Vandaag gefietst in 2012
Aardig windje hier in Groningen: 4 bft met uitschieters naar 5-6 bft. Daarom maar door bosrijke omgeving naar het zuiden gefietst. Via Veenhuizen, Zeijen en Peize terug naar Grun. Terugweg was erg fijn op 't buitenblad. Uiteindelijk 78 km gemaakt
-
- Forum-lid
Vandaag een rondje Markermeer gefietst (135 km met de klok mee), maar bij Almere ook een behoorlijke wind.Grappig was dat ik bij Almere 2 fietsers in tegengestelde richting tegen kwam, welke ik bij Hoorn weer ontmoete .Zij waren precies het zelfde rondje aan het doen , maar dan tegengesteld.
Witte Kruis Classic Toertocht: check! Vandaag de eerste 100 km + rit van het seizoen gereden. Gestart met medeforumlid RoRo27 en tot aan Zoetermeer met z'n tweeën lekker door kunnen rijden totdat hij een lekke band reed. Vervangen en daarna aangesloten bij een andere groep bekenden (met o.a. Serge Posthoorn). Maar snel daarna ook weer lekke band. Veel lekke banden gezien vandaag. In een lekker tempo doorgereden naar de tussenstop bij RWC Ahoy Rotterdam bij Vliegveld Zestienhoven.
Even eten en drinken en weer door. Met flinke tegenwind nu. Bij Delft weer een lekke band in de groep. Eerlijk gezegd had ik geen zin om weer te stoppen en te wachten. Dus tegen de wind in alleen doorgereden van groepje naar groepje. Totdat ik een fietster tegenkwam die min of meer dezelfde snelheid aanhield. Daar de in totaal 112 kilometer lange rit mee uit gereden. Zo leer je nog eens mensen kennen, ha!
Route
Even eten en drinken en weer door. Met flinke tegenwind nu. Bij Delft weer een lekke band in de groep. Eerlijk gezegd had ik geen zin om weer te stoppen en te wachten. Dus tegen de wind in alleen doorgereden van groepje naar groepje. Totdat ik een fietster tegenkwam die min of meer dezelfde snelheid aanhield. Daar de in totaal 112 kilometer lange rit mee uit gereden. Zo leer je nog eens mensen kennen, ha!
Route
Vandaag met een aantal van onze fietsclub een grote ronde Pijlerdam gereden van 185 km. In Burgh- Haamstede nog een bakje koffie en een appelpunt met slagroom genomen.
Nu wat stijve benen..
Uploaded with ImageShack.us
Nu wat stijve benen..
Uploaded with ImageShack.us
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Na een royale week rugpijn weer 50 km gefietst. Het viel niet tegen. Het was nogal miezerig maar ook duidelijk lente aan het worden. Ietskes te warm in de kleren.
-
- Forum-lid
Vandaag de openingsrit op de weg van onze club met koffie en appeltaart in onze stamkroeg.
Voor het eerst met de zware randonneursfiets tussen de groep van de snelle jongens met de lichtgewicht racefietsen. Mooi mee kunnen rijden zonder af te zien en zelfs nog lekker tegen de wind in op kop van de groep.
Met één buitje regen voor de koffie en zonder lekke banden na 93 kilometer weer thuis.
Voor het eerst met de zware randonneursfiets tussen de groep van de snelle jongens met de lichtgewicht racefietsen. Mooi mee kunnen rijden zonder af te zien en zelfs nog lekker tegen de wind in op kop van de groep.
Met één buitje regen voor de koffie en zonder lekke banden na 93 kilometer weer thuis.
Vandaag een ronde van 127km om de stad Groningen gereden. Pas toen het zonnetje doorbrak vertrokken en ook met een zonnetje thuisgekomen. Er stonfd een straffe westenwind. Het wordt met de week warmer. Ik was ook te warm gekleed met een dik jack met windstopper en zweetshirt. Misschien morgen nog een uurtje losfietsen.
Gisteren (zaterdag) de 130km gedaan samen met fietsmaatje Ingmar (Bottecchia op dit forum).
Op m'n blog schrijf ik:
Vandaag het fietsseizoen geopend met een erg geslaagde Vlaamse Pijl.
Geen 130 zoals aangekondigd maar 135 zoals in de praktijk bleek.Samen met Ingmar relatief laat gestart en dan zijn de 130km rijders bijna allemaal al weg.
De eerste 3 kilometer op het binnenblad maar toen we het Gent-Brugge kanaal overstaken ging in ons groepje de ketting rap naar het buitenblad.
Bij de eerste controle zijn we gelijk doorgereden. Net warm, geen eten nodig dus trappen maar.
De tweede controle op 74km even wat kleins gesnaaid en ook vrij rap weer verder.
Tot kilometer 81,126 ging het perfect. Ik voelde de pedalen niet.
Toen kwamen er een paar korte nijdige klimmetjes. Rug en schouder moeten dan ook aan "de bak" en toen zaten de blessures toch even smerig in de weg.
Het gaat me te ver om het een lijdensweg te noemen, maar ik het laatste uur toch serieus zitten afzien.
Ingmar ploeterde op kop gewoon door waardoor we toch ruim voor het donker binnen waren.
Begin van de tocht bewolking waar na 95 kilometer een paar druppels uitvielen. Wel genoeg om de weg nat te maken en...........dus een grotere kans op lek.
Was even jammer maar de laatste drie kwartier in een heerlijk zonnetje gefietst.
Ondanks het gesukkel aan het eind met de blessures heerlijk gefietst. Ook tevreden over hoe het fietsen ging.
Hier nog een sfeerimpressie:
Op m'n blog schrijf ik:
Vandaag het fietsseizoen geopend met een erg geslaagde Vlaamse Pijl.
Geen 130 zoals aangekondigd maar 135 zoals in de praktijk bleek.Samen met Ingmar relatief laat gestart en dan zijn de 130km rijders bijna allemaal al weg.
De eerste 3 kilometer op het binnenblad maar toen we het Gent-Brugge kanaal overstaken ging in ons groepje de ketting rap naar het buitenblad.
Bij de eerste controle zijn we gelijk doorgereden. Net warm, geen eten nodig dus trappen maar.
De tweede controle op 74km even wat kleins gesnaaid en ook vrij rap weer verder.
Tot kilometer 81,126 ging het perfect. Ik voelde de pedalen niet.
Toen kwamen er een paar korte nijdige klimmetjes. Rug en schouder moeten dan ook aan "de bak" en toen zaten de blessures toch even smerig in de weg.
Het gaat me te ver om het een lijdensweg te noemen, maar ik het laatste uur toch serieus zitten afzien.
Ingmar ploeterde op kop gewoon door waardoor we toch ruim voor het donker binnen waren.
Begin van de tocht bewolking waar na 95 kilometer een paar druppels uitvielen. Wel genoeg om de weg nat te maken en...........dus een grotere kans op lek.
Was even jammer maar de laatste drie kwartier in een heerlijk zonnetje gefietst.
Ondanks het gesukkel aan het eind met de blessures heerlijk gefietst. Ook tevreden over hoe het fietsen ging.
Hier nog een sfeerimpressie:
-
- Forum-lid
Ik had natuurlijk ook m'n camera meegebracht....
Afgelopen week had ik mij bij de plaatselijke fietsclub aangemeld en vandaag het eerste ritje mee mogen rijden! Wat een heerlijk weer en wat een prachtige dag om lekker een stukje te fietsen!
Vandaag met de toergroep meegereden, veel gezien onderweg en lekker gekletst! Volgende keer wel een snellere groep, want ik vind gezelligheid tijdens een bakkie koffie leuk, maar tijdens het fietsen ben ik toch iets meer prestatie gericht! Maar zeker geen spijt, was erg leuk en lekker!!!
Ritje van vandaag!
Vandaag met de toergroep meegereden, veel gezien onderweg en lekker gekletst! Volgende keer wel een snellere groep, want ik vind gezelligheid tijdens een bakkie koffie leuk, maar tijdens het fietsen ben ik toch iets meer prestatie gericht! Maar zeker geen spijt, was erg leuk en lekker!!!
Ritje van vandaag!