Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

casran
Forum-lid HC

casran 19 mei 2007 03:47

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 18 Mei 2007

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=15567
SRM pro te koop

Ik ken de verkoper en het SRM systeem. Betrouwbaar allesinds.
Een SRM tweedehands kopen is veiliger dan je zou denken... en dat om 1 voorname reden: SRM is een van de bedrijven in de fietsensector die een van de ruimst denkbare servicebehandelingen geven aan hun klanten. Als er dus iets fout zou zijn aan het systeem lopen die echt niet te zaniken over het feit of je 1e dan wel 15e eigenaar bent: garantie is garantie, wat hersteld moet worden zal correct gebeuren (zo hoort het m.i. ook: het 1e-eigenaar-gedoe mag ook geen voorwendsel zijn om geen garantie te moeten geven).Bovendien kan er met een SRM Powermeter intern niet veel fout gaan: alles zit mooi afgesloten en je komt er niet aan. Als er binnenin toch iets fout gebeurt, zit je meestal met een garantiegeval.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2007 19:28

Heb je Ultegra 10-speed?

Dan heb je 'buitenboordlagers' (Hollowtech II)

Uiteraard kan je gewoon een vierkante as in je frame zetten.

Let wel ff op de interface, JIS of ISO, de draad, BSA of Italiaans, en de aslengte voor de beste Q-factor en kettinglijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2007 20:36

Quote: Origineel geplaatst door Snow op 19 Mei 2007
SRM Pro is te bestellen voor Shimano Octalink en Campa. Gaat Octalink dus passen op mijn SM-FC6600 Bracket of niet?? Ik zie op de Shimano Web site geen Dura-Ace Octalink Brackets en moet dus wel veronderstellen van wel???

Ha! Hier zit het misverstand denk ik!

Je hebt de SRM Pro met
-Octalink interface:

-vierkante interface
-én je hebt de de SRM Pro Dura Ace.

Octalink is de interface die Shimano gebruikte voor de 9-speed groepen (en ze hebben het patent nu verkocht aan Ritchey geloof ik)

Vierkant is, nou, eh, gewoon vierkant.

De SRM Pro Dura Ace werkt met het Hollowtech II systeem: de lagercups buiten het frame, zoals hier:

Dus als je deze:

besteld hebt, en nu deze:

groep hebt (met Hollowtech II buitenboordlagers), dan kan je inderdaad je huidige lagercups houden.

casran
Forum-lid HC

casran 19 mei 2007 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door Snow op 19 Mei 2007

Ik wil gewoon een SRM Pro op die fiets van me. Hoe moeilijk kan het zijn?

Nou, hopelijk begrijp je bovenstaande uitleg van Scepticus.
Het eenvoudigste is dat, als je die SRM Pro van kristoft wil, dat je hem bij hem gaat ophalen (België - voor zo'n bedrag lijkt me dat je wel even met de wagen wil rijden!) en hem door hem laat installeren. Hij verkoopt er je wel een trapas met vierkant as bij. En hem installeren kan hij ook: hij werkt (deeltijds?) in de fietsenzaak van zijn vader. Hoeft niet moeilijk te zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2007 23:25

Nee, wachte effe. Ik heb Ultegra (Triple Speed 52-39-30) met SM-FC6600 brackets en wil de SRM Pro kopen zoals gepost op color=#c80303http://www.fiets.nl/forum/display_topic_thread ... =15567Hier wordt vermeld dat het het een vierkante as betreft. Gaat de SRM Pro zoals te koop gepost passen op mijn SM-FC6600 (HollowTechII) bracket? Ja, mijn lagercups zitten aan de buitenkant.
Ik bestel dus niet de Dura-Ace SRM Pro maar zoals posted op bovengenoemde link (geen Dura-Ace dus). Sorry voor mijn eventuale onduidelijkheid.

Oh, dan snap ik m. Die SRM voor vierkante as past niet op de lagers van je huidige Ultegra 10-speed groep. Je zult een andere as moeten (laten) monteren dus.
(maar op een SRM van bijna 2000 euro moet een as van 3 tientjes toch geen onoverkomelijk probleem zijn?)

Ik moet alleen weten of die SRM geinstalleerd kan worden door Sharkman

Moet kunnen. Sharkman zit omgeving Leiden geloof ik. spEric (omgeving Utrecht) doet zulke klusjes ook wel denk ik.

Plaats reactie