Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Je topsnelheid!

cowboy
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:29

cowboy 19 apr 2007 15:22

zeg maar wanneer....hahahaha...

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 apr 2007 15:26

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 19 April 2007

Jongens jongens, wat een jaloezie. Cowboy kan vast wel bewijzen dat hij zo hard rijdt, toch?

40 is idd geen groot probleem in een groepje, op een RECHT stuk en maximaal LICHT golvend en ZONDER tegenwind. ff nuanceren... die 73 rijdt je wschlk met meewind en licht bergaf, anders lukt het gewoon niet. Op het vlakke zonder wind haal ik max. 55 door even hard op te trekken, maar boven de 70 ga ik toch nooit in west-nederland...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 19 apr 2007 15:48

vlak: 74 (op de afsluitdijk met wind [storm, zeg maar]) mee op 52-14 in een groepssprint. maar ik verdenk mijn tellertje van een "bug"
anders ook wel eens 68 gehaald op de waalkade in nijmegen (alleen, wind mee) op de 52-14
bergaf: 85 op de ventoux (met wind tegen)
nu rijd ik "zonder"
-----------------
"sneller zonder teller"

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 apr 2007 16:15

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 19 April 2007

als ik er voor train puur op de sprint durf ik het opnemen tegen tom boonen.

Opnemen tegen Boonen? Wanneer is 'the meeting'?Ik doe mee!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 apr 2007 16:48

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 10 Maart 2007

Ben nog niet in heuvellandschap aan het fietsen geweest. Op het vlakke een week geleden, met de wind een beetje mee, een max. snelheid van 49 km/h. Niet slecht vond ik, mijn hartslag stond toen op 198....

En dit rec. heb op 25 maart jl. gebroken. 54 op het vlakke met de wind (3 BF) mee. Was wel over "de top" kapot (hartslag 196).

cowboy
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:29

cowboy 19 apr 2007 23:05

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 19 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 19 April 2007

Jongens jongens, wat een jaloezie. Cowboy kan vast wel bewijzen dat hij zo hard rijdt, toch?

40 is idd geen groot probleem in een groepje, op een RECHT stuk en maximaal LICHT golvend en ZONDER tegenwind. ff nuanceren... die 73 rijdt je wschlk met meewind en licht bergaf, anders lukt het gewoon niet. Op het vlakke zonder wind haal ik max. 55 door even hard op te trekken, maar boven de 70 ga ik toch nooit in west-nederland...


je wil nuanceren..?...nuanceer dan echt, en schrijf niet 'anders lukt het gewoon niet',  maar 'anders lukt het MIJ gewoon niet'....
en spreek daarbij dus voor jezelf.
ik heb dit gereden op vlakke weg....niet schuin af....en nagenoeg geen wind...PUNT!
jongens wat een gedoe

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2007 01:34


Voor welke PT ploeg rij je? Ik heb dit jaar een paar keer met Kemna gesprint aan het einde van een trainingswedstrijdje, en dat ging echt niet boven de 65. De snelste massasprints komen net boven de 70, maar dan was het wel altijd met beetje wind in de rug of vals plat naar beneden. Het vermogen dat je moet leveren om meer dan 70 te rijden is vrij fors. Als ik het uitreken met een frontaal oppervlak van maar 0,4m^2 moet je een goede 1100 Watt trappen om de snelheid constant te houden. Voordat je een keer boven de 70 komt ben je ook al ellendig lang bezig, want tot de 50 komen lukt wel in 8 seconde (vanaf bijv 25). Maar dan gaat het daarna niet zo snel meer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 apr 2007 01:43

Ik heb vandaag met wind mee ff doorgetrapt en de 55 aangetikt.

Ben niet in goede conditie trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 apr 2007 13:02

'k heb al eens in een spurt 78 kms/ uur gehaald.
Krijg ik nog een duw ook zekerst! en pats daar lag ik: "de lakens nog over mij heen pal naast mijn bed. 't was gelukkig maar een dr.......
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 23 apr 2007 12:34

Quoten: Origineel geplaatst door Cowboy op 19 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 19 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 19 April 2007

Jongens jongens, wat een jaloezie. Cowboy kan vast wel bewijzen dat hij zo hard rijdt, toch?

40 is idd geen groot probleem in een groepje, op een RECHT stuk en maximaal LICHT golvend en ZONDER tegenwind. ff nuanceren... die 73 rijdt je wschlk met meewind en licht bergaf, anders lukt het gewoon niet. Op het vlakke zonder wind haal ik max. 55 door even hard op te trekken, maar boven de 70 ga ik toch nooit in west-nederland...


je wil nuanceren..?...nuanceer dan echt, en schrijf niet 'anders lukt het gewoon niet',  maar 'anders lukt het MIJ gewoon niet'....
en spreek daarbij dus voor jezelf.
ik heb dit gereden op vlakke weg....niet schuin af....en nagenoeg geen wind...PUNT!
jongens wat een gedoe


Ik dacht dat het duidelijk was dat ik voor mezelf sprak...Als je 73 rijdt, en je voelt de wind niet, dan heb je 5 beaufort in je rug. En ik zou het fijn vinden om me even niet als een grootvader te behandelen voor je met me een sprint hebt getrokken. Als je 73 sprint, kan je het waarlijk opnemen tegen de topsprinters in de grote rondes, dus ben je of heel goed, of de omstandigheden zijn toch niet zoals je beschrijft (of je zit op een brommer). Vandaar mijn scepsis (ik rijd ook 32 gemiddeld alleen en meer dan 40 in groep, behalve in de bochten en als het bergop gaat).
Ik hoop echter dat je het wel haalt, maar dan zou je toch ernstig kunnen overwegen (als je dat al niet doet) om competitie te rijden... Ik kan je via via in contact brengen met enkele protourploegen. Laat maar weten als je daar zin in hebt.  mail naar: yoemy at hotmail dot com
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 23 apr 2007 16:06

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 23 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Cowboy op 19 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 19 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 19 April 2007

Jongens jongens, wat een jaloezie. Cowboy kan vast wel bewijzen dat hij zo hard rijdt, toch?

40 is idd geen groot probleem in een groepje, op een RECHT stuk en maximaal LICHT golvend en ZONDER tegenwind. ff nuanceren... die 73 rijdt je wschlk met meewind en licht bergaf, anders lukt het gewoon niet. Op het vlakke zonder wind haal ik max. 55 door even hard op te trekken, maar boven de 70 ga ik toch nooit in west-nederland...


je wil nuanceren..?...nuanceer dan echt, en schrijf niet 'anders lukt het gewoon niet',  maar 'anders lukt het MIJ gewoon niet'....
en spreek daarbij dus voor jezelf.
ik heb dit gereden op vlakke weg....niet schuin af....en nagenoeg geen wind...PUNT!
jongens wat een gedoe


Ik dacht dat het duidelijk was dat ik voor mezelf sprak...Als je 73 rijdt, en je voelt de wind niet, dan heb je 5 beaufort in je rug. En ik zou het fijn vinden om me even niet als een grootvader te behandelen voor je met me een sprint hebt getrokken. Als je 73 sprint, kan je het waarlijk opnemen tegen de topsprinters in de grote rondes, dus ben je of heel goed, of de omstandigheden zijn toch niet zoals je beschrijft (of je zit op een brommer). Vandaar mijn scepsis (ik rijd ook 32 gemiddeld alleen en meer dan 40 in groep, behalve in de bochten en als het bergop gaat).
Ik hoop echter dat je het wel haalt, maar dan zou je toch ernstig kunnen overwegen (als je dat al niet doet) om competitie te rijden... Ik kan je via via in contact brengen met enkele protourploegen. Laat maar weten als je daar zin in hebt.  mail naar: yoemy at hotmail dot com

ik denk dat hij de boel een beetje verdraaid heeft en 37 bedoeld
Afbeelding

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 23 apr 2007 19:17

ik kan totaal niet sprinten ( haal maar net aan 50) maar ik wil wel in contact gebracht worden met een protourploeg!!! Alleen al om over op te scheppen op school
no pain no gain

Plaats reactie