Pagina 28 van 64

Geplaatst: 26 okt 2009 11:06
door adroit
Dat is ook weer zo, alleen ik denk als je een mailtje stuurt dat ze per direct er één opsturen

Geplaatst: 26 okt 2009 12:17
door stampertje
adroit schreef:Dat is ook weer zo, alleen ik denk als je een mailtje stuurt dat ze per direct er één opsturen

Bedankt voor het advies. Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Geplaatst: 31 okt 2009 12:43
door mikey
De nieuwe modellen van BeOne zijn te bekijken op hun website http://www.beone-bikes.nl/ Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe topmodel Raw er in het echt uitziet, ga het morgen bekijken op Bikemotion. De Rosso is niet langer het topmodel en is minder afgemonteerd dan de 2008 en 2009 versies, ga er dus vanuit dat die ook voordeliger is geworden. Op het eerste gezicht zien de nieuwe fietsen er niet verkeerd uit!

Geplaatst: 01 nov 2009 19:07
door wildromance
Bij Dasia in H'lem het Black frame voor 850 euro....

Geplaatst: 01 nov 2009 20:09
door wroosmalen
Vind de Raw zeer mooi. Jammer dat die geometry zo raar is. Ik ga er in ieder geval nooit op passen.

Geometrie Beone Raw 2010

Geplaatst: 02 nov 2009 12:04
door storck67
Ik heb de Beone Raw bekenen en ben positief. Waar wijkt de geometrie van de Beone Raw 2010 af. Ik vergelijk hem met die van mijn Storck, met Giant en met Cervelo en zie veel overeenkomsten (balhoofd- en zadelbuishoek, effectieve of horizontale bovenbuislengte) ook zijn er verschillen zoals blahoofdlengte en zitbuislengte (meer/minder of helemaal niet slooping), maar die zijn m..i. niet van groot belang voor de zit.
Ben benieuwd waar het verschil zit. Wouter reageer svp. Bvd

Geplaatst: 02 nov 2009 12:46
door wroosmalen
Ik vind de grootste 2 maten een rare geometry hebben.
Die 59 heeft een erg korte headtube (weet het nederlandse woord niet). De bovenbuis heeft dan wel weer de goede lengte voor mij.
En dan de 62 heeft al weer een beter lengte headtube (nog vrij kort). Maar die heeft een bovenbuis van 61,5. Veel te lang.

Ik ben naar frames aan het kijken en de meeste hebben toch net iets kortere bovenbuizen en iets langere headtubes in de grotere maten.

Maar misschien zie ik het allemaal wel verkeerd en ben ik zelf op zoek naar een aparte geometry.

Geplaatst: 02 nov 2009 12:58
door amclassic-fan
Zo raar is die geometrie niet, vooral in de grote maten behoorlijk sportief. Probleem is alleen dat ze maar 5 maten hebben en dan is de kans vrij groot dat je volledig tussen 2 maten invalt en niet goed op het frame gaat passen.

Geplaatst: 02 nov 2009 16:45
door storck67
Kijk eens op de site van Cervelo. Die hebben m.b.t. lengte van bovenbuis een eigen filisofie. Die komt er op neer dat nagenoeg iedere renner op een standaard frame past 9zo ook van het testteam.... als het echt waar is!?), mits je uitgaat van de stack ipv de bovenbuislengte....

Ik ben 1.80 m en ga dus voor de midden-maten. Daarbij is de geometrie van Beone normaal.

PS Nederlands voor headtube is balhoofsbuis (denk maar aan ahead-set).

Geplaatst: 27 jan 2010 17:45
door wido
Na drie/vier keer zadel verwisseld en/of afgesteld te hebben, de bevestigingsmoer van mijn BeOne carbon zadelpen (BeOne Rosso Red, zadelpen eigen merk (?) BeOne) volledig aan gort gedraaid. Bout draaide niet meer in de moer, zodat de moer ging meedraaien. Hierdoor het ovale gat in de zadelbrug rond gedraaid en daardoor het geheel onbruikbaar gemaakt.
Doorgezaagd en voor effe een rvs bout met gewone zeskantmoer erop gezet. Alles zit weer, is bruikbaar, maar natuurlijk niet de bedoeling.

Los hiervan vind ik de bevestiging van het zadel op deze pen bijzonder onpractisch. Tijdens het aandraaien van de borgmoer trek je het zadel achterover. Hoevér valt niet te voorspellen. De voorste moer (handafstelling) moet je dus op de gok instellen. Een aandraaimoment voor de borgmoer heb ik nergens kunnen vinden.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring ?

Geplaatst: 27 jan 2010 18:06
door jell-ee
Die Rosso, daar moet je niet mee fietsen. Die moet boven de eettafel aan de muur hangen!