Tubes for Dummies
Voor mijn nieuw te bouwen tubesetje ben ik op zoek naar een setje tubes.
Ik heb geen zin om meteen 100 euro kapot te gooien op een paar tubes, dus ik wil voor ene paar goedkopere trainingstubes gaan, a max 30 euro per stuk.
Welke kan ik het beste nemen uit de volgende shortlist:
- Vittoria Corsa Evo CR 26,90 euro p/s
- Conti Sprinter 29,99 euro p/s
- Tufo S33 22,90 euro p/s
- Schwalbe Montello 18,90 euro p/s
Welke tubes rijden het fijnst, monteren het fijnst en zijn het best qua lekbestendigheid?
Bedankt voor de input!
Ik heb geen zin om meteen 100 euro kapot te gooien op een paar tubes, dus ik wil voor ene paar goedkopere trainingstubes gaan, a max 30 euro per stuk.
Welke kan ik het beste nemen uit de volgende shortlist:
- Vittoria Corsa Evo CR 26,90 euro p/s
- Conti Sprinter 29,99 euro p/s
- Tufo S33 22,90 euro p/s
- Schwalbe Montello 18,90 euro p/s
Welke tubes rijden het fijnst, monteren het fijnst en zijn het best qua lekbestendigheid?
Bedankt voor de input!
Hoi,
De tube met de verlijmde zijde naar elkaar toe vouwen is geen enkel probleem, er kan geen vuil bij de lijm en doordat beide zijde geplakt zijn verhardt de lijm niet snel.
In alle geval, reservetube is als het reservewiel van een auto. Geen al te gekke dingen mee doen dus.
Ciao,
Die bakfolie, da's zo'n teflonfolie neem ik aan?Voor onderweg gewoon een voogelijmde tube meenemen, die je oprolt/vouwt met bakfolie op de plaatsen waar het aan elkaar zou kunnen kleven.
De tube met de verlijmde zijde naar elkaar toe vouwen is geen enkel probleem, er kan geen vuil bij de lijm en doordat beide zijde geplakt zijn verhardt de lijm niet snel.
In alle geval, reservetube is als het reservewiel van een auto. Geen al te gekke dingen mee doen dus.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
ik ben van plan om binnenkort voor eerst zelf een tube te gaan lijmen kan iemand mij vertellen hoeveel tijd je hebt om de band recht op de velg te leggen nadat velg en band zijn ingesmeerd met lijm???
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
is er mischien ook nog iemand met een antwoordt waar ik wel wat aan heb??
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Lees het topic even door dan krijg je antwoord op je vraag.
Of check even bij de jongens van Park Tool. Alleen al voor hun instructies moet je hun gereedschap kopen!
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... ing-sew-up
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... ing-sew-up
Hoi,
Neem me niet kwalijk maar zijn we massaal achterlijk geworden of massaal lui?
Je krijgt alles al voorgekauwd, wil je nu dat we helpen slikken of?
Soms vraag ik me af welke magische energie die pedalen rondduwt......
Kom op, jongens. Beetje moeite doen maakt het allemaal mooier, toch?
Ciao,
van tuyl 780 schreef:ik ben van plan om binnenkort voor eerst zelf een tube te gaan lijmen kan iemand mij vertellen hoeveel tijd je hebt om de band recht op de velg te leggen nadat velg en band zijn ingesmeerd met lijm???
van tuyl 780 schreef:is er mischien ook nog iemand met een antwoordt waar ik wel wat aan heb??
Neem me niet kwalijk maar zijn we massaal achterlijk geworden of massaal lui?
Je krijgt alles al voorgekauwd, wil je nu dat we helpen slikken of?
Soms vraag ik me af welke magische energie die pedalen rondduwt......
Kom op, jongens. Beetje moeite doen maakt het allemaal mooier, toch?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Beste van Tuyl 780,
Wanneer je de diverse topics mbt tubes bekijkt, wordt er meerdere keren uitgelegd hoe je een tube op de juiste wijze kunt kitten. En dit op een niet te evenaren wijze door F. de Grove.
Dus kortom leesvoer genoeg!
Mocht je dan toch nog met vragen blijven zitten waarop je echt niet het antwoord kunt vinden, dan ben ik graag bereid je te helpen.
Grtz, Eric
Wanneer je de diverse topics mbt tubes bekijkt, wordt er meerdere keren uitgelegd hoe je een tube op de juiste wijze kunt kitten. En dit op een niet te evenaren wijze door F. de Grove.
Dus kortom leesvoer genoeg!
Mocht je dan toch nog met vragen blijven zitten waarop je echt niet het antwoord kunt vinden, dan ben ik graag bereid je te helpen.
Grtz, Eric
Vandaag een reserve tube vervangen voor een nieuwe training tube.
Toch elke keer ben ik verbaasd hoe vast een voorgelijmde reserve tube op de velg zit bij verwisselen voor een nieuw exemplaar.
Na hoeveel keer een tube verwisselen (door er slechts 1 laagje lijm bij op te smeren) maken jullie de velg schoon?
Toch elke keer ben ik verbaasd hoe vast een voorgelijmde reserve tube op de velg zit bij verwisselen voor een nieuw exemplaar.
Na hoeveel keer een tube verwisselen (door er slechts 1 laagje lijm bij op te smeren) maken jullie de velg schoon?
mijn Flickr
Hoi,
Veel hangt af van hoe goed de onderliggende lagen lijm zijn aangebracht.
Merk je bij het wisselen van tube dat er ruwheden en of onderbrekingen zijn in de oppervlakken dan wordt het tijd voor de grote kuis.
Allemaal een beetje moeilijk in woorden om te zetten maar je hebt liever geen kale plekken op de velg enz.
Als de basis goed is uitgevoerd dan kan je er jaren op bouwen. Is dat niet het geval begin je liever van vooraf aan op nieuw.
Klinkt wellicht bekend.
Ciao,
Veel hangt af van hoe goed de onderliggende lagen lijm zijn aangebracht.
Merk je bij het wisselen van tube dat er ruwheden en of onderbrekingen zijn in de oppervlakken dan wordt het tijd voor de grote kuis.
Allemaal een beetje moeilijk in woorden om te zetten maar je hebt liever geen kale plekken op de velg enz.
Als de basis goed is uitgevoerd dan kan je er jaren op bouwen. Is dat niet het geval begin je liever van vooraf aan op nieuw.
Klinkt wellicht bekend.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...