Het dopingtopic 2.0
Stel je voor dat LA dopinggebruik uiteindelijk bekent en zegt dat dopinggebruik mogelijk was omdat de UCI werd omgekocht door hem. Verdediging van de UCI: waarom zou je een bedrieger geloven?
( of waar hoorde ik dat al eerder?).
( of waar hoorde ik dat al eerder?).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Over dat mogelijk omkopen van de UCI het volgende.
Ik weet niet hoe de WADA georganiseerd is, van hoeveel laboratoria ze wereldwijd gebruik maken en hoeveel mensen er op sleutelposities zitten. Ik weet ook niet hoeveel mensen van de UCI op de hoogte zouden moeten zijn om 500x succesvol de dopingcontrole van LA te saboteren. Maar dat zullen er alles bij elkaar door de jaren heen toch wel een aantal moeten zijn. En in dat geval is het niet een kwestie van of, maar vooral van wanneer zoiets uitkomt. En of McQuaid dat zou riskeren (zo die al zou willen)...
Ik weet niet hoe de WADA georganiseerd is, van hoeveel laboratoria ze wereldwijd gebruik maken en hoeveel mensen er op sleutelposities zitten. Ik weet ook niet hoeveel mensen van de UCI op de hoogte zouden moeten zijn om 500x succesvol de dopingcontrole van LA te saboteren. Maar dat zullen er alles bij elkaar door de jaren heen toch wel een aantal moeten zijn. En in dat geval is het niet een kwestie van of, maar vooral van wanneer zoiets uitkomt. En of McQuaid dat zou riskeren (zo die al zou willen)...
JanVr schreef:Over dat mogelijk omkopen van de UCI het volgende.
1 telefoontje: morgen staan ze bij je huis om 11 uur. Dan heb je (volgens de renners^^) tijd zat te maskeren.
DC schreef:JanVr schreef:Over dat mogelijk omkopen van de UCI het volgende.
1 telefoontje: morgen staan ze bij je huis om 11 uur. Dan heb je (volgens de renners^^) tijd zat te maskeren.
die 500 controles zullen veelal tijdens wedstrijden zijn gebeurd, de preparatie bij de renners gebeurde meestal tussen de wedstrijden in of tijdens de voorbereidingsperiode.
maar zonder bewijzen geen beschuldigingen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er is het befaamde out of competition incident waar Lance eerst een halfuurtje ging douchen voordat hij zich liet controleren...fiedoo schreef:DC schreef:
die 500 controles zullen veelal tijdens wedstrijden zijn gebeurd, de preparatie bij de renners gebeurde meestal tussen de wedstrijden in of tijdens de voorbereidingsperiode.
Die beschuldigingen van corruptie liggen anders gewoon op tafel. En bewijs is er ook... Lance vertelde het Landis. (niet genoeg voor veroordeling, tenzij er meer wordt gevonden). We zullen wel zien wat Novitsky gaat opleveren.
DC schreef:1 telefoontje: morgen staan ze bij je huis om 11 uur. Dan heb je (volgens de renners^^) tijd zat te maskeren.
fiedoo schreef:die 500 controles zullen veelal tijdens wedstrijden zijn gebeurd, de preparatie bij de renners gebeurde meestal tussen de wedstrijden in of tijdens de voorbereidingsperiode.
Met andere woorden: controles zijn relatief makkelijk te omzeilen. Omkoping van of door de UCI is niet eens nodig?
JanVr schreef: Met andere woorden: controles zijn relatief makkelijk te omzeilen. Omkoping van of door de UCI is niet eens nodig?
Iemand intern moet dat ene telefoontje doen. Ja, ik speculeer een end weg, maar zoals je al zei lijkt grotere corruptie logistiek te lastig (opvallend). Toch is er sprake van grote corruptie (kan een gerucht zijn, maar tot nu toe lijken de bronnen betrouwbaar).
Gezien wat we nu weten over de doping maskeer tactieken was/is het genoeg om van te voren te weten wanneer ze komen (en misschien om te weten wat ze al kunnen deteceren?). Stel je voor dat Ricco en co. wisten dat Cera detecteerbaar was... dan was hij niet tegen de lamp gelopen.
Zelfs simple dingen werken: Flink water drinken en je hematocriet gaat naar beneden.
En zoals Fiedoo zegt als je gewoon een beetje netjes je eigen bloed terugpompt (naar het schijnt is een hoeveelheid gelijk aan een tube tandpasta genoeg) loop je niet tegen de lamp. Het nare spul gebruik je in de voorbereiding.
God wat ben ik cynisch... zo zie je wat Puerto etc. met me heeft gedaan
DC schreef:
Gezien wat we nu weten over de doping maskeer tactieken was/is het genoeg om van te voren te weten wanneer ze komen (en misschien om te weten wat ze al kunnen deteceren?). Zelfs simple dingen werken: Flink water drinken en je hematocriet gaat naar beneden.
Dat verhaal gaat rond inderdaad, maar is dat geen broodje-aap? Wat heeft het drinken van water nu van effect op het aantal rode bloedcellen?
eelcoz schreef:DC schreef:
Gezien wat we nu weten over de doping maskeer tactieken was/is het genoeg om van te voren te weten wanneer ze komen (en misschien om te weten wat ze al kunnen deteceren?). Zelfs simple dingen werken: Flink water drinken en je hematocriet gaat naar beneden.
Dat verhaal gaat rond inderdaad, maar is dat geen broodje-aap? Wat heeft het drinken van water nu van effect op het aantal rode bloedcellen?
Het aantal natuurlijk niet.... maar daar gaat het niet om met hematocriet. Het gaat om de verhouding. Bloed bestaat uit een belangrijk deel uit water, je verdunt dus je bloed. Idioterie als 58-60 zullen renners niet meer hebben, dus flink drinken kan genoeg zijn die paar puntjes hematocriet weer onder de 50 te drukken. Het zal afhangen van hoe hoog je hematocriet is voor dit soort geintjes.
Dit water verlies je ook weer. Een voorbeeld zijn operaties. In een zware operatie waarbij ze je hart+long ontkoppelen (grote en kleine circulatie) kan je tien kilo zwaarder van de operatie tafel komen: allemaal vloeistof die ze erbij moeten pompen. De dagen erna (moet!) zal dit er weer uit worden geplast.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Flink water drinken helpt toch niet binnen een half uurtje? Dat vocht is dan nooit opgenomen in die korte tijd. En als dat zo zou zijn zouden toch alle renners direct na de koers een hematocriet waarde hebben die ver boven de 50 ligt?
Je komt na een dagje koersen in de zuid franse zon echt wel een beetje uitgedroogd aan. Dat krijg je nooit bijgedronken.
Je komt na een dagje koersen in de zuid franse zon echt wel een beetje uitgedroogd aan. Dat krijg je nooit bijgedronken.
Less is bore