Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
delirium
- Forum-lid
delirium
10 apr 2009 10:30
Swiss Moped schreef:janom schreef:Beste Maurice,
fijn dat je nog zo naief kan denken en met de antidopinghype meegaat.
Ik zou willen dat de maatschappij eens echte problemen ging aanpakken!!!
Hoe kom je erbij om te zeggen dat het in het verleden vaker aan iets anders lag dan aan VDB zelf??
Zijn boek ook gelezen???
Bah! wat een kortzichtigheid weer!
Probleem met al die zondagfietsers op de diverse fora is dat ze nooit in het echte wielemileu gezeten hebben en er dus ook niets (of weinig) vanaf weten.
Dus roept men maar wat of geeft gelijk (zoals altijd) de eigen mening.
En wat is nu uw punt? Mogen alleen ervaren toprenners hun mening geven op een forum? Het is al meermaals gebleken dat die niet altijd even eerlijk zijn op het gebied van doping.?
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
10 apr 2009 11:34
Ik heb echt geen idee wat het punt van janom is. Wel weet ik dat je op een forum niet op de kwaliteit van je benen, maar op je schriftelijke en retorische wordt beoordeeld. Het moge duidelijk zijn dat VDB harder fietst dan ik, maar als ik hem hoor praten op tv kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ie interlectueel onderontwikkeld is, in ieder geval ten opzichte van mij.
Zijn (VDB's) visie op doping is intressant, maar voor mij op voorhand niet belanghebbender dan die van een zondagsfietser hier ter plaatste. Zeker als laatstgenoemde er blijk van geeft een goed stel hersenen te hebben blijkens zijn/haar onderbouwing.
-
perik
- Forum-lid
perik
10 apr 2009 11:43
@Janom: waar heb je nu precies een probleem mee? Dat er op dit forum mensen tegen dopinggebruik zijn, of dat VDB wordt gekraakt? Ik heb het idee dat het om het laatste gaat, lekker vasthouden aan een heldenstatus die hij natuurlijk al lang driedubbel kwijt is.
Overigens zou ik wel wat meer willen weten over jouw contacten met allerlei profs, die blijkbaar bij jou op de biechtstoel zitten om over hun dopinggebruik te praten. Kun je hier wat meer over vertellen? Misschien dat wij dan ook van onze naïviteit en simpelheid verlost gaan worden.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
10 apr 2009 12:13
Swiss Moped schreef:
Probleem met al die zondagfietsers op de diverse fora is dat ze nooit in het echte wielemileu gezeten hebben en er dus ook niets (of weinig) vanaf weten.
Ha, nog een geluk dat ik zondag gewoon op de bank lig met de benen in de lucht naar PR te kijken
En pas op, Swiss Moped:
- het wielermilieu bestaat bij gratie van al die zondagsfietsers die aan de kant staan te supporteren en de wedstrijden volgen... Geen zondagfietsers = geen sponsors = geen wiele(sic)milieu!
- in het wielermilieu weten ze zelfs van elkaar niet wat ze allemaal slikken, sportbestuurders weten het soms niet van hun eigen renners!
- Het wielermilieu stinkt aan vele kanten. Als ze niet tegen kritiek van zondagfietsers kunnen, dan bepalen wij nog altijd (als supporters) of ze in de gratie vallen of niet. En niet omgekeerd!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
tarzander
- Forum-lid
tarzander
10 apr 2009 12:20
Ik ben Het met Maurice eens dat doping (natuurlijk wel een hele brede noemer, want in principe zijn eiwitten en koolhydraten ook al prestatieverhogende middelen, maar laten we het houden op de verboden middelen) niet in sport/topsport thuis horen. Daarentegen is het ook wel weer zo dat het al zover is ingeburgerd dat het er ook nooit meer uitgehaald gaat/kan worden.
Een minstens net zo groot probleem vind ik het antidopingbeleid, renners die 24/7 moeten (kunnen) melden waar zij zich bevinden. Ik weet niet welke naïeve meneer/mevrouw dit verzonnen heeft, maar een beetje creatieve renner haalt toch echt zijn eigen dope niet op en laat toch gewoon dat iemand voor hem doen?! De regel helpt dus het voorkomen niet en men belast de renner en, nog veel belangrijker in mijn ogen, zijn hele leefomgeving er onnodig mee. Ik wil hiermee niet zeggen dat we niets moeten doen tegen het dopinggebruik, maar preventief controleren is haast onmogelijk, dus de makkelijkste manier is gewoon na die tijd controleren en zonodig de renner te diskwalificeren.
Just my opinion..
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
surplomb
- Forum-lid
surplomb
10 apr 2009 23:40
de zwarten schreef:Swiss Moped schreef:
Ha, nog een geluk dat ik zondag gewoon op de bank lig met de benen in de lucht naar PR te kijken
En pas op, Swiss Moped:
- het wielermilieu bestaat bij gratie van al die zondagsfietsers die aan de kant staan te supporteren en de wedstrijden volgen... Geen zondagfietsers = geen sponsors = geen wiele(sic)milieu!
- in het wielermilieu weten ze zelfs van elkaar niet wat ze allemaal slikken, sportbestuurders weten het soms niet van hun eigen renners!
- Het wielermilieu stinkt aan vele kanten. Als ze niet tegen kritiek van zondagfietsers kunnen, dan bepalen wij nog altijd (als supporters) of ze in de gratie vallen of niet. En niet omgekeerd!
GGGGGggggggggaaaaaaaaaaaappppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!
Zo en nu eerst een bavaria
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
10 apr 2009 23:52
TarzAndeR schreef:
Een minstens net zo groot probleem vind ik het antidopingbeleid, renners die 24/7 moeten (kunnen) melden waar zij zich bevinden. Ik weet niet welke naïeve meneer/mevrouw dit verzonnen heeft, maar een beetje creatieve renner haalt toch echt zijn eigen dope niet op en laat toch gewoon dat iemand voor hem doen?! De regel helpt dus het voorkomen niet en men belast de renner en, nog veel belangrijker in mijn ogen, zijn hele leefomgeving er onnodig mee. Ik wil hiermee niet zeggen dat we niets moeten doen tegen het dopinggebruik, maar preventief controleren is haast onmogelijk, dus de makkelijkste manier is gewoon na die tijd controleren en zonodig de renner te diskwalificeren.
Just my opinion..
Die 24/7 regel is niet om te controleren of ze geen doping gaan halen, maar zodat ze de sporter altijd kunnen vinden om een onverwachte dopingcontrole te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
zoefff_enweg__
- Forum-lid
zoefff_enweg__
04 mei 2009 02:08
VDB is momenteel aan een epo-looze comback bezig en heeft al wat gewonnen ook!
ik heb de indruk dat hij weer leeft voor de sport.. Zag hem laatst in zijn stam cafe en zag er in topvorm uit..
wat die doping betreft..
vdb
museeuw
mogen we dit nu in bedenking stellen dat mercks, indurain ook niet zuiver reden?
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
04 mei 2009 02:11
Volgens mij heeft Eddie Merckx toegegeven wel eens iets gebruikt te hebben, en Indurain kwam uit het Epo-tijdperk, dus het zou bijzonder zijn als hij als een van de weinige geen Epo zou hebben gebruikt...
-
janom
- Forum-lid
janom
05 mei 2009 14:08
beste mensen.....
er zijn hier op dit forum alleen al, genoeg mensen die met alle dope van de wereld nog geen deuk in een pakje boter trappen....
er zijn op bodybuilding.com duizenden die met gewichten in de weer zijn en met alle dope van de wereld er nog niet uitzien als een massamonster (...).
Dope maakt m.i. geen kampioenen....
wilskracht, training, de goede mentaliteit...talent, dat is toch echt de basis...
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
05 mei 2009 14:45
janom schreef:...
Dope maakt m.i. geen kampioenen....
wilskracht, training, de goede mentaliteit...talent, dat is toch echt de basis...
wilskracht, training, goede mentaliteit en talent maakt goede peleton renners.
wilskracht, training, goede mentaliteit, talent EN dope maakt kampioenen.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om te begrijpen dat dope net even dat laatste beetje extra kan geven.