Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 21 aug 2011 14:54

Hoe is het gesteld met de fietssteun zijn die sterker dan die van de Garmin?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 21 aug 2011 17:27

Ik weet niet hoe sterk die van Garmin zijn. Ik heb sinds kort de nieuwe steun voor de Rider 50. Die is qua bevestiging op het stuur het zelfde als die van Garmin. Tot nu toe geen problemen. Met de oude (die ik had al sowieso geen problemen). Ik heb de nieuwe alleen omdat deze beter op de stuurpen is te bevestigen.

oekie
Forum-lid

oekie 22 aug 2011 23:55

Ik heb afgelopen week de Bryton 50 aangeschaft. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik de nieuwe steun gekregen heb, de steun zoals die is afgebeeld op de site van Bryton. Er zaten ook 8 rubber ringen bij van 2 verschillende maten.
Klopt het dat deze ringen gebruikt moeten worden om de steun te bevestigen om de stuurpen heen? Ik meen ook gelezen te hebben dat deze ringen zodanig bevestigd kunnen worden dat de unit niet zo klappert wanneer je bijv over klinkers rijdt
zoals ik afgelopen weekend gemerkt heb. De bijgeleverde tie raps kunnen niet gebruikt worden wanneer de steun op de stuurpen geplaatst wordt. M.a.w. kan iemand mij vertellen of ik de steun nu goed bevestigd heb en zo niet hoe het dan wel moet.
Nu is zo dat de rubberring al flink uitgelubberd is en dat de gehele unit naar 1 bepaalde kant wordt getrokken.

rinke
Forum-lid

rinke 23 aug 2011 07:37

Hmm vreemd? Heb mijn Bryton ook op de stuurpen met 1 tierap en 1 rubberen ring bevestigd zodat ik altijd een back up heb mocht 1 van beide het begeven. 0,0 geklapper trouwens..

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 23 aug 2011 19:48

Ik heb sinds kort ook de 'nieuwe' stuurbevestiging. 2 ronde stuurbevestigingen, 4 rubber onderleggers in 2 diktes (voor tussen de stuurbevestiging en het stuur) en 8 rubber ringen in 2 diktes/grootte, welke je kruislings moet bevestigen. Mij viel ook op dat, omdat de Rider 50 aan de onderkant op de stuurbevestiging wordt vast gemaakt, hij gaat klapperen (op klinkerwegen e.d.) en daarbij tegen de bovenkant van de stuurpen aan trilt, tenzij je een heel lange stuurpen hebt. Ik heb dit ondervangen door een viltje op de Rider te plakken. Ik heb de rubber ringen al diverse malen los gehad en nog niet kunnen merken dat ze uitlubberen. Op de stuurpen bevestigd kan je idd geen tierap gebruiken, daar er dan maar één gleufje beschikbaar is (heel vreemd), aan de ander kant zit de vergrendeling van de Rider. Als je hem op het stuur bevestigd heb je wel 2 gleufjes om een tierap doorheen te doen. Ik vraag mij af waarom de Rider 50 niet op de zelfde manier wordt bevestigd als de 30/35.

rinke
Forum-lid

rinke 23 aug 2011 21:09

Uit m'n hoofd heb je 1 dikke tierap voor bevestiging op de pen meegeleverd, ik heb er iig geen trillingen inzitten.. viltje lijkt me een goede oplossing. Echter trilling betekend vermoeiing van materiaal en dus grotere kans op breuk lijkt me..

grz

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 23 aug 2011 22:19

Vermoeiing van materialen is helemaal het probleem niet. Waar het hier om gaat is het feit dat het gleufje in de Rider aan de onderkant van het apparaat zit en dat hij, ondanks dat hij zeer stevig vast zit, aan de bovenkant veel ruimte heeft om op en neer te gaan, vooral op ruw wegdek. Hierdoor gaat hij klapperen en tikt hij, bij mij, tegen de kop van de stuurpen aan. Vandaar het viltje. Op de stuurpen bevestigen middels een tierap, in de daarvoor bedoelde gleufjes, is niet mogelijk omdat je de tierap niet aan beide kanten door de steun heen kan krijgen, want aan een kant zit het vergrendelingsmechanisme in de weg. Dit kan wel als je hem op het stuur bevestigd.

rivosports
Forum-lid

rivosports 23 aug 2011 23:01

Het vermoeden bestaat dat Bryton bij de ontwikkeling van de bevestiging uitgegaan is van een bevestiging op het stuur en niet op de voorbouw. Het omschreven probleem is reeds voorgelegd aan Bryton en toegezegd is dat op korte termijn een rubberen pad beschikbaar komt die de ruimte tussen voorbouw en apparaat opvult.
Bezitters van een Rider 50 die als gevolg van de huidige bevestiging problemen hebben met de rubbers, kunnen een email sturen naar info@rivosports.nl met daarin naam adres en woonplaats en de dealer waar het product is aangekocht. Nieuwe rubbers worden dan terstond opgestuurd.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 23 aug 2011 23:21

Kijk dat zijn goeie berichten.

oekie
Forum-lid

oekie 25 aug 2011 21:57

Inderdaad, prima service!

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 28 aug 2011 13:21

rivosports schreef:Het vermoeden bestaat dat Bryton bij de ontwikkeling van de bevestiging uitgegaan is van een bevestiging op het stuur en niet op de voorbouw. Het omschreven probleem is reeds voorgelegd aan Bryton en toegezegd is dat op korte termijn een rubberen pad beschikbaar komt die de ruimte tussen voorbouw en apparaat opvult.
Bezitters van een Rider 50 die als gevolg van de huidige bevestiging problemen hebben met de rubbers, kunnen een email sturen naar info@rivosports.nl met daarin naam adres en woonplaats en de dealer waar het product is aangekocht. Nieuwe rubbers worden dan terstond opgestuurd.

Ik heb mijn bryton omstreeks mei besteld bij de Conrad, hier zat een kleine ronde bevestiging bij.
Deze kon ik wel op de stuurpen doen en de brede tierip erdoorheen doen.
Later heb ik me nog een setje bijbesteld voor op mijn andere fiets, en hier blijkt inderdaad een extra kunststof stukje te zitten, net op de plaats waar de brede tierip doorheen moet.
Maar ik heb dit opgelost door 2 smalle tierips te bebruiken, dus link/rechts langs de kunststof lip lang ermee, voordeel is dat deze 2 tierips ook nog eens strakken zijn aan te trekken
dan de brede die ik bij het eerste model kreeg

Ik neem aan dat het een verbeterde versie is op mijn eerder gekregen model.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 29 aug 2011 10:43

Dat is idd de verbeterde versie. Van de eerste ronde bilemount wilde de lipjes waar de rubber ringen om zitten nog wel eens afbreken. Jammer dat over de vernieuwde versie toch weer niet helemaal goed is nagedacht, ook in combinatie met boven genoemd probleem, waar ook weer een extra oplossing voor moet komen. Het lijkt mij toch eigenlijk vrij simpel om een goede bikemount te maken.

Plaats reactie