Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 mar 2016 13:42

Dan G. schreef:
colnagofreak schreef:Wat een gedrocht!
Dat heb ik hier al vaker gehoord maar doet me niks. Slechts een mening.

Ik zie soms fietsen voorbijkomen die duizenden euro's hebben gekost waarbij ik denk: jullie zijn niet goed wijs. Maar ik hou het bij denken ;)

Reacties gaan niet over de prijs maar over het uiterlijk van het vervoermiddel...
(is in mijn ogen ook geen racefiets maar een soort van mountainbike met de verkeerde wielen, een giga hoge stuurbuis met daarop een hang-stadfietsstuur)

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 07 mar 2016 14:03

Begrijpend lezen is een kunst.

Dan G legt, heel begrijpelijk, verstandig als hij kennelijk is, de opmerking van colnagnofreak naast zich neer. Hij maakt daarnaast een opmerking over iets wat hij zelf vindt, maar het daarover alleen maar bij denken laat. Kan mij in deze wel voorstellen dat hij in het kader van de genoemde reaktie, deze gedachte nu verwoord.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 mar 2016 14:43

Maar het blijft evengoed een gedrocht en geen racefiets :D
Snap ook niet dat je zo'n ding in een racefietsen-forum plaatst, dat lokt natuurlijk bovenstaande reacties uit want het is helemaal geen racefiets maar een cross-hybride met racefietswielen, geen gezicht.

renec
Forum-lid

renec 07 mar 2016 15:47

Gisteren nog even moeten schuilen met de Gazelle..helemaal tot de laatste draad nat geregend...

Afbeelding

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 07 mar 2016 20:46

Wel mooi schoon na zo bui.... ;)

Dan G.
Forum-lid

Gebruikersavatar Dan G. 07 mar 2016 22:22

Jaap Telder schreef:
Dan G. schreef:
colnagofreak schreef:Wat een gedrocht!
Dat heb ik hier al vaker gehoord maar doet me niks. Slechts een mening.

Ik zie soms fietsen voorbijkomen die duizenden euro's hebben gekost waarbij ik denk: jullie zijn niet goed wijs. Maar ik hou het bij denken ;)

Reacties gaan niet over de prijs maar over het uiterlijk van het vervoermiddel...
(is in mijn ogen ook geen racefiets maar een soort van mountainbike met de verkeerde wielen, een giga hoge stuurbuis met daarop een hang-stadfietsstuur)

Ik kan me best voorstellen dat je mooiere bikes hebt gezien. Ik ook, geloof me. Maar uiterlijk alleen is maar relatief. Deze fiets is helemaal aangepast naar mijn eigen voorkeuren. Ik hou niet van een lage zit. Daarom zit die spacer tower erop. Ik vind het prettig om tijdens het fietsen mijn handen op meerdere posities te kunnen positioneren. Vandaar de butterfly. Ik ben idolaat van stickering. Hoe meer hoe beter. Die velgen zitten er ook om die reden onder. Dat het in jouw ogen alleen geschikt is voor een racefiets is dus ook iets waar ik het niet mee eens ben.

Ik snap ook wel dat het geen racefiets is maar omdat ik hem puur voor de weg gebruik, en er geen ander geschikt topic gevonden kon worden door me heb ik hem hier maar geplaatst.

Jannijm
Forum-lid

Gebruikersavatar Jannijm 08 mar 2016 20:03

:like: Groot gelijk Dan G.! Laat ze maar lekker lullen, als jij er goed mee fietst moet je er vooral van genieten!

oldsteel

oldsteel 09 mar 2016 17:35

iets met:
beauty is in the eye of the beholder?
of zo?
gewoon lekker fietsen man, ze kunnen beter over je fiets lullen, dan andersom.... toch?

JacobG
Forum-lid

JacobG 17 mei 2016 13:20

Onlangs heb ik mijn tweede Gazelle Goldline op de kop getikt, ditmaal een in nieuwstaat verkerende Squadra uit 2001. Mijn andere Gazelle Goldline, een Démax uit 1999, staat een aantal pagina's terug.

De Squadra is volledig Ultegra 6500 afgemonteerd, met een triple crankstel. Dat is dan ook meteen de reden dat ik deze fiets gekocht, aangezien ik op 2 september 2016 de Mont Ventoux zal beklimmen met de Stichting Mont Ventoux. De wielen (en naven) zijn van Mavic: Cosmos. De fiets had een mountainbikestuur, maar ik heb alles weer naar de originele staat teruggebracht, inclusief de stuurpen (ik kreeg alles er gelukkig bij). Nieuwe pedalen, bidonhouders + bijpassende bidons, een fietscomputer en een zadeltasje maken de fiets af. Zaterdag reed ik m'n eerste lange afstand, de Classico Boretti, en de fiets rijdt als een zonnetje. De foto's wil ik jullie niet onthouden, bij deze!

Afbeelding

Afbeelding

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 18:50

Mooie fiets hoor. Toch zou ik zelf elke keer toch die Demax pakken!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 31 aug 2016 20:18

Afbeelding

Vanmiddag deze er maar weer eens bijgehaald. De wielen van Zoran erin gezet, een leeftijd-correcte achterderailleur gemonteerd.

Afbeelding

Ander zadel, andere ketting, pomp erop en klaar voor een gravelrit.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 aug 2016 20:34

Leuk hoor!

Plaats reactie