Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 20 mei 2011 17:57

Het feit dat iemand zo veel beter was dan mensen die (ook/wel*)pakte zorgt er toch voor dat het allemaal niks uit maakt. Op dat moment in die omstandigheden was hij de beste. Dat gezeur over of LA nou pakte of niet doet niks af aan zijn prestaties. Clean was de sport toen toch niet. Laat het lekker in het midden. Straks wordt er bewezen dat hij heeft gepakt en dan? Ongeveer het hele peleton pakte, de omstandigheden waren dan toch voor iedereen gelijk. Wil men dan zo graag horen Ja sorry mensen ik heb gebruikt? Wordt het niet eens tijd dat die periode afgesloten wordt en dat men weer kan gaan genieten van het wielrennen?

* eigen interpetatie

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2011 18:04

Nee, dat wil ik niet.
Anderen zijn veroordeeld, worden er nog op aangekeken en meneer LA zou dan dus die veroordeling ontlopen. Dat gaat volledig tegen mijn rechtsgevoel in. Gelijke monniken, gelijke kappen. Niemand straffen en symbolisch toerzeges afnemen of alle gebruikers aanpakken. Om maar te zwijgen over de enorme financiele vergoedingen die hij er door heeft gehad. Dan zou valsspelen dus lonen als hij echt gebruikt heeft.
Less is bore

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 mei 2011 18:08

dirk jan schreef:Het feit dat iemand zo veel beter was dan mensen die (ook/wel*)pakte zorgt er toch voor dat het allemaal niks uit maakt. Op dat moment in die omstandigheden was hij de beste. Dat gezeur over of LA nou pakte of niet doet niks af aan zijn prestaties. Clean was de sport toen toch niet. Laat het lekker in het midden. Straks wordt er bewezen dat hij heeft gepakt en dan? Ongeveer het hele peleton pakte, de omstandigheden waren dan toch voor iedereen gelijk. Wil men dan zo graag horen Ja sorry mensen ik heb gebruikt? Wordt het niet eens tijd dat die periode afgesloten wordt en dat men weer kan gaan genieten van het wielrennen?

* eigen interpetatie


Ga jij je maar eens verdiepen in de affaires Simeoni en Bassons voordat je dit zo ff weg poehpoeht.

Lance verdient het om aan de schandpaal te gaan. Lance was meer dan zomaar een renner die dope nam.

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 20 mei 2011 18:11

Gelijke monikken gelijke kappen is iets anders dan een hetze tegen 1 persoon. Bij veel was renners was het na een x aantal testen mis. Bij hem (op wonderbaarlijke wijze of niet) niet. Waarom moet er bij hem dan nog doorgezocht worden?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 mei 2011 18:29

dirk jan schreef:Gelijke monikken gelijke kappen is iets anders dan een hetze tegen 1 persoon. Bij veel was renners was het na een x aantal testen mis. Bij hem (op wonderbaarlijke wijze of niet) niet. Waarom moet er bij hem dan nog doorgezocht worden?


Jij vind wat hij deed tegenover Bassons en Simeoni prima. Laat ik nou van dat soort Gangster praktijken veel minder gediend zijn.

Sowieso is het verbijsterend om de interne documentatie te lezen in zijn team. De manier hoe hij goedpraatte dat zijn team structureel drogeerde is veelzeggend.

Nee, Lance is een heel ander geval dan zomaar een rennertje die ook pakte.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 21 mei 2011 01:26

het gaat hard in de VS op dit moment...

http://www.nusport.nl/wielrennen/252031 ... ne-in.html

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 21 mei 2011 10:52

Voor LA was en is het wielrennen het vehikel om geld te verzamelen.
Bij de selektie van zijn teams of de invulling van de taktiek en bij alle activiteiten in de periferie werd niets aan het toeval overgelaten. Binnen dit kader is het zeer onwaarschijnlijk dat LA de strijd zou aangaan met de Pantani's en Ullrichen die nokkie nokkie afgevuld waren met prestatieverhogende middelen, zonder zelf ook te pakken. Het wordt tijd voor duidelijkheid, ook van de kant van de UCI, die er baat bij had het icoon LA te gebruiken om de wielersport in de USA massaal te ontwikkelen. Ik begon met poen en ik eindig met poen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2011 11:15

En nog een....
NOS.nl schreef:"Ook Hincapie bekent dopinggebruik'
Lance Armstrong. Lance Armstrong. ProShots
Toegevoegd: zaterdag 21 mei 2011, 01:15

De Amerikaanse renner George Hincapie heeft toegegeven epo te hebben gebruikt.

En hij beschuldigt zevenvoudig Tour-winnaar Lance Armstrong eveneens van dopinggebruik, zo meldt televisiezender CBS.

Die zender zond vrijdag nog een interview uit waarin Tyler Hamilton, een andere oud-ploegmaat van Armstrong, het gebruik van prestatiebevorderende middelen toegaf.

Ook Hamilton wees daarin de vinger naar zijn voormalige kopman.
Meesterknecht

Volgens het CBS-programma 60 minutes zou Hincapie, die overigens geen medewerking wilde verlenen aan het programma, aan federale onderzoekers hebben toegegeven dat hij en Armstrong elkaar voorzagen van het verboden middel epo en dat zij met elkaar hebben besproken of ze testosteron zouden gaan nemen.

Na Floyd Landis, Stephen Swart, Frankie Andreu en Tyler Hamilton, zou Hincapie de vijfde en meest opvallende oud-ploegmaat van Armstrong zijn die hem van doping beschuldigt. Hincapie was de enige die Armstrong bijstond tijdens al zijn Tour-zeges (1999-2005) en stond derhalve te boek als trouwe meesterknecht.

De inmiddels 37-jarige renner rijdt tegenwoordig voor wielerploeg BMC. Armstrong verzond vrijdag nog een Twitter-bericht waarin hij stelt dat hij, ondanks talloze dopingtests door de jaren heen, nog nooit betrapt is op dopinggebruik.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 mei 2011 12:06

Las het net ook in de Standaard, maar je was me voor! :)

http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... 110521_003
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 mei 2011 12:13

De toon van de muziek is duidelijk anders met dit onderzoek. Je kunt je natuurlijk wel afvragen of het de moeite waard is om hier zoveel belastinggeld aan te spenderen maar als er echt serieuze straffen dreigen is het toch wel even een ander verhaal om je mond dicht te houden.

Hincapie geeft geen commentaar (en ontkent dus ook niet) en Armstrong vertelt vooral dat hij de meest gecontroleerde renner was en nooit is betrapt. Let op, dat is ook iets anders dan verklaren dat je nooit doping hebt gebruikt.

frank8610
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 aug 2009 23:42

frank8610 21 mei 2011 12:14

Het lijkt me toch sterk dat Hincapie dit gezegd zou hebben. Armstrong en hij zijn toch dikke vriendjes van elkaar? Hincapie lijkt me verder ook wel een sympatieke kerel die eerder Armstrong zou steunen of in ieder geval zou zwijgen dan zich in het rijtje van Landis en Hamilton zou scharen.

Ik weet het, het zijn allemaal aannames en het-lijkt-me-datjes, maar toch denk ik dat dit niet waar is wat hier wordt beweert door een of ander zelfverklaar kwaliteitsblogje.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 mei 2011 12:24

Als je iets onder ede moet verklaren met het risico dat je de cel in gaat op het moment dat je leugens uitkomen is het toch wel even een ander verhaal dan wanneer je tegenover de uci zwijgt. Dit is in die zin geen standaard onderzoek. Ik kan me best voorstellen dat Hincapie nog altijd goed met Armstrong is bevriend maar dat hij toch ook graag thuis bij z'n gezin slaapt.

Maar goed, laten we maar afwachten tot er een officieel bericht komt. Dit zijn voorlopig slechts geruchten.

Plaats reactie