Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
had hetzelfde probleem met mijn ritchey c260 stuurpen ... heb mijn alu stuur een hele middag in de diepvries laten liggen ... toeval of niet nadien ging het erop.
rarara ... mijn volgende ritchey stuurpen was een "oude"
rarara ... mijn volgende ritchey stuurpen was een "oude"
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
@apexrider ken de video. Maar helaas, zo soepel als het op de video gaat is het niet. Bij de verdikking van het stuur loopt hij onherroepelijk vast.
@twofourtwo Stuur in de diepvries? Hm, dat gaat niet passen bij ons. Anders wel een idee. De vraag is alleen of hij er dan ooit nog weer af kan?
Maar het wordt dus alsnog een 4-axis.
@adufresne De vakantie wordt mijn eerste carbon ervaring. Wie weet blijk ik verkeerd gekozen te hebben voor tita!
@twofourtwo Stuur in de diepvries? Hm, dat gaat niet passen bij ons. Anders wel een idee. De vraag is alleen of hij er dan ooit nog weer af kan?
Maar het wordt dus alsnog een 4-axis.
@adufresne De vakantie wordt mijn eerste carbon ervaring. Wie weet blijk ik verkeerd gekozen te hebben voor tita!
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
uit elkaar krijgen was voor mij geen probleem ... hoe raar het ook moge zijn ...mda1 schreef:@vincenth: stuur in de diepvries of stuurpen een tijdje in heet (bijna kokend) water. Heeft hetzelfde effect: stuur krimpt en / of stuurpen zet uit. Of je het ooit weer uit elkaar krijgt... tja...
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
Even weer een kleine update van m'n Gazelle V8
Vandaag met conti classic gereden door de 25 mm breedte meer comfort voelen wel wat langzame aan dan Vittoria open corsa SC
Vorig jaar ook een Record trippel er op gezet, compact op het vlakke is 3xniks, en 30 x 29 op de Redoute bevalt me ook prima.
Vandaag met conti classic gereden door de 25 mm breedte meer comfort voelen wel wat langzame aan dan Vittoria open corsa SC
Vorig jaar ook een Record trippel er op gezet, compact op het vlakke is 3xniks, en 30 x 29 op de Redoute bevalt me ook prima.
dag forummers,
hebben jullie ervaring met een Lynskey R255? Dit zou een meer op comfort gerichte geometrie hebben dan andere modellen. Gelet op prijsverlagingen moest het er maar een keer van komen een TiTa racert
Twijfel alleen nog tussen ML of een L...
Japio
hebben jullie ervaring met een Lynskey R255? Dit zou een meer op comfort gerichte geometrie hebben dan andere modellen. Gelet op prijsverlagingen moest het er maar een keer van komen een TiTa racert
Twijfel alleen nog tussen ML of een L...
Japio
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Vorig jaar heb ik een R230 gekocht, omdat ik al 'op leeftijd' ben en last van mijn onderrug heb (slijtage aan de tussenwervelschijven). Ik heb dus (ook) behoefte aan een 'comfort-racer' . De geometrie van de R230 is ook al behoorlijk op comfort gericht. De R255 zou voor mij een andere optie zijn. Grootste verschil is (bij 'mijn' maat = M/L), dat de balhoofdbuis van de R255 nog weer 1 cm langer is (ik heb nu bij een -6 graden/110 mm stuurpen nog 2,5 cm aan spacers gemonteerd), de effectieve bovenbuis 3 mm langer is èn de wielbasis 101,3 cm (!) is. De wielbasis van de R230 is 98,49 cm. Ik weet niet of de R255 daardoor enigszins 'lui' zal sturen t.o.v. de R230. De R230 beval mij uitstekend en ik heb het afgelopen seizoen, ook bij zware tochten (Mont Ventoux) voor het eerst sinds jaren nauwelijks mijn rug gevoeld. De R255 zou volgens mij dan ook echt wel op comfort gericht moeten zijn. Maar, om je vraag te beantwoorden: of ik ervaring met de R255 heb? Nee, dat niet...
60 x Ventoux
@legrimpeur
bedankt voor je reactie, je bent iig tevreden denk ik zo met de R230....
de wielbasis van de R255 in ML is idd 101.3 cm, mijn 56cm Specialized Roubaix heeft ook zo iets en voldoet prima... Geloof dat ik het frame maar ga bestellen, als ie klaar is een foto!
Welke voorvork heb je er in? Zou denk ik nu die ENVE meebestellen met het frame...
Japio
bedankt voor je reactie, je bent iig tevreden denk ik zo met de R230....
de wielbasis van de R255 in ML is idd 101.3 cm, mijn 56cm Specialized Roubaix heeft ook zo iets en voldoet prima... Geloof dat ik het frame maar ga bestellen, als ie klaar is een foto!
Welke voorvork heb je er in? Zou denk ik nu die ENVE meebestellen met het frame...
Japio
Hier een video waar de r255 wordt vergeleken met een r330. http://www.youtube.com/watch?v=6aDHVZwZ ... ata_player
Ga je het frame bij Lynskey zelf bestellen?
Ga je het frame bij Lynskey zelf bestellen?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Mijn R230 heb ik bij Chain Reaction Cycles gekocht en de voorvork elders. Ik heb er een 'full carbon' vork van Trigon in:japio64 schreef:...Welke voorvork heb je er in? Zou denk ik nu die ENVE meebestellen met het frame...
Dit is een vrij lichte, erg stijve en betaalbare vork. Alleen de mijne heeft een nog meer uitgesproken belettering. Moet je van houden... (van mij hoeft een Ti fiets niet zo heel erg sober te zijn ). Zelf houd ik dan weer (helemaal) niet van rechte vorken en zo heeft ieder zijn voorkeur/smaak (gelukkig maar).
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 08 mei 2013 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
@apexrider
nee bij een duitse dealer welke de/een hele partij heeft overgenomen van de EU importeur, bike basics o.m. bekend van Idworx. Krijg sterk de indruk dat bike basics (gerrit gaastra) er mee (import van Lynskey..) gaat stoppen.....
http://www.bikebasics.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier de link naar de dealer:
http://www.lynskeyperformance.eu/en/road.php" onclick="window.open(this.href);return false;
nee bij een duitse dealer welke de/een hele partij heeft overgenomen van de EU importeur, bike basics o.m. bekend van Idworx. Krijg sterk de indruk dat bike basics (gerrit gaastra) er mee (import van Lynskey..) gaat stoppen.....
http://www.bikebasics.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier de link naar de dealer:
http://www.lynskeyperformance.eu/en/road.php" onclick="window.open(this.href);return false;