Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 08 okt 2007 14:31

Hallo,

Wat zijn eigenlijk de standaard velgen die onder een Intersens worden gemonteerd? Zijn dat Rigida DPX?

Ben zelf ook (nog steeds) aan het kijken voor een fiets. Interesse in een RC 440 met 105 afmontage. Zat dan aan DPX velgen te denken. Omdat ik ze liever wat zwaarder heb en dat ze ook op de klinkers heel blijven.

Herman

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 08 okt 2007 15:10

Rigida is overgenomen door Weinman dus nu zijn het Weinmann dpx maar zijn verder wel de zelfde velgen alleen andere stikkers.
En RC440 is het nummer voor een tiagra afmontage dus jij krijgt RC550,
met welk frame wil je een fiets kopen?

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 08 okt 2007 16:53

Dat is waar ook, klopt heb eerst gekeken naar een RC 440 en dat is inderdaad tiagra afmontage. Wil toch liever 105 afmontage dus dan is dan een RC 550.

Laatste vraag begrijp ik niet helemaal. Met welk frame ik een fiets wil kopen?

Keus van mij gaat eigenlijk tussen een Cube Peloton of een Intersens RC 550.... Moest maar eens een proefrit gaan maken om te kijken welke het lekkerst zit.

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 08 okt 2007 18:34

intersens levert onder hun eigen naam 4 verschillende frames
deze
deze
deze
en deze
er zijn daarin groten verschillen stijfheid gewicht en kleur

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 08 okt 2007 21:04

Juist ja. Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar: Alu 7005 Triple Butted Super Lite, dit frame.
Heeft volgens mij een carbon voorvork. Maar wil even kijken of dat qua budget haalbaar is.

Het alu 7005 double butted, is voor mij denk ik ook voldoende als gewoon fanatiek toerfietser. Qua kleur vind ik het zwarte frame erg mooi, zoals hier ook als voorbeeld te zien is van jvoolstra.

Als ik deze fiets kies wordt het die kleur........ Met 105 afmontage

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 08 okt 2007 21:15

Het double butted frame is vaak ook met carbon voorvork te koop alleen is dat vaak qua prijs bijna net zo duur als een tripple butted frame.
Ook zijn er grote verschillen in waar je hem koopt. 12go-trading en izibike zijn erg scherp met hun prijs, maar daar zijn het ook internet winkels voor.

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 09 okt 2007 12:18

Ja klopt die verschillen zijn er inderdaad wel degelijk. De internetshops zijn zeer scherp met hun prijzen, alleen koop je daar de fiets van een afstand. Je kunt hem ophalen of laten bezorgen.

Ik hecht vaak wel de waarde aan een goed advies van een FM, ook kan ik daar nog wat onderhandelen over bijvoorbeeld pedalen of een tellertje.

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 11 okt 2007 22:50

voor de geïntereseerde zag ik op de website van intersens dat de nieuwe 2008 folder uit is voor Sensa.
@Jan W.F.
Rot voor je dat je nog steeds niet hersteld ben van die valpartij, iniedergeval succes met de operatie en met de verdere afhandeling van je schade.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 okt 2007 15:47

Bedankt nog voor je reactie, Maruc. Ik ben inmiddels weer thuis. De operatie is zeer goed verlopen (hoewel ik deze toch wel als erg zwaar heb ervaren; veel hoofdpijn, misselijkheid etc... 't was ook zeker geen kleine ingreep), met een fantastisch resultaat. Mijn neus staat weer recht, en belangrijker nog: de neusfunctie (het is dus niet alleen de esthetiek, de belangrijkste functie - en dat heb ik na de operatie met die proppen in mijn neus wel gemerkt! - is juist het erdoor ademhalen) is enorm verbeterd. Heb nog wel enige tijd nodig voor herstel hiervan (naast het andere herstel), maar het is alvast toch weer een beetje zonnestralen tussen al die donkere wolken.

Wat die folder, en dus die 2008-modellen van intersens en m.n. Sensa betreft. Mijn eerste indruk is dat het er nou allemaal niet eleganter op geworden is. Integendeel, ik vond de S. Veneto van 2007 juist een stuk mooier wat kleur betreft; heeft aardig aan charme ingeboet. Geldt ook in zekere mate voor de andere modellen. En er is aan de modellen nogal wat veranderd: volgens mij ga je er wat de geboden opties betreft er een stuk op achteruit. Voor de Trentino zijn maar liefst drie nieuwe racefietsen in de plaats gekomen (Romagna, Umbria en Prima); kennelijk liep eerstgenoemde model niet zo goed. Ben benieuwd naar jullie mening.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 okt 2007 16:42

Jan W.F. schreef: Wat die folder, en dus die 2008-modellen van intersens en m.n. Sensa betreft. Mijn eerste indruk is dat het er nou allemaal niet eleganter op geworden is. Integendeel, ik vond de S. Veneto van 2007 juist een stuk mooier wat kleur betreft; heeft aardig aan charme ingeboet. Geldt ook in zekere mate voor de andere modellen. En er is aan de modellen nogal wat veranderd: volgens mij ga je er wat de geboden opties betreft er een stuk op achteruit. Voor de Trentino zijn maar liefst drie nieuwe racefietsen in de plaats gekomen (Romagna, Umbria en Prima); kennelijk liep eerstgenoemde model niet zo goed. Ben benieuwd naar jullie mening.


Zo te zien heeft Jan W.F. al wat anders op het oog om te kopen :p.
What makes the boat go faster?

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 16 okt 2007 18:38

de aluminium frames zijn er inderdaad niet beter op geworden, al de carbon achtervorken zijn er uitgegooit en de aluminium frames beginnen steeds meer op elkaar te lijken.
alleen de umria white is anders. De rest lijkt qua spuitschema op elkaar of op de toscana.
@livio livius waarom denk je dat jan al een andere fiets op het oog heeft?
ik denk dat hij gewoon weer een 2007 veneto wilt

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 17 okt 2007 14:06

Klop Maruc, ik had het hier eerder eigenlijk al aangekondigd, dat ik weer een Sensa Veneto wil. Die is me van het begin af aan zeer goed bevallen; ik blijf dus bij mijn eerste keus!

Plaats reactie