Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Inderdaad te triest voor woorden. Kan me niet voorstellen dat Ventoux je zo de weg opstuurt (tenzij je recent rug of nekklachten hebt gekregen).
Ding zit op dit moment op de grens en zal zo ook niet best meer sturen dus als dit zo opgemeten is inderdaad een retourtje regelen.....
Ding zit op dit moment op de grens en zal zo ook niet best meer sturen dus als dit zo opgemeten is inderdaad een retourtje regelen.....
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Volgens mij was dave73nl best blij met z'n aankoop.
Na deze commentaren waarschijnlijk iets minder...
Na deze commentaren waarschijnlijk iets minder...
Ik hoop dat hij er iets aan heeft en er wat mee doet, een FM die dit soort werk aflevert moeten ze een ander vak laten nemen. Het is geen kleine afwijking in framemaat/afstelling.opperhoofd schreef:Volgens mij was dave73nl best blij met z'n aankoop.
Na deze commentaren waarschijnlijk iets minder...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40144
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1bert01 schreef:Ik hoop dat hij er iets aan heeft en er wat mee doet, een FM die dit soort werk aflevert moeten ze een ander vak laten nemen. Het is geen kleine afwijking in framemaat/afstelling.opperhoofd schreef:Volgens mij was dave73nl best blij met z'n aankoop.
Na deze commentaren waarschijnlijk iets minder...
Dit lijkt nergens op. Mooie fiets, maar moet wel de juiste maat zijn.
Less is bore
Waaruit blijkt dan dat het te laag is? Het is een nieuw frame dat netjes opgemeten is door Steef zelf. Benieuwder naar de redenen dan het alleen roepen van zeg maar
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
En anders stuur waarom dat dan?
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
Zadel staat volledig naar achteren, zadelpen steekt vrij ver uit en je stuurpen is niet alleen lang maar staat ook ver omhoog. Bij een goed passende fiets zou je stuurpen zo'n 110mm zijn met 6graden daling in plaats van 15 omhoog.
Blijkbaar gaat er nog geen lichtje bij je branden en vertrouw je de FM volledig, jammer, zou ik niet meer doen na afleveren van zo'n fiets
Blijkbaar gaat er nog geen lichtje bij je branden en vertrouw je de FM volledig, jammer, zou ik niet meer doen na afleveren van zo'n fiets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Fiets heeft nog steeds de maximale aantal spacers (eentje minder geeft al een beter stuurkarakter waarbij ik niet zeg dat de stuurpen direct op het balhoofd moet liggen). Dit zou nog kunnen maar het omdraaien van de stuurpen kan niet, afgezien van de te grote hefboomwerking stuurt de fiets zo echt niet goed meer. Maat groter zou kunnen als zou goed opmeten weleens kunnen betekenen dat het helemaal geen cannondale had geworden (maar iets met een langere stuurbuis).
En Steef kan dan wel hebben gemeten maar als hij dit zo heeft bedoeld snapt hij er niet heel veel van.....
En Steef kan dan wel hebben gemeten maar als hij dit zo heeft bedoeld snapt hij er niet heel veel van.....
Ik heb een hele harde tik in Supersix di2 ik verdenk mijn SL-K crank hiervan. Vooral als ik veel kracht zet met rechts de fiets is max 2000 km oud. Hebben meer mensen problemen met de SL-K crank?
Ik heb voor de rest volgens mij alles al geprobeerd.
Andere pedalen
spaken met kruipolie
ander wielset
zadelpen los met montagepasta
stuur idem
voorvork lagers gesmeerd
bladboutjes vast gedraaid
zadel met kruipolie
alles weer netjes vastgezet met een momentsleutel
Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.
Iemand nog suggesties?
De tik is echt hard maar varieert wel in volume. zit ook niet echt regelmaat in maar alleen bij het kracht zetten niet bij rustig fietsen
Moedeloos wordt ik er van
Ik heb voor de rest volgens mij alles al geprobeerd.
Andere pedalen
spaken met kruipolie
ander wielset
zadelpen los met montagepasta
stuur idem
voorvork lagers gesmeerd
bladboutjes vast gedraaid
zadel met kruipolie
alles weer netjes vastgezet met een momentsleutel
Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.
Iemand nog suggesties?
De tik is echt hard maar varieert wel in volume. zit ook niet echt regelmaat in maar alleen bij het kracht zetten niet bij rustig fietsen
Moedeloos wordt ik er van
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Ik vind dat jullie nogal wat kunnen afleiden uit één enkele foto. Niemand hier kent de fietsenmaker in kwestie, niemand kent de man voor wie de fiets is samengesteld. Ik ken de fietsenmaker wel, kom er al heel lang, en ken hem als een uiterst kundig iemand. Ik weet best dat er hier heel wat mensen die zitten die verstand van fietsen samenstellen hebben, maar volgens mij heb je ook altijd nog te maken met de wens van de klant. En dave schrijft hier dat hij alles van zijn oude fiets heeft laten overzetten. Het is dus geen nieuw samengestelde fiets!!
Opmerkingen als "deze man moet maar een ander vak gaan doen" ergeren me dan ook behoorlijk.
Overigens vind ik ook dat de samenstelling van de fiets niet de schoonheidsprijs verdient, vrij veel spacers en dan ook nog een omhoog staande stuurpen. Maar wie zegt dat deze man competitief op de racefiets wil zitten? Sommige mensen zitten een heel stuk comfortabeler rechtop, en een grotere maat frame betekent ook een grotere bovenbuislengte waardoor je juist weer meer voorover gaat zitten. Dus iets meer info inwinnen voordat je een (voor)oordeel velt over de fietsenmaker zou wat mij betreft wel wat chiquer zijn.
Opmerkingen als "deze man moet maar een ander vak gaan doen" ergeren me dan ook behoorlijk.
Overigens vind ik ook dat de samenstelling van de fiets niet de schoonheidsprijs verdient, vrij veel spacers en dan ook nog een omhoog staande stuurpen. Maar wie zegt dat deze man competitief op de racefiets wil zitten? Sommige mensen zitten een heel stuk comfortabeler rechtop, en een grotere maat frame betekent ook een grotere bovenbuislengte waardoor je juist weer meer voorover gaat zitten. Dus iets meer info inwinnen voordat je een (voor)oordeel velt over de fietsenmaker zou wat mij betreft wel wat chiquer zijn.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Nu heb ik er de ballen verstand van maar zelfs ik zie dat als je een groter frame had genomen er een kortere stuurpen op gekund had.magoo schreef:Overigens vind ik ook dat de samenstelling van de fiets niet de schoonheidsprijs verdient, vrij veel spacers en dan ook nog een omhoog staande stuurpen. Maar wie zegt dat deze man competitief op de racefiets wil zitten? Sommige mensen zitten een heel stuk comfortabeler rechtop, en een grotere maat frame betekent ook een grotere bovenbuislengte waardoor je juist weer meer voorover gaat zitten.
En deze had nog steeds omhoog gedraaid kunnen zijn voor de comfortabele 'zit'.
Ik denk dat de fiets dan wat lekkerder zal sturen.
@Sigur Ros
Misschien een "domme opmerking"..maar kan je bij de FM waar je de fiets hebt gekocht, geen andere crankset proberen? (of van iemand anders die je kent).
(ik weet trouwens niet of het veel werk is om de crankset even te wisselen.)
of mails sturen naar de Cannondale dealers in Nederland, of die ook diezelfde klacht zijn tegengekomen wat die tik betreft.(lijkt me ook een optie).
Jammer dat het je plezier voor een deel vergalt.
Ik hoop op een vlugge oplossing voor je.
@dave73nl Jij veel plezier met je nieuwe frame/fiets.
@aan allemaal hier,
Mag ik jullie vragen of jullie een echt goede racefietszaak/hersteller in Friesland weten.
Iemand die echt betrouwbaar en goede kennis van zaken heeft.
Mag natuurlijk ook een prive iemand zijn die (uiteraard)tegen betaling mij eens kan helpen met grotere klussen.
Kleinonderhoud doe ik zelf.
Het gaat me niet zozeer om de prijs als wel de kwaliteit van de zaak/hersteller.
(kom zelf uit Sneek).Maar even rijden is ook geen probleem.
alvast bedankt voor het meedenken.
Mijn eerste vraag zou zijn ....of ik er goed aan doe om 28mm banden om mijn Mavic Cosmic Elite(alu) velgen te zetten.(voor wat meer comfort als recreatief rijder)
Of het past(moet wel kunnen volgens de opgaves van Mavic).?
Of de band er dan nog wel goed op is te zetten en eraf is te krijgen?
(PS ik heb dit ook als een apart topic geplaats op het forum)
Misschien een "domme opmerking"..maar kan je bij de FM waar je de fiets hebt gekocht, geen andere crankset proberen? (of van iemand anders die je kent).
(ik weet trouwens niet of het veel werk is om de crankset even te wisselen.)
of mails sturen naar de Cannondale dealers in Nederland, of die ook diezelfde klacht zijn tegengekomen wat die tik betreft.(lijkt me ook een optie).
Jammer dat het je plezier voor een deel vergalt.
Ik hoop op een vlugge oplossing voor je.
@dave73nl Jij veel plezier met je nieuwe frame/fiets.
@aan allemaal hier,
Mag ik jullie vragen of jullie een echt goede racefietszaak/hersteller in Friesland weten.
Iemand die echt betrouwbaar en goede kennis van zaken heeft.
Mag natuurlijk ook een prive iemand zijn die (uiteraard)tegen betaling mij eens kan helpen met grotere klussen.
Kleinonderhoud doe ik zelf.
Het gaat me niet zozeer om de prijs als wel de kwaliteit van de zaak/hersteller.
(kom zelf uit Sneek).Maar even rijden is ook geen probleem.
alvast bedankt voor het meedenken.
Mijn eerste vraag zou zijn ....of ik er goed aan doe om 28mm banden om mijn Mavic Cosmic Elite(alu) velgen te zetten.(voor wat meer comfort als recreatief rijder)
Of het past(moet wel kunnen volgens de opgaves van Mavic).?
Of de band er dan nog wel goed op is te zetten en eraf is te krijgen?
(PS ik heb dit ook als een apart topic geplaats op het forum)