Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 27 jan 2011 19:31

koffie verbrand vet dus pas maar op
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

bassie10
Forum-lid

bassie10 27 jan 2011 23:53

Tja, als je drugs dealt mag je van mij best gestraft worden...

Als je meineed pleegt krijg je wat mij betreft een zware berisping, liegen is niet fraai!

Maar gevangenisstraffen uitdelen aan iemand die een pilletje uitdeelt aan z'n collega zodat die net zo hard kan fietsen als hijzelf vindt ik misschien ietwat overdreven...
Meer is 't uiteindelijk niet wat er dus eventueel gebeurt is.

schorsen omdat je je niet aan de regels van de sportbond houdt heb ik geen problemen mee.

oh ja....en ik hoop dat ie uit frustratie na jaren procederen toch weer gaat fietsen en op z'n 43e nog een keer de tour wint...maar daar kunnen de meningen over verschillen.
diessens fietserke

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 jan 2011 01:08

bassie10 schreef:Maar gevangenisstraffen uitdelen aan iemand die een pilletje uitdeelt aan z'n collega zodat die net zo hard kan fietsen als hijzelf vindt ik misschien ietwat overdreven...

"Een pilletje? Jij hebt wel een erg naïef beeld van de toediening van EPO en daaraan gerelateerde middelen en de gezondheidsrisico's die deze middelen met zich meebrengen. Ook "uitdelen" getuigt niet echt van een realistische kijk op de werkelijkheid.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gandalf
Forum-lid

gandalf 28 jan 2011 10:56

Timo 2.0 schreef:
bassie10 schreef:Maar gevangenisstraffen uitdelen aan iemand die een pilletje uitdeelt aan z'n collega zodat die net zo hard kan fietsen als hijzelf vindt ik misschien ietwat overdreven...

"Een pilletje? Jij hebt wel een erg naïef beeld van de toediening van EPO en daaraan gerelateerde middelen en de gezondheidsrisico's die deze middelen met zich meebrengen. Ook "uitdelen" getuigt niet echt van een realistische kijk op de werkelijkheid.

Ja, uitdelen is er niet bij. Er moesten zelfs racefietsen verkocht worden om het geheel te bekostigen heb ik gelezen. Daarnaast zijn alle innemers zowel fysiek als mentaal in de goot beland, wat maatschappelijk de nodige gevolgen heeft natuurlijk.

Nee, Pedro Guerrero Castillo, alias 'Cuchillo', is er niks bij. Het komt wel goed met die "War on drugs" zo...
It is not a lie if you believe it...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 jan 2011 13:06

Misschien moet Armstrong nog een andere kleur armbandjes gaan uitgeven: voor de vrije verstrekking van zware medicijnen. Moet allemaal gewoon kunnen, toch?

http://www.kennislink.nl/publicaties/dossier-epo

BTW, "bassie", kijk meteen even naar de kopjes "toediening" en "nadelen EPO".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

az81
Forum-lid

az81 28 jan 2011 17:59

tsja als het waar is dan is het toch knap dat zijn lichaam die 15 jaar dopinggebruik heeft volgehouden.

waterman
Forum-lid

waterman 28 jan 2011 19:23

AZ81 schreef:tsja als het waar is dan is het toch knap dat zijn lichaam die 15 jaar dopinggebruik heeft volgehouden.

met de nodige medische begeleiding kan dat zeker, maar extra lichamelijke slijtage geeft dat op de jaren ondanks dit altijd nog.

bassie10
Forum-lid

bassie10 28 jan 2011 19:54

Timo 2.0 schreef:

haha, sorry, ik bedoelde hiermee niet een realistische voorstelling te geven. (een reactie uitlokken wel was wel de planning)

een gevangenistraf geven aan mensen die, tegen de regels in welliswaar, harder proberen te fietsen, daar ging 't mij over...
je kunt , volgens mij dan, toch niet iemand 20 jaar wegstoppen omdat ie, zij 't op
een ongeoorloofde manier, een sportwedstrijd probeert te winnen...!

zulk soort straffen zijn verzonnen voor andere dingen...drugsdealen bijvoorbeeld.
daar kun je dit mijns inziens echt niet mee vergelijken... een verslaafde kan geen
nee zeggen, een profwielrenner wel! die weet donders goed wat er speelt en wat de risico's zijn, heeft een eigen keuze en is zelf verantwoordelijk!

misschien is 't zo duidelijker wat ik wilde zeggen...dat er ook een andere kant aan 't geheel zit is mij overigens niet vreemd hoor...
diessens fietserke

simen
Forum-lid

simen 29 jan 2011 11:57

Door collega's of leiding opgedrongen nemen van grote risico's is toch heel gebruikelijk.
En niet alleen bij het hardfietsen.
Maar om het daarbij te houden,even de kopman terug brengen in de afdaling wordt toch als volstrekt normaal gezien.
En als de helper dan over de rand duikelt is dat een spectaculaire val,waar eenieder aah en ooh bij roept.

Is geen echt argument in mijn optiek.

Buitenstaanders kunnen dat op een soms erg ontnuchterende wijze duidelijk maken.
Zij is ook tegen

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 jan 2011 12:27

bassie10 schreef:een gevangenistraf geven aan mensen die, tegen de regels in welliswaar, harder proberen te fietsen, daar ging 't mij over (..)
Het is FDA en DEA niet om het harder proberen te fietsen te doen, maar om het gebruik, bezit en verhandelen van verboden middelen. In de Veësvania (en elders) ook wel drugs genoemd. (Er zijn landen waarvoor je daar de doodstraf krijgt zoals Singapore en Maleisië)

Dat jij het geen drugs vindt, is prima, maar die opvatting wordt niet gedeeld door de FDA en DEA. En zij hebben de wet aan hun zijde.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 29 jan 2011 12:33

Corniel schreef:
bassie10 schreef:een gevangenistraf geven aan mensen die, tegen de regels in welliswaar, harder proberen te fietsen, daar ging 't mij over (..)
Het is FDA en DEA niet om het harder proberen te fietsen te doen, maar om het gebruik, bezit en verhandelen van verboden middelen. In de Veësvania (en elders) ook wel drugs genoemd. (Er zijn landen waarvoor je daar de doodstraf krijgt zoals Singapore en Maleisië)

Dat jij het geen drugs vindt, is prima, maar die opvatting wordt niet gedeeld door de FDA en DEA. En zij hebben de wet aan hun zijde.

Volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat hij op kosten van de gemeenschap zulke dingen gedaan 'zou' hebben. Sponsorgeld - US Postal dus.

bassie10
Forum-lid

bassie10 29 jan 2011 17:44

Corniel schreef:

Was me wel duidelijk dat 't daarom te doen is...mijn vraag is of dat zou moeten.

In turkije werd een vrouw gesteenigd voor overspel...waarschijnlijk ook volgens de wet daarginds...
E.e.a. wil niet zeggen dat ik die opvatting deel.
Zo ook niet die van de genoemde instanties.

conclusie: meningen verschillen...dit was de mijne ;)
diessens fietserke

Plaats reactie