met MTB spullen heb ik dat nooit)
Bij MTB zie je ook altijd dat deze met biba worden geleverd.
Met 5500 km op de teller met tubelessbanden Gavia zonder latex ben je m.i. spekkoper want dat krijgt niemand hier voor elkaar.!Neruub schreef: ↑16 jun 2021 15:45 Na ongeveer 5500km mijn eerste lekke band met mijn nieuwe fiets. Tot mijn verbazing was er echter niets te zien van latex, is het mogelijk dat er niks is achtergebleven, nee toch?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja, vandaar ook mijn verbazing dat ik geen latex aan trof, achterbandje was ook al aardig vierkant. Al ben sowieso wel iemand die weinig lek rijdt, waar dat aan ligt, geen idee.Orlok schreef: ↑18 jun 2021 10:27Met 5500 km op de teller met tubelessbanden Gavia zonder latex ben je m.i. spekkoper want dat krijgt niemand hier voor elkaar.!Neruub schreef: ↑16 jun 2021 15:45 Na ongeveer 5500km mijn eerste lekke band met mijn nieuwe fiets. Tot mijn verbazing was er echter niets te zien van latex, is het mogelijk dat er niks is achtergebleven, nee toch?
Kan ook zijn dat de latex al opgedroogd was.