Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 23 jan 2011 21:51

Moet je je balhoofd niet in je frame persen? En hoe zit het om je bracketpot goed af te vlakken? Ik heb gehoord dat dat heel nauw luistert met die buitenboord lagers.

Wat ik me trouwens afvroeg over al die chinese carbon frames en met name die frames die enorm lijken op een Pinarello, Trek etc, hoe zit het met de kwaliteit? Niemand kan mij garanderen dat zo'n frame dat ik koop niet door een of andere chinees uit een fabriek wordt meegenomen uit een parij afgekeurde kaders omdat er een productiefout of iets dergelijks in zit?? Je hoeft het aan de buitenkant niet eens te zien maar het kan wel helemaal mis zijn en zich misschien wel uitten na een bepaalde tijd.
Ik ken ook verhalen vanuit mijn bedrijf dat partijen afgekeurde chips die zijn uitgemeten via via toch weer in de handel komen met een vals stempeltje op de behuizing. Dus waarom niet hetzelfde doen met dit soort frames?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 23 jan 2011 21:57

En controleren ze bij die kleine fabrikanten ÜBERHAUPT op constructiefouten, het is algemeen bekend dat ze het daar niet zo nouw nemen.
Met audio idem dito, is component a niet voor handen, dan drukken ze er gewoon iets anders in!
Dat is ook de reden dat grote merken/bedrijven die in china produceren altijd een paar westerse supervisors hebben rondlopen in zo'n fabriek.

Je kunt simpelweg geen gegarandeerd goed carbon op frame kopen op ebay.
mijn Flickr

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 23 jan 2011 22:04

jaapieo schreef:En controleren ze bij die kleine fabrikanten ÜBERHAUPT op constructiefouten, het is algemeen bekend dat ze het daar niet zo nouw nemen.

Je kunt simpelweg geen gegarandeerd goed carbon op frame kopen op ebay.


Ik heb nog NERGENS een post gezien van een kapotte Chinees. Als je bovenstaande algemeenheden post moet je met feiten komen of zwijgen.
Twitter: @rbruijns

wevergo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 apr 2005 01:48

wevergo 23 jan 2011 22:08

.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jan 2011 22:22

jaapieo schreef:En controleren ze bij die kleine fabrikanten ÜBERHAUPT op constructiefouten, het is algemeen bekend dat ze het daar niet zo nouw nemen.
Met audio idem dito, is component a niet voor handen, dan drukken ze er gewoon iets anders in!
Dat is ook de reden dat grote merken/bedrijven die in china produceren altijd een paar westerse supervisors hebben rondlopen in zo'n fabriek.

Je kunt simpelweg geen gegarandeerd goed carbon op frame kopen op ebay.


Denk je dat ze bij de grote fabrikanten ieder frame helemaal door meten? Denk 't niet, ook daar worden er enkel steekproefs gewijs getest. De meeste van die Alibaba en Ebay verkopers zijn daarnaast helemaal geen producten maar handelaars. Met de manier van produceren zou ik ook niet weten hoe je nu echt zinvol kan testen. Je kan de stijfheid van 't frame opmeten, maar daar zit zal al behoorlijke variatie in zitten. Dus enkel als 't volledig is mis gegaan komt 't dan aan 't licht.

Wat je met audio componenten aanhaalt slaat natuurlijk nergens op. Als je ergens een ander IC insteekt dan werkt 't echt niet meer. Zo maar een transistor voor een andere vervangen en de versterker doet 't echt niet. Die Chinezen zijn niet achterlijk en weten ook dat ze enige kwaliteit moeten leveren om te blijven verkopen. Iemand die al 10.000 transacties op Ebay heeft gedaan wil z'n goede naam echt wel goed houden, die is namelijk geld waard.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 23 jan 2011 22:30

Nee, ik denk echt niet dat ze ieder frame doormeten.
Maar doen ze bij de fabrieken waar het weg komt steekproeven?
Ik blijf erbij dat je gewoon niet weet wat je exact koopt, dat is gewoon zo, toch?
Maar er wordt wel snel gesuggereerd dat ik door zo'n opmerking denk dat het waardeloze troep is, nee hoor! sterker nog, ik rij zelf ook met handgebouwde carbon wielen.
De frames zullen nu zo dik gemaakt worden dat er niet snel een probleem zal voordoen, de gewichten zijn ook niet super laag, dus zal er niet snel iets gebeuren, denk dat ze daarom gewoon wel als bomb proof gezien mogen worden.

Wat ik met audio componenten aanhaal slaat zeker wel ergens op, ik heb het gewoon over simpele dingen als een weerstandje, is a niet voorhanden, dan drukken ze er rustig een exemplaar in met een net even iets andere waarde, dat hoeft echt niet te zorgen voor een kapotte versterker, maar wat doet het met het geluid?!
mijn Flickr

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 23 jan 2011 22:50

En dus mogen wij niet op het feit in gaan dat jij meent het beter te kunnen?
Kom zeg...
Een momentsleutel is mijn grootste vriend bij het opbouwen van een fiets, als je een beetje materiaalkennis hebt weet je dat dat stuk gereedchap bij carbon noodzakelijk is.
Maar goed, de tijd zal het leren....

Bij een fietsenmakker die geen momentsleutel gebruikt laat ik mijn fiets niet achter!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 23 jan 2011 23:10

jaapieo schreef:Ik blijf erbij dat je gewoon niet weet wat je exact koopt, dat is gewoon zo, toch?
Maar er wordt wel snel gesuggereerd dat ik door zo'n opmerking denk dat het waardeloze troep is, nee hoor!


jij bent hier degene die suggereert. Met een dogma heb ik maar 1 zekerheid: ik heb een shitload of money uitgegeven voor een frame wat met heel veel mistiek omgeven wordt waar ik bovendien nooit uit zal halen wat erin zit

Een Chinees is value for money. Het is niet duur, gaat niet kapot (nog niets over gelezen) en het rijdt goed (ervaringen van velen op diverse fora)
Twitter: @rbruijns

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 00:27

jaapio
ik weet er meer vanaf dan jij denkt.
en fietsenmarkt gaat er goed en snel opvooruit
en doe het zelfe ken je onder tussen niet meer fietsenmakers hebben cursussen gehad hoor
en frames komen niet uit china ken ik je wel vertelle bij betere merke in bepaalde prijs allu frames ook niet
giant heeft fabriek carbon en allu daar staan en heeft 90% tot 95% van de markt in handen met frames maken ze maken dus ook voor andere frames hoor bijv colnago,koga enzovoorts.
en als je een echte wielenner bent bestel je eentje bij wieler zaak en laat je daar opbouwen hoor, inplaats van doe het zelf projecten
hun hebben vaker gedaan en doen het zeke wel beter en niet daarna gezeik krijgen zo is het gewoon.
en dealers goed marketing indoen is alleen maar goed ten 1 meer werk gelegheid en goed product is dan zicht baar. garantie meeste merken goed dus heb je meestal wel hoor!,

owja meeste spullen komen Niet uit china uit taiwan enz.
dus ik roep geen dingen weet wel beetje meer hoor. en ik ken nog verder nu jij.
giant is goed

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 00:37

Keultje,

Als je je post een beetje fatsoenlijk formuleert kan iedereen wijs worden uit je post.
En als je nu in deze tijd nog denkt dat de meeste spullen niet uit het oosten komen dan zou ik mezelf toch gaan afvragen waar ik al die tijd gezeten heb.
Bijna alle frames ed. zijn gemaakt in het westen, Ook trek is bijna met de gehele lijn naar het oosten verhuisd, die hebben meen ik nog maar 1 frame in hun gamma dat nog made in the usa.
Ook de nieuwe versie van de Cannondale Caad 10 (het beste allu. frame) is niet meer gemaakt in Amerika maar ook die hebben de productie nu compleet in een westers land zitten.

Is dit een google translate post of ben je gewoon beroerd in spelling, geef een beetje meer aandacht aan je post dan is het al een stuk beter te begrijpen.

Bij mijn LBS hangt voor zover ik weet geen enkel kader dat echt made in een ander land dan china is! ;)
mijn Flickr

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 jan 2011 00:42

Keultje schreef:jaapio
ik weet er meer vanaf dan jij denkt.
en fietsenmarkt gaat er goed en snel opvooruit
en doe het zelfe ken je onder tussen niet meer fietsenmakers hebben cursussen gehad hoor
en frames komen niet uit china ken ik je wel vertelle bij betere merke in bepaalde prijs allu frames ook niet
giant heeft fabriek carbon en allu daar staan en heeft 90% tot 95% van de markt in handen met frames maken ze maken dus ook voor andere frames hoor bijv colnago,koga enzovoorts.
en als je een echte wielenner bent bestel je eentje bij wieler zaak en laat je daar opbouwen hoor, inplaats van doe het zelf projecten
hun hebben vaker gedaan en doen het zeke wel beter en niet daarna gezeik krijgen zo is het gewoon.
en dealers goed marketing indoen is alleen maar goed ten 1 meer werk gelegheid en goed product is dan zicht baar. garantie meeste merken goed dus heb je meestal wel hoor!,

owja meeste spullen komen Niet uit china uit taiwan enz.
dus ik roep geen dingen weet wel beetje meer hoor. en ik ken nog verder nu jij.


Had je whisky in je bidon zitten ofzo ? Na drie keer lezen geloof ik dat je bedoelt dat de meeste fietsframes niet uit China komen ? Het is toch echt geen groot geheim meer dat dit wel zo is ?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 24 jan 2011 00:42

Keultje schreef:en doe het zelfe ken je onder tussen niet meer fietsenmakers hebben cursussen gehad hoor
en frames komen niet uit china ken ik je wel vertelle bij betere merke in bepaalde prijs allu frames ook niet
en als je een echte wielenner bent bestel je eentje bij wieler zaak en laat je daar opbouwen hoor, inplaats van doe het zelf projecten
hun hebben vaker gedaan en doen het zeke wel beter en niet daarna gezeik krijgen zo is het gewoon.
owja meeste spullen komen Niet uit china uit taiwan enz.


Buiten de manier van taalgebruik om.....ben je daar werkelijk van overtuigd en is dit serieus bedoeld?
FacebookS3RSSite

Plaats reactie