Colnago
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Locktite is geen super lijm normaal gesproken. Met de juiste tool draai je die cup zo los. Wel eerst de campa cups eruit tikken.
Alleen gezien het feit dat je niet weet hoe dat moet zou ik er voorzichtig mee zijn.
Alleen gezien het feit dat je niet weet hoe dat moet zou ik er voorzichtig mee zijn.
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Wel een l*l van een fm dan. Als je daar naar binnen zou rennen met je frame/fiets is het voor hem een klein kunstje om ze er even uit te tikken/ draaien. Is echt maar enkele minuten werk met het juiste gereedschap. Ik heb zelf ook al eens zoiets gehad. Alleen even de oude cups laten verwijderen en vervolgens thuis nieuwe PF30 bottom bracket adapter geplaatst. Deed fm totaal niet moeilijk over en kon gewoon even tussendoor.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je fm monteert de cups op een verkeerde manier.redbulleke schreef: ↑11 mei 2019 11:43 Bedankt voor de antwoorden,kan het tooltje bestellen bij merlin,maar ik twijfel of ik de cups er uit ga krijgen door die locite.
Zou ze liever zelf monteren met een beetje morgan blue pasta,ben niet voor monteren met Loctite.Heb naar fm gebeld,hij kan dit pas doen rond 25 mei (heeft het te druk),maar heb net dat weekend tripje naar Vogezen gepland.Als hij ze terug monteert zit ik weer met die Loctite toestand.
Bergop rijden met dat gekraak zie ik echter niet zitten,zal mijn andere fiets worden vrees ik.
Als je dat wil laten herstellen laat diezelfde fm je 3 weken wachten.
Er zijn nog fm, gebruik google of dit forum om een goede fm te vinden.
Ik blijf mij verbazen wat sommige klanten zich laten welgevallen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als je fmer een colnago dealer is. Zou ik met fiets een bezoekje/telefoontje plegen met de verdeler codagex. Daar net onder retie(b) doen ze ook wel heea aan service, best vriendelijk en een instelling van "we helpen waar mogelijk"
Edit: pffff loctite, het italiaanse systeem bb82.5 zou perfect moeten zijn. Schoonmaken vetten vast draaien klaar.
Edit: pffff loctite, het italiaanse systeem bb82.5 zou perfect moeten zijn. Schoonmaken vetten vast draaien klaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Ik werk meestal altijd zelf aan mijn fietsen (shimano afgemonteerd,daar heb ik alle gereedschap voor).Dit is de eerste fiets met campa en de colnago cups vandaar mijn twijfel,wil niets beschadigen.Ben over fm ook niet tevreden,heb vanmiddag een mailtje naar Hopmans gestuurd of zij er willen naar kijken,heb meteen antwoord gekregen dat ik ermee mag langskomen.Kan eventueel ook naar codagex rijden maar zouden zij mij niet doorsturen naar een dealer?
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!
ik denk dat ze je verder helpen. ik ben zelf daar geweest voor een "zo maar" bezoekje en ik werd perfect toegesproken en verwelkomd, ook uitleg gegeven dat ze daar wel eens service uitvoeren voor klanten/colnago gebruikers, het verraste mij eigenlijk ook wel een beetje, niet typisch voor een verdeler.
ik zou zeggen: "nooit geschoten is altijd mis."
een goeie bij hopmans weet ook wel wat een bb82.5 is, ze verkopen genoeg campy en ook colnago kan je er gelijk je tools kopen na de uitleg.
ik weet niet precies waar je ongeveer woont, mare codagex heeft ook een lijstje met FMers bij jou in de buurt.
ik zou zeggen: "nooit geschoten is altijd mis."
een goeie bij hopmans weet ook wel wat een bb82.5 is, ze verkopen genoeg campy en ook colnago kan je er gelijk je tools kopen na de uitleg.
ik weet niet precies waar je ongeveer woont, mare codagex heeft ook een lijstje met FMers bij jou in de buurt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Ik woon een half uurtje rijden van Hopmans (Antwerpen),koop er geregeld wat spullen,dus ken de winkel wel.
Ga maandag eens mailen of bellen wanneer ik er best mee lang ga.
Bedankt voor de goede raad
Ga maandag eens mailen of bellen wanneer ik er best mee lang ga.
Bedankt voor de goede raad
Misschien een op het eerste zicht ongebruikelijke vraag, maar weten jullie of er momenteel einde-model-kortingen zouden lopen voor het frame van de C60?
Misschien gekke vraag, maar ik zoek een vervangend frame voor mijn Bianchi Oltre. Deze is gebarsten, maar is wel uitgerust met prima materiaal.
De remmen zijn velgremmen maar geen dual mount, dus een C64 is niet mogelijk. En eerlijk, de prijs van het C64 frame is toch ook wel een handicap…
De geometrie van de Colnago bevalt me (hogere stack dan de Oltre), en ik zou uitkomen op een maat 54S.
Alternatief is een recente 2de hands fiets/kader van de C60. Afgelopen week-end net een mooi aanbod op zo’n site gemist. Was blijkbaar net te laat.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Misschien gekke vraag, maar ik zoek een vervangend frame voor mijn Bianchi Oltre. Deze is gebarsten, maar is wel uitgerust met prima materiaal.
De remmen zijn velgremmen maar geen dual mount, dus een C64 is niet mogelijk. En eerlijk, de prijs van het C64 frame is toch ook wel een handicap…
De geometrie van de Colnago bevalt me (hogere stack dan de Oltre), en ik zou uitkomen op een maat 54S.
Alternatief is een recente 2de hands fiets/kader van de C60. Afgelopen week-end net een mooi aanbod op zo’n site gemist. Was blijkbaar net te laat.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Hoe oud is je Oltre en ben je eerste eigenaar? Bianchi heeft een prima service waar het gaat om het vervangen van zo'n frame.karl schreef: ↑13 mei 2019 20:34 Misschien een op het eerste zicht ongebruikelijke vraag, maar weten jullie of er momenteel einde-model-kortingen zouden lopen voor het frame van de C60?
Misschien gekke vraag, maar ik zoek een vervangend frame voor mijn Bianchi Oltre. Deze is gebarsten, maar is wel uitgerust met prima materiaal.
De remmen zijn velgremmen maar geen dual mount, dus een C64 is niet mogelijk. En eerlijk, de prijs van het C64 frame is toch ook wel een handicap…
De geometrie van de Colnago bevalt me (hogere stack dan de Oltre), en ik zou uitkomen op een maat 54S.
Alternatief is een recente 2de hands fiets/kader van de C60. Afgelopen week-end net een mooi aanbod op zo’n site gemist. Was blijkbaar net te laat.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik moet toegeven dat ik de C60 een prachtig frame vind, maar tis geen bianchi he
Het is een 'Oltre', ééntje van de eerste generatie, dus een 'Oltre' en geen 'Oltre xr...'
Ben niet eerste eigenaar, dat was de worldtourploeg Vacansoleil-DCM.
Garantie is niet mogelijk volgens mijn LBS.
Er is een scheurjte in de zitbuis ter hoogte van (en eigenlijk ook 'ten gevolge van') de constructie van de zadelpen /zitbuis. Kwam blijkbaar wel meer voor bij de eerste generatie, is bij de volgende modellen ook aangepast in de constructie van het frame (althans dat werd me verteld).
Ben voor de rest echt heel tevreden van deze fiets. Rijdt prima, niet te hard, directe sturing, licht...
Bij een nieuw frame zou ik wel voor een iets hogere stack gaan. Heeft dan weer met de rug en de nek te maken...
Fiets is dus supergoed uitgerust (Dura-Ace 10sp, FSA carbon, ...) en ook al is deze opbouw al zo'n 7 jaar oud, dit materiaal werkt gewoon nog feilloos.
De C60 zou dus een interessante optie zijn. Een Italiaanse schone, maar de (financiële) pockets zijn ook niet bodemloos
Ben niet eerste eigenaar, dat was de worldtourploeg Vacansoleil-DCM.
Garantie is niet mogelijk volgens mijn LBS.
Er is een scheurjte in de zitbuis ter hoogte van (en eigenlijk ook 'ten gevolge van') de constructie van de zadelpen /zitbuis. Kwam blijkbaar wel meer voor bij de eerste generatie, is bij de volgende modellen ook aangepast in de constructie van het frame (althans dat werd me verteld).
Ben voor de rest echt heel tevreden van deze fiets. Rijdt prima, niet te hard, directe sturing, licht...
Bij een nieuw frame zou ik wel voor een iets hogere stack gaan. Heeft dan weer met de rug en de nek te maken...
Fiets is dus supergoed uitgerust (Dura-Ace 10sp, FSA carbon, ...) en ook al is deze opbouw al zo'n 7 jaar oud, dit materiaal werkt gewoon nog feilloos.
De C60 zou dus een interessante optie zijn. Een Italiaanse schone, maar de (financiële) pockets zijn ook niet bodemloos
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Als je een hogere stack wilt en tevreden bent van je Bianchi zou je ook voor de velgrem variant van de InfinitoCV kunnen kijken.
Colnago is natuurlijk ook mooi. Succes met de zoektocht.
Colnago is natuurlijk ook mooi. Succes met de zoektocht.