Het grote woon-werk topic
Sinds deze week weer op de fiets naar het werk, Laatste keer was op 29 dec, en dan begint het weer te kriebelen.
Ik heb 2 werkplekken, èèn op ca 24 km enkele reis en èèn op ca 10 km, die laatste verleng ik soms wat al naar gelang de zin, het weer en beschikbare tijd.
vandaag de korte en dat was maar goed ook , In de sneeuw terug, er lag gelukkig nog net niet teveel
Ik heb 2 werkplekken, èèn op ca 24 km enkele reis en èèn op ca 10 km, die laatste verleng ik soms wat al naar gelang de zin, het weer en beschikbare tijd.
vandaag de korte en dat was maar goed ook , In de sneeuw terug, er lag gelukkig nog net niet teveel
- ophetkantje
- Forum-lid
Gisteren middag niet leuk, natte sneeuw, gesmolten sneeuw een pekel op de weg, en net boven nul gewoon niet lekker op te fietsen. Vanmorgen prima fietsweer, droog -3 en niet echt veel wind. Wel een paar echt gladde stukken door opvriezing. Asfaltweggetje door het bos was voor ca 1,5k, harde opgevroren sneeuw, was wel wat link, maar heel op het werk gekomen.
Ach, ik zeg ook maar wat
De straat was licht besneeuwd voor de zekerheid maar de “tractor” (MTB) gepakt. Al met al viel het mee en kon ik lekker doorfietsen. Zelfs wat ruimte voor een ommetje. Na 35 km op het werk!
Hier was het vanmorgen de eerste helft van de rit aardig glad door opgevroren natte weggedeelten (Didam - Hummelo). Met name bij de rotondes was het stapvoets door de bochten rijden. Voordeel van de rechte stukken was dat er niet overal volledig goed geschoven was, zodanig dat de opgevroren sneeuwresten nog mooi wat grip boden. Op andere plekken was het fietspad toch weer net een spiegel. Tweede deel van de in totaal 31 kilometer was er minder sneeuw gevallen en was het helemaal niet meer glad. Toch blij dat ik op de MTB was.
Het is trouwens niet iedereen goed vergaan op mijn route vanmorgen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... d-fietspad
Het is trouwens niet iedereen goed vergaan op mijn route vanmorgen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... d-fietspad
Glad, donker, sneeuw!
Maar heel mooi! Leuk dat er zoveel mensen de fiets hebben gepakt nog vandaag, ondanks de sneeuw.
In Almere was flink wat gevallen
Maar heel mooi! Leuk dat er zoveel mensen de fiets hebben gepakt nog vandaag, ondanks de sneeuw.
In Almere was flink wat gevallen
- ophetkantje
- Forum-lid
Vanmorgen op de MTB, had ik al zo gepland en was juiste keuze. In mijn straat mooi laagje sneeuw cm of 4. Echte sneeuw wit en om 6.20 nog nauwelijks verkeer in de wijk. Dus vrolijk op weg, Wijk uit, fietspad langs rondweg van her dorp. Vieze prut door het zout dat er nog lag, fiets niet lekker en wordt er nat en vies van, Dan doorgaand fietspad van dorp naar buurdorp, nog meer prut en pap, rotzooi kruipt overal in en proef het zout op mijn lippen dan, na 8 van de 21km asfaltpad door het bos. Dat is leuk, sneeuw, echte sneeuw, slecht 4 bandensporen en verder alleen maar sneeuw, dat is wel heel leuk, Ook leuk om alle kruisende dieren sporen te zijn op het fietspad, meerder konijnen, een haze- en een reeenspoor herkent. Helaas 3 km voor het werk bos uit en weer op een doorgaand fietspad met drek. Al met al toch leuk zo helaas zal het vanmiddag wel prut en/of aangereden sneeuw zijn, dat is minder.
Ach, ik zeg ook maar wat
Hier precies hetzelfde, natte prut op de fietspaden, maar heerlijk ongerepte sneeuw in de bossen. Dus ook zo veel mogelijk onverhard. Vooraf baalde ik er wel van, had zin om met de racer te gaan en een lange terugweg te nemen omdat ik vanmiddag ATV heb. Over 1,5 uur naar huis, benieuwd hoe het er dan weer bij ligt en dan doe ik bij thuiskomst nog wel even mijn gebruikelijke rondje door de bossen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
vandaag ben ik vanuit huis voor mijn eigen bedrijf aan de slag. klantgesprekken heb ik ook allemaal binnen de gemeentegrenzen. Ik heb meerdere afspraken en dan heen en weer. vanzelfsprekend pak ik dan de fiets. De stadsfiets dan nu. langer dan 10 minuten zit je er niet op.
Hier in het dorp hebben ze strooien tot een soort van kunst verheven. Fietspaden worden zelfs extra gestrooid. en dat werkt. geen drap, wel nat maar altijd prima te fietsen. Daar zouden veel andere gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Gisterochtend kwam ik toch echt een aantal linke stukken tegen. en gezien de fietsonderdelen die op het viaduct over de N11 lagen zullen denk ik wel meer mensen dat met mij eens geweest zijn.
Hier in het dorp hebben ze strooien tot een soort van kunst verheven. Fietspaden worden zelfs extra gestrooid. en dat werkt. geen drap, wel nat maar altijd prima te fietsen. Daar zouden veel andere gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Gisterochtend kwam ik toch echt een aantal linke stukken tegen. en gezien de fietsonderdelen die op het viaduct over de N11 lagen zullen denk ik wel meer mensen dat met mij eens geweest zijn.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Geen sneeuw toen ik weg ging, droge wegen dus de racer gepakt. Onderweg wel sneeuw in combinatie met een pittig oostenwindje was het 40 km bikkelen. Maar goed de kop voor februari is er weer af
Ik heb m'n verplaatsingen grotendeels op 4 wielen gedaan de laatste twee weken.
Ik zit gewoon écht niet ontspannen op m'n fiets bij nat vriesweer én al zeker niet in het donker. En dan houdt het op voor mij. Ik moet er nog fun aan beleven.
Hoe zit dat bij jullie? Ik zit erg verkrampt op m'n fiets bij die omstandigheden.
Volgende week geven ze wat droger weer. Kan ik weer de fiets op.
Ik zit gewoon écht niet ontspannen op m'n fiets bij nat vriesweer én al zeker niet in het donker. En dan houdt het op voor mij. Ik moet er nog fun aan beleven.
Hoe zit dat bij jullie? Ik zit erg verkrampt op m'n fiets bij die omstandigheden.
Volgende week geven ze wat droger weer. Kan ik weer de fiets op.
Ik ben afgelopen maandag voor het laatst op de fiets gestapt. Het zag er allemaal redelijk uit. In een van de dorpen was de fietsstrook langs de weg duidelijk wit uitgeslagen. Dat was even goed opletten waar je reed. Maar een paar km verderop was het in de bocht toch zo glad, dat ik daar wel onderuit ging. Lette teveel op de van links komende auto's. Verder geen schade maar wel weer even de schrik te pakken. Genoeg reden om mijn racefiets en mezelf te ontzien.
Gladheid is altijd verraderlijk.
Gladheid is altijd verraderlijk.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi
Koppie Coppi