Zie hier:franklin schreef:Heb je al een foto van die fiets TumTumTum en welke kleurstelling heeft de fiets?
Als de Tour afgelopen is is ie van mij.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Mooi fietsje, echt een hele vroege Giant.TumTumTum schreef:Zie hier:franklin schreef:Heb je al een foto van die fiets TumTumTum en welke kleurstelling heeft de fiets?
Als de Tour afgelopen is is ie van mij.
Zo heel oud issie niet hoor want de verstellers zitten al a la 'airo' op de schuine buis. Bij de oudste zitten die aan de zijkant van de buis, zoals bij de mijne.Ernie C. schreef:[
Mooi fietsje, echt een hele vroege Giant.
chrissiewizzie schreef:
De Koga's met die aero commandeurs waren uit begin 80 en te zien aan de kleurstelling en decals deze ook. Maar goed, mijn kennis van (oude) Giants is beperkt.
Ernie C. schreef:
Mooi fietsje, echt een hele vroege Giant.
Staat er quality touched by Koga op de onderbuis?
Ja ze komen spontaan mijn kant op, weet 't ook niet.chrissiewizzie schreef:Sjiek fietsje! Je begint al een echte verzamelaar te worden
Wat bezielde Koga om dit pad in te slaan? Waren zij de eerste die Giant hier op de markt bracht of zijn er ook pre Koga Giants in Nederland op de markt geweest?Ernie C. schreef:Koga is in 1984 begonnen met het importeren van Giant frames, deze werden bij Koga opgebouwd.
Ah, nou, dat van die 105 6 speed SIS groep klopt als een zwerende vinger. De rechter versteller kon gelukkig op 'friction' gezet worden zodat die nu de 9 speed cassette kan bedienen.chrissiewizzie schreef:jij hebt een peloton superlite toch? Zo'n rood-wit die origineel met Shimano 105 6 vits SIS was uitgerust? dat is volgens mij 87/88. Ik kreeg toen mijn eerste racefiets met die groep en weet nog dat de FM ook zo'n Giant had staan.
Toch opmerkelijk. Met de zege van Peter Winnen op de Alpe d' Huez zette hij -volgens zijn zeggen- Koga Miyata op de kaart. Dat was begin '80. Het zou mij dan logisch lijken om dat he-le-maal uit te gaan melken en dus niet er een merk bij te gaan nemen. Maar ach, ik ben niet voor niets als bandenplakker geeindigdErnie C. schreef:
Wat koga bezield heeft? Eerst uit Japan en later lekker goedkoop uit Taiwan gaan importeren lijkt mij een vrij normale gang van zaken in de jaren 80.