Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

sparko
Forum-lid

sparko 20 mei 2010 15:12

Nespresso schreef: Ik juich Cunego's uitspraak toe: indien betrapt op doping, dan levenslangs schorsen. (Met wellicht een voorbehoud van het soort middel, maar EPO-achtig spul = exit.)

misschien de eerste schorsing verlengen van de standaard 2 jaar na 3 of 4 jaar.
Uitgezonderd de onschuldige anti-hooikoorts middeltjes waarvan je net een pufje teveel hebt genomen die dag. (wat dat betreft mogen die schorsingen blijven zoals ze nu zijn).

Bij een 2de keer betrappen dan definitief exit en niet meer terug komen in wat voor een functie dan ook binnen de wielrennerij.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 20 mei 2010 15:13

Klopt old boy...neemt niet weg dat we in het wielrennen ERG VER gaan. Niet alleen qua afstand ;-) Relativeren okay... Dit soort vals spelen kan niet. Een handsgoal is ook vals, buiten de lijnen met de bal mag niet. Een colaatje wel ;-)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

delirium
Forum-lid

delirium 20 mei 2010 15:23

Al dat gedoe over zwaarder straffen is toch volledig naast de kwestie? Als er toch maar een superkleine fractie betrapt wordt, waarom zou je die sukkelaars dan plotsklaps jaren gaan schorsen, terwijl er blijkbaar nog steeds duchtig op los wordt gebruikt...
Ik begin die ontkenners beter en beter te snappen. Ze hebben ten eerste al de pech dat juist zij degene zijn die betrapt worden, terwijl al de rest rustig kan voortdoen. En ten tweede is ontkennen altijd beter om achteraf terug mogen mee te doen.
Het lijkt erop dat er in al die jaren nog niet veel is veranderd......

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mei 2010 15:55

Vantheman schreef:In het interview kom ik nergens namen tegen maar de telgraaf komt met "Landis verklaarde dat hij in die tijd niet de enige was die zich bediende van illegale middelen. Volgens de Amerikaan volgden erkende Amerikaanse coureurs als Lance Armstrong, George Hincapie, Levi Leipheimer en Dave Zabriskie zijn voorbeeld" Landis bekent veelvuldig dopinggebruik
Iemand enig idee hoe de telegraaf bij die namen komt?

Ik denk dat de mensen die hem geld gedoneerd hebben voor zijn rechtszaak zich aardig bedrogen zullen voelen.

In het ESPN interview staat dit:
ESPN schreef:Landis also accused American riders Levi Leipheimer and Dave Zabriskie and Armstrong's longtime coach, Johan Bruyneel, of involvement in doping, the Journal reported.
en
Floyd Landis schreef:According to the newspaper, Landis claimed the blood extractions took place in Armstrong's apartment. He said blood bags belonging to Armstrong and then-teammate George Hincapie were kept in a refrigerator in Armstrong's closet and Landis was asked to check the temperature of the blood daily.
Daar staan toch echt die namen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

walliebal
Forum-lid

walliebal 20 mei 2010 17:06

Tja Landis. Ik herinner me nog dat een paar jaar geleden de manager van Landis Lemond telefonisch bedreigde (bekend maken van het misbruikt zijn van Lemond in zijn jeugd)omdat Lemond tegen Landis zou getuigen. Een zeer onfris persoon deze Landis, of hij nou doping toegeeft of niet (dat hij gebruikte lijkt mij een duidelijke zaak).

elboutero
Forum-lid

elboutero 20 mei 2010 17:08

wat een lul
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

markd
Forum-lid

markd 20 mei 2010 17:32

Floyd Landis schreef:''Als ik nu niet beken, is het verder zinloos'', aldus Landis. ''Het punt is bereikt dat ik anders mijn geloofwaardigheid verlies.'
Wat je niet meer hebt, kun je ook niet verliezen...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mei 2010 19:43

Ben wel benieuwd naar de onthullingen die Landis doet over manieren om nog altijd EPO te gebruiken zonder gepakt te worden..

eelcoz

eelcoz 20 mei 2010 20:25

havana schreef:Ben wel benieuwd naar de onthullingen die Landis doet over manieren om nog altijd EPO te gebruiken zonder gepakt te worden..

Was er laatst niet een gepakte renner die het had over 'veel water drinken'? Ik weet niet meer wie het was, maar dat vond ik wel een erg sterk verhaal.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 20 mei 2010 20:40

Micro dosissen innemen, bij voorkeur s'avonds en daarbij veel water drinken....

Wat nog belangrijker is; niet inneens te opvallend te goed rijden (zoals ricco en kohl). Dan zorgt meneer Verbruggen (al dan niet tegen betaling ;) ) er wel voor dat je niet gepakt wordt.... :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid

rene1 20 mei 2010 22:56

Ik voel een 2e boek van 'm aankomen.

filihaan
Forum-lid

filihaan 20 mei 2010 23:07

eelcoz schreef:
havana schreef:Ben wel benieuwd naar de onthullingen die Landis doet over manieren om nog altijd EPO te gebruiken zonder gepakt te worden..

Was er laatst niet een gepakte renner die het had over 'veel water drinken'? Ik weet niet meer wie het was, maar dat vond ik wel een erg sterk verhaal.

Dat was Thomas Frei van BMC.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie