Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 28 apr 2013 20:16

Hè, moet jij nog niet in Frankrijk zitten tor ergens in oktober ;-)
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 apr 2013 20:37

danoontje schreef:Hè, moet jij nog niet in Frankrijk zitten tot ergens in oktober ;-)
Ha, ha, ha, heb je al gezien wat voor een weer het daar nu is... :( ?
60 x Ventoux

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 29 apr 2013 19:03

legrimpeur en psycho71 bedankt voor jullie fotos van jullie mooie titanium fietsen.
ik ben om en ga langzaam mijn wat saaie titanium fiets maar wel super comfortabel wat pimpen
in de frisse kleur rood begin met de zadelpen en als banden versleten zijn zoeken naar een merk wat 25mm banden heeft met kleur rood

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 apr 2013 19:19

ridley orion schreef: ik ben om en ga langzaam mijn wat saaie titanium fiets maar wel super comfortabel wat pimpen
in de frisse kleur rood begin met de zadelpen en als banden versleten zijn zoeken naar een merk wat 25mm banden heeft met kleur rood
Saai is mooi, pimpen past niet bij titanium.:geek:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 apr 2013 20:10

Smaken verschillen en ik heb het op dit forum als eens eerder gezegd, 'een racefiets hoort een tikkeltje ordinair te zijn' (ooit opgetekend uit de mond van 'een deskundige' :ugeek: ).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 apr 2013 20:29

Tja ik heb toch vaak de neiging om met een tegengeluid te moeten komen. Uiteindelijk moet iedereen doen wat ie zelf het mooist vindt en dat is maar goed ook, want anders zou het pas echt saai worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 apr 2013 20:41

apexrider schreef:Tja ik heb toch vaak de neiging om met een tegengeluid te moeten komen...
Vind ik juist prima, want dat doe ik zelf immers ook...
Overigens heb ik (soms) ook de neiging om over te gaan op een 'sobere' (qua kleurstelling) afmontage, want dat vind ik óók erg fraai. Dus, wie weet...
60 x Ventoux

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 29 apr 2013 22:51

In mijn fiets zit ook wat rood.
Echter wil ik hem juist 'saaier' hebben in de toekomst.
Hier vind je de fiets : http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 58#p818758" onclick="window.open(this.href);return false;

adufresne
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 feb 2008 10:29

adufresne 30 apr 2013 07:40

Heb eindelijk zicht op een einddatum van de opbouw van mijn Gazelle V8. Veel gedoe met de levertijd van de groep en daar kwam ook nog eens bij dat Gazelle blijkbaar een eigen maat balhoofd voert, waardoor de bestelde Ritchey WCS carbon niet past en er bij Gazelle zelf een speciaal balhoofd besteld moest worden, grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Hoe dan ook: ik heb de opbouw juist weer zo saai (en in mijn ogen zo mooi) mogelijk gehouden. Maar zoals gezegd: smaken verschillen en dat is maar goed ook.

Hoop dit weekend de eerste foto's te kunnen posten.

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 30 apr 2013 09:43

Ben benieuwd!
Jammer idd dat semi-geïntegreerde balhoofd! Ik heb mijn eigen niet passende Ritchey-component: ik had een C260 stuurpen gekocht, maar krijg die met geen mogelijkheid op mijn Evo-Curve stuur. :-(
Binnenkort dus in de TKA.
Maar eerst morgen op vakantie naar Gran Canaria. Eens zien hoe een Cannondale Synapse rijdt!

[OT]Gefeli met je 100ste post ;-) [/OT]
Tita Gazelle V8
Afbeelding

adufresne
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 feb 2008 10:29

adufresne 30 apr 2013 10:06

Mooi balen zeg, die stuurpen dan natuurlijk.

De perfectionist in mij heeft wel wat vloeken losgelaten toen ik hoorde dat mijn Ritchey balhoofd niet paste. Heb je alles van hetzelfde merk in dezelfde kleurstelling en carbonvariant bij elkaar gesprokkeld, moet er zo'n no name balhoofdsetje op. Maar ja, niets aan te doen.

Ben al lang blij dat de fiets eindelijk gereed is straks. Was al een maandje eerder gepland en ik begon al wat ongeduldig te worden.

Veel plezier met je Cannondale!

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 30 apr 2013 10:27

vincenth schreef:Ben benieuwd!
Jammer idd dat semi-geïntegreerde balhoofd! Ik heb mijn eigen niet passende Ritchey-component: ik had een C260 stuurpen gekocht, maar krijg die met geen mogelijkheid op mijn Evo-Curve stuur. :-(
Binnenkort dus in de TKA.
Maar eerst morgen op vakantie naar Gran Canaria. Eens zien hoe een Cannondale Synapse rijdt!

[OT]Gefeli met je 100ste post ;-) [/OT]
Hier staat een instructievideo, wellicht heb je er wat aan.
http://www.mantel-bikeparts.nl/ritchey-evo-curve-wet" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Plaats reactie