Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 08 jul 2009 00:35

Bottecchia schreef:Tja, mijn visie is dat hoe langer Contador gaat wachten hoe moeilijker het gaat worden. Je ziet Armstrong groeien in z'n rol.

Natuurlijk moet je sterk in je schoenen staan om daar tegenin te gaan maar het gaat wel om de tour. Maar als je de benen hebt en je weet dat je beter bent. Dan kun je daar gewoon een einde aan maken door meteen het verschil te maken. Moet 'ie natuurlijk wel sterk genoeg zijn om Armstrong er ook echt af te rijden. Anders sla je wel een pleefiguur. :)


Ik denk wel dat er aangevallen wordt. Door allebei zelfs.
Zowel Contador als Armstrong hebben na de etappe gehint op de aankomst in Andorra. Armstong voegde daar nog bij dat ze daarna wel zouden zien wie nu echt de kopman is.

Misschien is er onderling een meetpunt afgesproken in Andorra.

Jongens, dit moet toch geweldig worden dan? Contador aanvallen, Armstrong aanvallen. Evans vertelt net op de Belg dat hij gaat aanvallen tot hij dood valt. Ik neem aan dat de Sastres en de Menchovs van deze wereld het ook gaan proberen.

Potver, dit moet spektakel worden.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 08 jul 2009 00:40

Op Canvas geeft Jo Planckaert, die tijdens de tour voor Silence gasten rondrijdt, heel hoog op van de kansen van LA. Volgens hem zal Bruyneel (vriend van LA) vol voor de kaart Armstrong gaan en niet voor AC.

Ik denk dat Contador alleen nog kan winnen als hij zo snel mogelijk zorgt dat hij in het geel terecht komt. Dus direct donderdag of vrijdag aanvallen. Hij moet direct laten zien dat hij gaat winnen en niet LA. Als hij het initiatief bij LA laat, dan gaat hij verliezen. Hij moet iets forceren. Dat wordt genieten!
a.k.a Joe

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 08 jul 2009 00:42

MrT schreef:Potver, dit moet spektakel worden.


Ik `moet` naar de Mt Ventoux en daarna aan de cote D´azur aan het strand liggen en lekker trainen in de bakoven. Mis ik wel de tour, alhoewel het cafe geopend is smiddags op de camping. Volgen er andere mensen de Tour live op campings?

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 08 jul 2009 00:51

Daniel1975 schreef:
mark331m schreef: Komt ook door zijn uitstraling en charisma !


Dan heb ik blijkbaar een andere Oakley gekocht, want ik mis dat volledig. Vind het maar een naar, arrogant mannetje.
.



Tsja dat blijft subjectief natuurlijk. Een beetje arrogantie is bij hem wel op z'n plaats. Hij heeft gewoon een hekel aan de pers, dat maakt hem wat lastiger in de omgang denk ik. Daarbij draag ik geen Oakley maar een Prada, dus dat zou het ook kunnen verklaren.........

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 08 jul 2009 01:00

mark331m schreef:
Daniel1975 schreef:
mark331m schreef: Komt ook door zijn uitstraling en charisma !


Dan heb ik blijkbaar een andere Oakley gekocht, want ik mis dat volledig. Vind het maar een naar, arrogant mannetje.
.



Tsja dat blijft subjectief natuurlijk. Een beetje arrogantie is bij hem wel op z'n plaats. Hij heeft gewoon een hekel aan de pers, dat maakt hem wat lastiger in de omgang denk ik. Daarbij draag ik geen Oakley maar een Prada, dus dat zou het ook kunnen verklaren.........


Mooi toch,

Armstrong met dat amerikaans arrogante, een Cavendish met een grote mond, een Sastre met wijze woorden, een Menchov met zn russische afwijking om niet te kunnen communiceren, Cancellara met z'n sympathieke overkomen, etc

Ik ben zelf ook geen Armstrong fan, maar het maakt het alleen maar leuker

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 08 jul 2009 01:05

precies, het gaat idd om het hele spectakel tussen al die grote mannen. Worden drie leuke weken haha

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2009 01:28

paulusR3 schreef:Kom op jongens, niet wanhopen over die astana dominatie ;)
Er zal uit andere hoek ook nog wel geschut gaan komen. Evans, de schlecks ea. moeten nu wel gaan aanvallen. Laten we vrijdag maar eens afwachten.....


Grapjurk. Denk je nou echt dat US Postal errr Team Livestrong een spaan heel laat van die klimmertjes? Dat wordt volgas over de eerste cols zodat ze scheel zien en dan poeft AC of lance keihard weg.

Ik geef NUL % kans voor A Schleck en C Sastre.

Een keihard feit: Als de Livestrong crew echt gaat rijden voor de overwinning is het elke keer raak. 7xArmstrong, 3xAC. Er is geen team met zoveel ervaring en zo te zien zijn ze in bloed vorm.

Droom maar fijn van de klimmers... na vrijdag wordt het weer een "ouderwetse" tour.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 08 jul 2009 02:15

Nou, je loopt nou wel erg hard van stapel. Ik denk dat jij nu gauw naar dromenland moet;)

In theorie is het allemaal zo makkelijk wat je zegt, maar ze moeten het wel waarmaken allemaal. Denk jij dat als Astana op kop gaat sleuren Contador en Armstrong geen pijn gaan lijden en Schlecks en consorten niet? Wel erg kort door de bocht zo vroeg in de tour vind je niet? Sastre is HET voorbeeld hoe doorslaggevend een laatste week is, kijken of die Astana ploeg daar tegenop kan. Ik beweer niet dat ze dat niet kunnen, maar zo zwart-wit is het allemaal niet hoor.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 08 jul 2009 02:19

Het wordt een mooie tour....of is dat zonder t?
"Try not. Do or do not......there is no try"

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2009 03:14

simic schreef:Nou, je loopt nou wel erg hard van stapel. Ik denk dat jij nu gauw naar dromenland moet;)

In theorie is het allemaal zo makkelijk wat je zegt, maar ze moeten het wel waarmaken allemaal. Denk jij dat als Astana op kop gaat sleuren Contador en Armstrong geen pijn gaan lijden en Schlecks en consorten niet? Wel erg kort door de bocht zo vroeg in de tour vind je niet? Sastre is HET voorbeeld hoe doorslaggevend een laatste week is, kijken of die Astana ploeg daar tegenop kan. Ik beweer niet dat ze dat niet kunnen, maar zo zwart-wit is het allemaal niet hoor.


Tsja, dat neemt niet weg dat ze nog niet hebben gefaald in die positie. Dus wie droomt er? En ja, ik geloof (weet!) zeker dat de klimmers meer lijden dan de "fond" renners als er in de aanloop wordt door geramd. Dit is nu wel zo vaak bewezen dat er nauwelijks aan getwijfeld hoeft te worden.

Het kan best hoor dat Sastre even lekker uitpakt, maar het zou toch wel heel erg verassend zijn als hij AC en LA eraf krijgt. Bovendien, Astana houdt het bij elkaar tot de laatste berg en dan pas kan een Sastre/Schleck reeel gezien aan de slag gaan. AC en Lance zijn niet slachtvee als Cadel.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 jul 2009 10:55

Ik hoop niet dat het peloton aan tourpretendenten zich bij astana gaat neerleggen.
Laten we hopen dat Astana goed op de pijnbank gaat de komende dagen.
Wel fantastische prestatie in de ploegentijdrit gister.

Wat anders, waarom gaat menchov in die eerste bocht onderuit?
Kan ie gewoon niet sturen en gaat ie teveel op zij achterrem waardoor dat wiel teveel blokkeert (klassieke fout) of rijden ze dara bij Rabo gewoon op waardeloze banden?
Welke banden rijden ze eigenlijk op? Op dat merk ga ik iig niet rijden ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie