Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2011 17:37

havana schreef:Ik lees op RTL TT dat er weer een Spaanse ploegleider is gepakt met een kofferbak vol doping...


Dit blijft nog verdacht rustig. Ik hoorde het vanmorgen om 06.00 in de auto, maar verder niets. Alleen via google kan ik er e.e.a. over terugvinden.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 mei 2011 10:55

Nu is het weer Hammilton die beweert Amstrong zichzelf doping te hebben zien toedienen...

Ben benieuwd of het net rond Armstrong zich ooit nog eens sluit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2011 11:08

Ik hoop het eigenlijk van wel.
Er hangt teveel waas om die hele ploeg. Ze wonnen alles, 3/4 van de Discoveryploeg is inmiddels gepakt of is slechts een schim van wat ze waren.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 mei 2011 11:21

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die geloven in Armstrong's onschuld. In 1999 en 2000 zat het hele peloton aan de EPO. Winnen zonder dit wondergoedje was godsonmogelijk. En LA blijft maar doodleuk beweren dat hij nog nooit gepakt is op EPO. Nee, geen wonder. In die tijd bestonden er nog geen EPO tests.

Mensen die geloven in de onschuld van Armstrong geloven ook kinderen niet uit de koekjestrommel snoepen. Ook al zijn hun wangen bezaaid met kruimels.
Live fast; die young. mijn blog

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 20 mei 2011 13:27

Hoe kun je Hamilton nu nog in alles wat hij uitkraamt geloofwaardig achten? Eerst en vooral: van de discovery-ploeg is pas vanaf 2005 sprake; Hamilton reed vanaf 2002 voor achtereenvolgens team CSC, Phonak en Tinkoff, en "degradeerde" in de laatste 2 jaren van zijn carriere naar een Amerikaans continental team.

'T is wel op zijn minst merkwaardig te noemen, dat allerlei enorm gefrustreerde figuren - vooral zij die gepakt zijn op dopinggebruik en daarvoor geschorst zijn - zich op Armstrong afreageren (vgl. bijv. ook Landis). Niets anders dan zwartmakerij. Die Hamilton werd verdorie tot twee keer toe betrapt (schorsing van 2 resp. 8 jaar). Daartussenin zat nog een vermeende link naar O. Puerto (maar voor 't gemak nemen we hierbij maar even het voordeel van de twijfel) Hoe dom en ongeloofwaardig kun je dan nog zijn?

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 20 mei 2011 13:47

rob74 schreef:Mensen die geloven in de onschuld van Armstrong geloven ook kinderen niet uit de koekjestrommel snoepen. Ook al zijn hun wangen bezaaid met kruimels.




:D

Maar voor mij geldt altijd nog, onschuldig tenzij....

Maar dat hij de schijn tegen heeft is niet te ontkennen...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 mei 2011 13:48

tja, dat houd je altijd
wie gelooft er een boef die zegt dat de ander een boef is?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 20 mei 2011 14:16

MrT schreef:tja, dat houd je altijd
wie gelooft er een boef die zegt dat de ander een boef is?


Ik!

Als je denkt dat Lance niet heeft gepakt ben je behoorlijk naïef als je het mij vraagt. Ik geloof niet dat er over zoiets (door verschillende mensen) gelogen word.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 mei 2011 14:35

gaisdergerman schreef:
MrT schreef:tja, dat houd je altijd
wie gelooft er een boef die zegt dat de ander een boef is?


Ik!

Als je denkt dat Lance niet heeft gepakt ben je behoorlijk naïef als je het mij vraagt. Ik geloof niet dat er over zoiets (door verschillende mensen) gelogen word.


Begrijp me goed, ben het met je eens.
Maar een van de taktieken tot nu toe van het kamp Armstrong is het welbekende in diskrediet brengen van de tegenstander.
Alleen keihard bewijs gaat hem ontmaskeren, anders zie ik niemand winnen van 'systeem Armstrong'

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 20 mei 2011 17:18

Natuurlijk zal L.A. niet helemaal met zijn hand uit de snoeptrommel zijn gebleven. Maar het grootste bewijs, een positieve test, is er nooit geweest.
Het enige bewijs dat er tegen hem is, zijn verklaringen van renners die zelf niet bepaald schoon waren.
En niemand is zo ongeloofwaardig als een leugenaar, want zowel Landis als Hamilton hebben eerst beweert dat ze nooit iets gepakt hadden. Pas als er hard bewijs ligt, zal L.A. pas buigen. Daarin zal Armstrong niet anders zijn dan andere wielrenners.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2011 17:32

rob74 schreef:In 1999 en 2000 zat het hele peloton aan de EPO. Winnen zonder dit wondergoedje was godsonmogelijk. En LA blijft maar doodleuk beweren dat hij nog nooit gepakt is op EPO. Nee, geen wonder. In die tijd bestonden er nog geen EPO tests.
.


Dit is ook voor mij het grootste "bewijs".
Zou enorm bijzonder zijn als hij clean kon winnen van de EPO-brigade.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 mei 2011 17:46

Wat ik mij altijd heb afgevraagd : waarom werden verschillende renners nooit betrapt in de ploeg van LA en het jaar nadat ze de ploeg van LA hadden verlaten: bingo!
Hoe komt het dat bij één en dezelfde ploeg gedurende de tour niemand ooit door de mand viel, een hele tour was de ploeg steeds op topniveau?
Hoe kan iemand 10% beter zijn dan toprenners zoals Ulrich, Heras, basso, enz..die zich zwaar dopeerden?
Ik laat ieder het antwoord zelf bepalen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie