Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 mei 2011 19:07

Ik dacht precies hetzelfde, maar zoals hij net op de grond zat.. dus ik denk dat hij gewoon zwart zag na het pareren van Di Luca.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 mei 2011 19:08

Foosho schreef:Ik dacht precies hetzelfde, maar zoals hij net op de grond zat.. dus ik denk dat hij gewoon zwart zag na het pareren van Di Luca.


1e gedachte: materiaalpech?
2e gedachte kramp?

Want inderdaad, zoals hij tegen het hek ging was een prachtig geval van loei en loei stuk zitten. Bovendien, anders had hij wel klassiek op zijn stuur gaan timmeren :)

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 12 mei 2011 19:09

Hij kwam wel redelijk makkelijk uit het wiel, volgens mij.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 12 mei 2011 19:13

Foosho schreef:Dat wordt dan sensatie en spektakel, Zomegnan zal wel in z'n handjes wrijven :)

[img=http://bg0lden.files.wordpress.com/2011 ... t-doom.jpg]


Met die foto en de naam Zomegnan lijkt het wel een "Lord of the Rings" aankondiging :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 12 mei 2011 19:37

DC schreef:
Foosho schreef:Ik dacht precies hetzelfde, maar zoals hij net op de grond zat.. dus ik denk dat hij gewoon zwart zag na het pareren van Di Luca.


1e gedachte: materiaalpech?
2e gedachte kramp?

Want inderdaad, zoals hij tegen het hek ging was een prachtig geval van loei en loei stuk zitten. Bovendien, anders had hij wel klassiek op zijn stuur gaan timmeren :)


Ik dacht ook als eerste aan kramp. Bij het stilhouden van de benen terwijl de streep nadert, schiet de gedachte van een gekochte overwinning als snel door m'n hoofd, maar daarvoor was de laatste kilometer veel te chaotisch. Zo snel gaat die communicatie nou ook weer niet.

Ik hou het dus maar op kramp.

Vond het wel mooi hoe Di Luca dat momentje van weifeling bij de sprinters direct aangreep om er vandoor te gaan.

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 12 mei 2011 20:37

andromeda schreef:
Foosho schreef:Dat wordt dan sensatie en spektakel, Zomegnan zal wel in z'n handjes wrijven :)

[img=http://bg0lden.files.wordpress.com/2011 ... t-doom.jpg]


Met die foto en de naam Zomegnan lijkt het wel een "Lord of the Rings" aankondiging :-)


Mooi dat je dat zegt, want als ik me niet vergis is dat ook letterlijk Mount Doom en niet de Etna haha

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 mei 2011 20:39

Dat weet ik wel zeker ;)

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 12 mei 2011 20:44

Alessandro Petacchi was gewoon helemaal lek gereden, zijn nekkie lag eraf.

Hij kwam al vroeg op kop doordat hondo al iets te snel van kop af ging en het was licht omhoog.
Vond het wel een mooie sprint.
Op het laatste denk je haaaaaaa, die italiaan gaat er met gemak overheen maar hij was helemaal leeg.
Dat zag je ook goed na afloop waar de winnaar ventoso gelijk op de grond ging zitten en de italiaanse meneer alleen tegen een hek ze waren buiten adem.

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 12 mei 2011 21:39

chevalier schreef:Alessandro Petacchi was gewoon helemaal lek gereden, zijn nekkie lag eraf.

Hij kwam al vroeg op kop doordat hondo al iets te snel van kop af ging en het was licht omhoog.
Vond het wel een mooie sprint.
Op het laatste denk je haaaaaaa, die italiaan gaat er met gemak overheen maar hij was helemaal leeg.
Dat zag je ook goed na afloop waar de winnaar ventoso gelijk op de grond ging zitten en de italiaanse meneer alleen tegen een hek ze waren buiten adem.


Ik zie net de helicopterbeelden van de finish (hiero) en dat ziet er toch wel eigenaardig uit. Petacchi had m al te pakken!

Aan de andere kant, als je de overwinning niet wil, dan maak je die laatste jump ook niet (en dan hoef je ook niet op t laatst zo pontificaal je benen stil te houden). Vreemd.

Kan iemand met wedstrijdervaring mij overtuigen?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 mei 2011 21:49

De Etna, en wij ons druk maken over velgen die warm worden in de afdaling :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 mei 2011 22:12

Lavsson schreef:Ik zie net de helicopterbeelden van de finish (hiero) en dat ziet er toch wel eigenaardig uit. Petacchi had m al te pakken!

Aan de andere kant, als je de overwinning niet wil, dan maak je die laatste jump ook niet (en dan hoef je ook niet op t laatst zo pontificaal je benen stil te houden). Vreemd.

Kan iemand met wedstrijdervaring mij overtuigen?


Rare actie van Petacchi idd. Hij komt er rechts van en laat het 10 meter voor de meet lopen??

Cadeautje voor een later gunst of hij sloeg vast in de benen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 12 mei 2011 23:11

Ik vond het er ook vreemd uit zien.. Ik dacht, hup hij heeft 'm, knijpt ie in z'n remmen...
Althans, om zo snel zo veel snelheid kwijt te zijn moet je bijna remmen!
Dan moet ie wel echt een spontane blokkade hebben gehad :-S

Plaats reactie