Lightweights
-
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45
bettini reed ook ooit eens op LW met een mavic sticker op meen ik
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Januari 2007
Adam Hanssen reed vorig jaar zo ook zo nu en dan op z'n LW's.
Het is Hansen. Ja maar toen had hij nog niet zo zijn Sponsor-verplichtingen zoals nu bij T-Mobile, Ullrich en Zabel reedt in T-Mobile tijd zo nu en dan op Ligtweight, maar als nieuw-komer kan je beter de sponsoren tevreden houden ipv ontevreden zien krijgen, door met andere wielen te koersen dan door hun geleverd.
Adam Hanssen reed vorig jaar zo ook zo nu en dan op z'n LW's.
Het is Hansen. Ja maar toen had hij nog niet zo zijn Sponsor-verplichtingen zoals nu bij T-Mobile, Ullrich en Zabel reedt in T-Mobile tijd zo nu en dan op Ligtweight, maar als nieuw-komer kan je beter de sponsoren tevreden houden ipv ontevreden zien krijgen, door met andere wielen te koersen dan door hun geleverd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Qua naam heb je gelijk, voor de rest niet helemaal. Hij moest vorig jaar altijd bij de ploegleiding bedelen om op de LW's te mogen rijden, Mavic was er namelijk niet zo blij mee als dat gebeurde. Het zou me bij T-mobile verbazen als hij in wedstrijden met LW's mag rijden, het zullen nu wel trainingswielen worden en voor het australisch kampioenschap allicht.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2007
Qua naam heb je gelijk, voor de rest niet helemaal. Hij moest vorig jaar altijd bij de ploegleiding bedelen om op de LW's te mogen rijden, Mavic was er namelijk niet zo blij mee als dat gebeurde. Het zou me bij T-mobile verbazen als hij in wedstrijden met LW's mag rijden, het zullen nu wel trainingswielen worden en voor het australisch kampioenschap allicht.
Hij gebruikt Pro R30 wielen om mee te trainen, hij zal ook nooit vragen of hij ze mag gebruiken. Wellicht dat hij erop gaat rijden als hij naar het WK voor Australië mag. Waar heb je dat vandaan dat hij ervoor moes bedelen?
Team foto 2006: (zie geen Mavic wielen in de fiets zitten.)
Qua naam heb je gelijk, voor de rest niet helemaal. Hij moest vorig jaar altijd bij de ploegleiding bedelen om op de LW's te mogen rijden, Mavic was er namelijk niet zo blij mee als dat gebeurde. Het zou me bij T-mobile verbazen als hij in wedstrijden met LW's mag rijden, het zullen nu wel trainingswielen worden en voor het australisch kampioenschap allicht.
Hij gebruikt Pro R30 wielen om mee te trainen, hij zal ook nooit vragen of hij ze mag gebruiken. Wellicht dat hij erop gaat rijden als hij naar het WK voor Australië mag. Waar heb je dat vandaan dat hij ervoor moes bedelen?
Team foto 2006: (zie geen Mavic wielen in de fiets zitten.)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja maar een LW spaak kan niet spontaan breken. Het ziet er niet alleen iets anders uit dan een gewone spaak, het is ook echt anders. De enige manier om een setje lw's te slopen is volgens mij onderuit gaan. Je trapt ze echt niet zomaar eventjes kapot na een jaar.
Een lightweight wiel gaat in principe eeuwig mee. Zelfs de eerste prototypes van midden jaren 90 draaien nog moeiteloos hun rondjes. Ik ken een set die er 180.000 km op heeft zitten (met campa naaf) en waar het remvlak er nog uit ziet als nieuw....
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)
Sharkman, denk jij dat het een goed idee is om tweedehands LW te kopen van 2004? Bijna niet gebruikt. Probleem is dat ze toen nog niet geregistreerd moeten worden. Daardoor twijfel ik nog een beetje voor m'n eigen set.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>