Trek
Sind een paar maandjes ben ik de trotse eigenaar van de Trek Domane SL5.
Iemand die overweegt deze fiets aan te willen schaffen zou ik willen zeggen.. DOEN!
Deze fiets rijdt echt geweldig. Wat een comfort en souplesse. De standaardvelgen heb ik vervangen voor een carbonvelg met 28mm band en ik heb de remschijven vervangen.
Iemand die overweegt deze fiets aan te willen schaffen zou ik willen zeggen.. DOEN!
Deze fiets rijdt echt geweldig. Wat een comfort en souplesse. De standaardvelgen heb ik vervangen voor een carbonvelg met 28mm band en ik heb de remschijven vervangen.
Probeer bij aanschaf een ruil met een set Aeolus pro5 te regelen. 25mm binnenbreedte bij de 3v's icm met 25mm lichte wedstrijdbandjes is geen ideale combi. Vorm van een smalle band op deze velg is niet optimaal.kopkuhhhh schreef: ↑09 feb 2020 14:43 eey eey
ik heb heel veel belang bij deze fiets. domane slr di2 disc
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 7/p/28715/
sorry weet niet hoe ik foto plaats vandaar de url
nu is me vraag.
of de wielen ook goed zijn voor wedstrijden.
nu zullen jullie wel denken waarom een endurance fiets.
komt omdat ik niet zolenig meer ben met me rug.
ik hoop hier antwoordt op te krijgen want het is toch wel serieus geld vind ik.
alvast hartelijk dank
Das bijbetalen, en flink ook. Xxx is 2x zo duur. Gaat geen lbs voor je wisselen zonder bijbetalen en vraagsteller geeft al aan dat de standaard SLR7 voor hem al flink ad prijs is. De Pro 3, 3v en 5 kosten hetzelfde. Welwillende lbs wisselt die zo voor je.
ik geef aan dat het best een smak geld is .
als ik een smak geld neertel wil ik het ook goed hebben zodoende me vraag.
xxx velgen Aeolus pro5 kan ik dan beter bij kopen of in die trant en de orcinele velgen houden voor lange tochten of zie ik dat nu verkeert.
Wat voor wedstrijden wil je gaan rijden? Ik lees elders op het forum dat je nog niet heel lang fietst, dus ik neem aan dat je denkt aan wedstrijden voor recreanten?
In dat geval zou ik helemaal niet aan smalle wedstrijdbanden beginnen, maar lekker op de Pro 3 of Pro 5 gaan rijden met een wat bredere band. Ten eerste gaat een wedstrijdband op dat niveau het verschil niet maken (is mijn ervaring) en ten tweede heb de keuze om net iets comfortabeler te rijden wat weer meehelpt voor je rug.
In dat geval zou ik helemaal niet aan smalle wedstrijdbanden beginnen, maar lekker op de Pro 3 of Pro 5 gaan rijden met een wat bredere band. Ten eerste gaat een wedstrijdband op dat niveau het verschil niet maken (is mijn ervaring) en ten tweede heb de keuze om net iets comfortabeler te rijden wat weer meehelpt voor je rug.
ten eerste sorry voor de late reactie.Sjurk schreef: ↑09 feb 2020 22:31 Wat voor wedstrijden wil je gaan rijden? Ik lees elders op het forum dat je nog niet heel lang fietst, dus ik neem aan dat je denkt aan wedstrijden voor recreanten?
inderdaad fiets nog niet zo heel lang.
maar wat de bedoeling is eerst zelf beetje conditie opbouwen.
daarna wil ik me aan sluiten bij een wielerclub die ook wedstrijden doet .
mijn doel is om wedstrijden te gaan fietsen zoals de ronde van Overijssel.
ronde van Oldenzaal enz .
ik was eerst schuchter om eraan te beginnen ben ik eerlijk in maar door meedere malen te hebben gefietst begin ik het steeds leuker te vinden.
ik wil me daarom daar op richten en ik vind het zelf een mooi doel .
ik heb nu een Cannondale caad 1000 made in USA.
nu dat ik er zo schik in heb ga ik dus een stapje verder en wil mijn een trek slr 7 di 2 aanschaffen.
ik heb daar veel over gelezen en het lijkt mij de juiste fiets voor me..
maar sorry dat ik het zo zegt de wieler wereld is totaal nieuw voor me vandaar dus de vraag of de wielen goed genoeg zijn voor zulke activiteiten .
je leest zoveel over wielen en enz dat je soms het boom door de bos niet meer ziet.
dat betreft is het fijn dat er een forum is je kunt er toch veel info weghalen.
soms heb je vragen en je wilt die stellen dan denk je soms van hmmm is het een domme vraag of niet .
maar goed nu weet je beetje me doel .
ps mijn excuses voor de late reactie.
Ik heb onlangs deze Trek 4.5 Madone gekocht.
Volgens de fabrikant maat 52.
Maar als ik het meetlint erbij neem, meet ik 56cm horizontaal bovenbuis ctc, 54cm zadelbuis ctc en 17cm balhoofd ctc. Volgens de tabel die ik heb gegoogled, zijn dat lengtes die
duidelijk horen bij een maat 56 en niet 52.
Ik kan er een halve cm naast zitten maar zeker geen 4cm. Hoe zit dat nu met Trek maten??
Volgens de fabrikant maat 52.
Maar als ik het meetlint erbij neem, meet ik 56cm horizontaal bovenbuis ctc, 54cm zadelbuis ctc en 17cm balhoofd ctc. Volgens de tabel die ik heb gegoogled, zijn dat lengtes die
duidelijk horen bij een maat 56 en niet 52.
Ik kan er een halve cm naast zitten maar zeker geen 4cm. Hoe zit dat nu met Trek maten??
-
- Forum-lid HC
Dat is overduidelijk geen maat 52 zoals je al opgemeten hebt.
Kijk alleen al naar de balhoofdbuislengte en de ruimte tussen de bovenbuis en de schuine buis bij datzelfde balhoofd!
Maar zoals de fiets afgesteld is op de foto is ie niet te groot, hoe lang ben je zelf? Geen 1.70m....
Kijk alleen al naar de balhoofdbuislengte en de ruimte tussen de bovenbuis en de schuine buis bij datzelfde balhoofd!
Maar zoals de fiets afgesteld is op de foto is ie niet te groot, hoe lang ben je zelf? Geen 1.70m....