Ti project
Al een lange tijd de wens om op een ti frame te hebben. Is natuurlijk een volledig irrationeel idee want ik heb nog nooit op een ti fiets gereden.
De insteek was fiets zelf op te bouwen en na wat googlen was het helder dat er zeker enorm mooie frames te koop zijn, maar wilde er ook niet te veel aan uitgeven. Dus flink diverse forums bezocht en een aantal russische en chinese bouwers gevonden. Is op zich al enorm leuk om te doen. Vervolgens wat correspondentie gevoerd met een aantal bouwers. De willekeur in prijzen was opmerkelijk evenals de reactie op gewenste framemaat van 63 of 64 Cm.
Uiteindelijk terecht gekomen bij Waltly. Een aardige dame, Jenny heeft me enorm aardig geholpen, snelle reactie, maar moet wel goed opletten want foutjes sluipen er snel in. Het grote voordeel van deze fabrikant was de standaard prijslijst, ook al probeert men voor additionals je weer extras te vragen.
Na een mailtje of 10 was het frameontwerp akkoord.
30% van het frame bedrag overmaken en men gaat aan de slag. Volgens de condities moet het dan binnen 35 dagen gebeurd zijn maar dat werden 2 maandjes.
Maar vandaag dan toch het verlossende mailtje met een de fotos.
Dat was het tot zover. Verzending regelen, en weer wachten.
Vork en ook een ti zadelpen gekocht. Zit nog te twijfelen, of ik de opbouw van mijn huidige fiets gebruik of ik nog wat meer spullen aanschaf.
Wordt dus vervolgd.