Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

stijnemans
Forum-lid

stijnemans 11 jan 2007 00:01

bettini reed ook ooit eens op LW met een mavic sticker op meen ik

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 11 jan 2007 00:52

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Januari 2007
Adam Hanssen reed vorig jaar zo ook zo nu en dan op z'n LW's.

Het is Hansen. Ja maar toen had hij nog niet zo zijn Sponsor-verplichtingen zoals nu bij T-Mobile, Ullrich en Zabel reedt in T-Mobile tijd zo nu en dan op Ligtweight, maar als nieuw-komer kan je beter de sponsoren tevreden houden ipv ontevreden zien krijgen, door met andere wielen te koersen dan door hun geleverd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2007 01:02

Qua naam heb je gelijk, voor de rest niet helemaal. Hij moest vorig jaar altijd bij de ploegleiding bedelen om op de LW's te mogen rijden, Mavic was er namelijk niet zo blij mee als dat gebeurde. Het zou me bij T-mobile verbazen als hij in wedstrijden met LW's mag rijden, het zullen nu wel trainingswielen worden en voor het australisch kampioenschap allicht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 11 jan 2007 01:02

neej, er is wel een crash regeling waar je tegen een gereduceert bedrag een nieuw wiel kunt kopen, maar geen spaakbreuk garantie, als een spaak breekt is het zo goed als over

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 11 jan 2007 01:28

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2007
Qua naam heb je gelijk, voor de rest niet helemaal. Hij moest vorig jaar altijd bij de ploegleiding bedelen om op de LW's te mogen rijden, Mavic was er namelijk niet zo blij mee als dat gebeurde. Het zou me bij T-mobile verbazen als hij in wedstrijden met LW's mag rijden, het zullen nu wel trainingswielen worden en voor het australisch kampioenschap allicht.

Hij gebruikt Pro R30 wielen om mee te trainen, hij zal ook nooit vragen of hij ze mag gebruiken. Wellicht dat hij erop gaat rijden als hij naar het WK voor Australië mag. Waar heb je dat vandaan dat hij ervoor moes bedelen?

Team foto 2006: (zie geen Mavic wielen in de fiets zitten.)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2007 01:33

Met vorig jaar bedoelde ik 2005, sorry ik loop een beetje achter.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2007 01:40

Tja maar een LW spaak kan niet spontaan breken. Het ziet er niet alleen iets anders uit dan een gewone spaak, het is ook echt anders. De enige manier om een setje lw's te slopen is volgens mij onderuit gaan. Je trapt ze echt niet zomaar eventjes kapot na een jaar.
Afbeelding

sharkman
Forum-lid

sharkman 12 jan 2007 09:25

Een lightweight wiel gaat in principe eeuwig mee. Zelfs de eerste prototypes van midden jaren 90 draaien nog moeiteloos hun rondjes. Ik ken een set die er 180.000 km op heeft zitten (met campa naaf) en waar het remvlak er nog uit ziet als nieuw....
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)

pietalala
Forum-lid

pietalala 12 jan 2007 18:27

Sharkman, denk jij dat het een goed idee is om tweedehands LW te kopen van 2004? Bijna niet gebruikt. Probleem is dat ze toen nog niet geregistreerd moeten worden. Daardoor twijfel ik nog een beetje voor m'n eigen set.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Plaats reactie