Pagina 267 van 277
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 03 nov 2022 11:46
door Ziggers
Ziggers schreef: ↑11 jul 2022 11:38
jwpcycle schreef: ↑01 jul 2022 07:32
Jammer dat een frame maat 62 maar een stack heeft van 59,7, anders was dit wel een potentiele kandidaat geweest.
Ik denk dat je dan voor de Rose Reveal moet gaan, die heeft een hogere stack.
Gisteren een mooie Reveal Six Disc gezien in Bottrop. Klopt het dat het niet mogelijk is om een stuurpenlengte&hoek te kiezen? Ze hebben momenteel een mooi geintegreerd carbon stuur, maar dit bepert de mogelijkheden om een goede bikefit te hebben toch?
Of zijn er wel mogelijkheden om andere maten stuur te nemen? Het zou jammer zijn om veel geld aan een fiets uit te geven waar je niet de perfecte afstelling op kan bereiken..
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 03 nov 2022 12:02
door Ernie C.
Dat is bij 80% van de nieuwe modellen van alle fabrikanten het geval en het wordt verkocht als vooruitgang. De meeste klanten trappen er nog in ook...
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 16 nov 2022 14:30
door elbachon
Ik rij al 3,5 tevreden rond op een Rose Xlite 6, framemaat 57. Via fietslease overweeg ik om een Rose Backroad aan te schaffen, eveneens framemaat 57. De geometrie van beide fietsen ligt heel dicht bij elkaar. Enkel de stack van de Backroad is 14 mm hoger. Bovendien wordt de fiets verkocht met een viertal spacers onder het stuur, dat in combinatie met een kortere stuurpen, vrees ik dat ik wel heel recht op de fiets kom te zitten. Op mijn racefiets heb ik maar één spacer van 5mm.
De eerste ritten zal een beetje zoeken zijn naar de juiste stuurhoogte. Kunnen de spacers gemakkelijk onder het stuur gehaald worden?
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 16 nov 2022 14:43
door Woefdram
Waarschijnlijk wel , het zijn denk ik klikdingen, maar je moet wel zagen. Ik zou deze vraag vooral even bij Rose neerleggen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 16 nov 2022 18:30
door scottpch
Bij een aantal merken zijn de spacers 2 delen of met een gleuf zodat je de kabels niet los hoeft te maken, ik neem aan dat dat ook voor een Rose geldt.
Maar bij Rose wordt je toch opgemeten en goed op de fiets gezet?
Dan kunnen ze meteen een langere stuurnok monteren en de juiste hoeveelheid spacers onder het stuur zodat je niks meer hoeft te veranderen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 16 nov 2022 20:11
door hayes
Kan je via lease bij Rose terecht?
Wij helaas niet (o2o fietslease) anders was dit 'em ook geworden.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 16 nov 2022 23:30
door elbachon
hayes schreef: ↑16 nov 2022 20:11
Kan je via lease bij Rose terecht?
Wij helaas niet (o2o fietslease) anders was dit 'em ook geworden.
Bij VDW lease in principe alle merken die in België (online) gekocht kunnen worden.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 17 nov 2022 00:55
door elbachon
scottpch schreef: ↑16 nov 2022 18:30
Bij een aantal merken zijn de spacers 2 delen of met een gleuf zodat je de kabels niet los hoeft te maken, ik neem aan dat dat ook voor een Rose geldt.
Maar bij Rose wordt je toch opgemeten en goed op de fiets gezet?
Dan kunnen ze meteen een langere stuurnok monteren en de juiste hoeveelheid spacers onder het stuur zodat je niks meer hoeft te veranderen.
Voor mij is het 1,5 uur rijden tot de dichtstbijzijnde Rose winkel in Keulen. Ik wil wel naar daar rijden om de fiets af te halen. Ik neem aan dat ze dan geen grote aanpassingen aan de fiets meer doen?
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 17 nov 2022 07:44
door scottpch
In Bocholt waar Rose haar basis heeft, weet ik dat je daar prima opgemeten wordt en alle aanpassingen direct doorgevoerd worden in de afstelling van de fiets.
Dat lijkt mij wel een extra ritje waard voor een fiets die je toch een aantal jaartjes gaat gebruiken....
Je kan het ze vragen in Keulen of ze daar meteen die veranderingen door willen voeren.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 17 nov 2022 09:09
door Woefdram
Het is op een fiets met interne bekabeling geen klein klusje om de vorkbuis op lengte te zagen, maar ik zou het inderdaad toch vooral eerst bij Rose neerleggen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 17 nov 2022 21:47
door Swedish Chef
Bij Rose kan je helaas niet meer van alles laten aanpassen (in ieder geval niet onderdelen wisselen bij aanschaf). Dat kon jaren geleden wel, nu is het dat je de fiets koopt zoals die er staat. Wil je een langere stuurpen oid? Dan moet je die er bij kopen en dan kunnen ze hem wel monteren (kost dan wel werkplaatstarief).
Wel kreeg ik zeer goed advies over de maat van de fiets. De Reveal die ik in 2021 kocht, paste perfect dat viel dan weer mee, aanpassingen waren niet nodig.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met Rose, al bieden ze dan wat minder service en flexibiliteit dan voorheen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 18 nov 2022 12:47
door elbachon
Inderdaad, mijn fiets heb ik destijds op een aantal punten (stuur, wielen, aantal spacers, casette, derailleur) kunnen aanpassen. Dat was toen een van de redenen waarom ik voor Rose gekozen heb. Overigens heb ik tot op heden nog geen spijt gehad van deze keuze.
Ik heb een korte vergelijking gemaakt van de X-lite 6 en de Backroad, beide maat 57:
Rose X-lite:
- reach frame 394 + offset zadel 15 + stuurpen 100 + stuur 70 = 579
- stack frame 572 + balhoofdcup 10 + spacers 5 = 587
Rose Backroad:
- reach frame 395 + offset zadel 25 + stuurpen 90 + stuur 73 = 583
- stack frame 586 + balhoofdcup 10 + vaste spacer 10? + spacers 0 = 606
Op de gravelbike, uitgaande dat er geen spacers geplaatst zullen worden, zal ik ongeveer 2 cm minder diep zitten ten opzicht van mijn racefiets. Dit heeft uiteraard ook wat invloed op de reach. Ik denk dat dit uiteindelijk ook het uitgangspunt van een gravelbike is.