Pagina 28 van 162

Geplaatst: 01 nov 2010 13:35
door fromberg
Cyclo heeft geen schijfremmen of veersystemen voor en achter. Scheelt toch behoorlijk in onderhoud, laat zich veel makkelijker schoonhouden, alleen dat al scheelt.

Geplaatst: 01 nov 2010 13:57
door evertdehandsch
Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.

En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.

Geplaatst: 01 nov 2010 14:21
door mister_arby
Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.

En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.



Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.

Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.

Geplaatst: 01 nov 2010 14:42
door race-niek
mister_arby schreef:
Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.

En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.



Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.

Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.


dat vind ik ook te overdreven.
maar met die remblokjes heb je een punt.
naar 200 km op de ATB zijn ze al bijna op, terwijl ik niet eens veel rem

Geplaatst: 01 nov 2010 14:53
door marz
Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......

Geplaatst: 01 nov 2010 15:04
door race-niek
MarZ schreef:Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......


ja maar nu nog voor cyclocrossers

Geplaatst: 01 nov 2010 17:25
door timsen
Iemand ervaring met een Ridley X-bow ?
Ben van plan dit frame aan te schaffen.

Ben benieuwd

Ga hem trouwens afmonteren met Campa centaur.

Geplaatst: 01 nov 2010 17:41
door amclassic-fan
MarZ schreef:Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......


En als er iets snel slijt dan zijn 't wel de remblokken voor schijven met een natte zanderige ondergrond. Met 2 sets remblokken kan ik de 3 maanden op de crossfiets makkelijk redden. Kabels heb ik 2 jaar mee gereden, maar 't was wel beter geweest om die na een jaar gewoon te vervangen.

Geplaatst: 01 nov 2010 17:51
door evertdehandsch
mister_arby schreef:
Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.

En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.



Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.

Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.


Al 3 weekends achter elkaar van die verschrikkelijke modderritten achter de rug gehad, dus dan is het zeker geen overbodige luxe! Vooral die van de achterderailleur doet het slecht...

Die remblokjes zijn nu ook eenmaal zo... Die dingen zijn in no-time helemaal weg!

Geplaatst: 01 nov 2010 17:53
door epotheker
Welke blokjes passen op die TRP remmetjes, of ben ik genoodzaakt om deze inclusief houders te vervangen?

Geplaatst: 01 nov 2010 22:07
door ruud_k
Mmm, met m'n schijfremblokjes deed ik toch altijd wel lang op de MTB, zelf bij modderritten. Kwestie van goed inremmen. Grappig te lezen dat de blokjes van een velgrem dan wel snel slijten....
Al met al is de conclusie dat de draaiende onderdelen, en dan denk ik aan de cassette, ketting + kettingbladen het snelst slijten. Is te overkomen en (door mij met 2 linkerhanden...) prima zelf te vervangen.

Overigens dan de vraag, zelf een Cyclocrosser opbouwen, dien je dan specifiek een CX frame te hebben of voldoet een standaard raceframe (denk dan dat met name de rembevestiging anders is ????) ?

Geplaatst: 01 nov 2010 23:42
door korhaan
@ epotheker; nu al je remblokken versleten???
Bij de TRP remmen kun je gewoon race-blokken van de shimano gebruiken, maar de Techstop van BBB (triple compound) vind ik beter.