Retro / oudere fietsen
Vorig jaar belde mij een man op met de mededeling dat hij nog een merckx kader liggen had en of ik daar eventueel interesse in had . Ik zei hem dat ik eventueel wel eens wou komen kijken . Groot was mijn verwondering toen ik dit pareltje zag . Het is een Kessels frame van 1974 en hij had dit frame jarenlang op zolder bewaard. Gelukkig had ik voor de opbouw van de fiets nog de meeste onderdelen liggen en voor de rest ging ik op zoek naar de ontbrekende onderdelen .Ik had de fiets al een tijdje terug opgebouwd maar heb deze week eindelijk de finishing touch aangebracht .Ik kon deze week namelijk de onieuw verchroomde remblokhouders afhalen bij de chroomcentrale . Ziehier het resultaat
Laatst gewijzigd door sillah75 op 04 dec 2017 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Heel mooi!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Mooie klassiekeMerckx, van een beroemde bouwer, Kessels.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Die balhoofden waren OEM Tange Seiki en worden nog steeds gemaakt…chrissiewizzie schreef: ↑24 mei 2017 13:08De meeste frames met een 105(SC) balhoofd hebben een te korte vork, waardoor geen enkel ander balhoofd meer past. Die 105 balhoofden hebben de kleinste stack-height ooit voor een balhoofd.
Vorsprung durch Pedantik
Deze Merckx staat voor mij in m'n top 10 klassieke fietsen. Heeft er toen ook voor gezorgd dat ik in die jaren zelf een oranje fiets ging rijden. Een Jacques Anquetil. Zo'n zelfde als waar Jan Janssen bij BIC op fietste.
Schitterend alleen het moet mij wel van het hart dat ik de wielen zwaar onder de maat vind. Dat je dit soort wielen gebruikt om er L'Eorica (of een ander stoffig Italiaans ritje) mee te rijden snap ik. Maar voor deze fraaie foto serie hadden er wel een paar ranke velgjes en Clement tubes onder mogen liggen.
Maar verder prachtig project met een enorme historie.
Schitterend alleen het moet mij wel van het hart dat ik de wielen zwaar onder de maat vind. Dat je dit soort wielen gebruikt om er L'Eorica (of een ander stoffig Italiaans ritje) mee te rijden snap ik. Maar voor deze fraaie foto serie hadden er wel een paar ranke velgjes en Clement tubes onder mogen liggen.
Maar verder prachtig project met een enorme historie.
klopt wat betreft de wielen. Aangezien ik regelmatig met deze fiets rijd , heb ik gekozen voor comfort ipv looks. Moet eerlijk zeggen dat ik ook geen mooie set tubevelgen met campanaven liggen heb. Maar voor de fotosessie had het idd wel mooier geweest .
Ondertussen heb ik een nieuw projectje Een merck corsa extra team Kelme , voor mij persoonlijk 1 van de mooiste kleurstellingen . Het is een corsa extra van 1992 met TSX buizen , iets wat je ook niet zoveel ziet , de meest corsa extra's zijn SLX. Wordt opgebouwd met een c record groep , heb 90% van de onderdelen klaar liggen.
Meer foto's volgen later
Ondertussen heb ik een nieuw projectje Een merck corsa extra team Kelme , voor mij persoonlijk 1 van de mooiste kleurstellingen . Het is een corsa extra van 1992 met TSX buizen , iets wat je ook niet zoveel ziet , de meest corsa extra's zijn SLX. Wordt opgebouwd met een c record groep , heb 90% van de onderdelen klaar liggen.
Meer foto's volgen later
Zo, met een Deda stuurtje (minder drop en reach) een stel andere wielen (draad ipv tube) en een leren stuurlintje begint het al ergens op te lijken. Frisse Veloflexjes staan in bestelling...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nice
-
- Forum-lid
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52
In het pinksterweekend de Van Tuyl van mijn zus uitgerust met Campa Potenza groep, Zonda wielset, Record balhoofd en Soma Highway stuur, zie foto's voor het resultaat.
rule #5