Pagina 28 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 16 mar 2014 23:54
door kees0251
WH32 schreef:
kees0251 schreef:De vraag is dan: beter in welk opzicht?
Ik krijg regelmatig te horen c.q. lezen dat de standaardwielsetjes niet echt uitblinken in kwaliteit. Beter dus dan dat.
De vraag blijft: betere kwaliteit in welk opzicht?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 16 mar 2014 23:56
door tom de groot
Inmiddrls 4000km gereden met mijn yishun clinchers 30mm, probleemloos.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 06:26
door Wolfhound32
Dank

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 09:30
door JWi
@ Nijkie
bij het kapot rijden op de vluchtheuvel is wel wat mee gebeurt dan, dat.
mijn fiets lag in tweeen en ik kon naar het ziekenhuis.

de schade aan het wiel viel in verhouding tot het ongeval erg mee.
alleen de velg bij de band was gebarsten. ten hoogte van de spaaknippels was alles nog heel.
dus om zo te zeggen dat de kwaliteit niet goed is vind ik een beetje kort door de bocht.

.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 09:58
door Fr3ggel
Hoi,
Nog bedankt voor jullie antwoorden (vorige pagina).

Ik heb besloten op "safe" (relatief) te gaan en gezien de ervaring van anderen voor farsports te kiezen (FSC50-CM23 2014 - http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-211.html).
Qua onderhandelingsruimte: Ik krijg gratis een extra 2e setje brakepads en gratis een setje titanium skrewers. Meer kon ik er niet uit halen.

De velgen zijn tubeless ready. Op een vraag over velgtape icm tubeless kreeg ik het volgende antwoord:
"It does not need rim-tape if we make no outer holes. If there is outer holes, it will need rim-tape."

Is het slim / niet slim om die gaten te laten dicht maken en waarom?

Gr Frank

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 10:06
door keetoo
ik zou zelf wel gaten nemen (heb ik ook in mijn 38 mm farsports) omdat als je ooit een spaak breekt en de nippel raakt beschadigd je deze niet kan uitwisselen zo ver als ik het kan overzien.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 10:25
door JoostG
FranX78 schreef:Hoi,
Nog bedankt voor jullie antwoorden (vorige pagina).

Ik heb besloten op "safe" (relatief) te gaan en gezien de ervaring van anderen voor farsports te kiezen (FSC50-CM23 2014 - http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-211.html).
Qua onderhandelingsruimte: Ik krijg gratis een extra 2e setje brakepads en gratis een setje titanium skrewers. Meer kon ik er niet uit halen.

De velgen zijn tubeless ready. Op een vraag over velgtape icm tubeless kreeg ik het volgende antwoord:
"It does not need rim-tape if we make no outer holes. If there is outer holes, it will need rim-tape."

Is het slim / niet slim om die gaten te laten dicht maken en waarom?

Gr Frank
Dat ze de gaten dichtmaken is nieuw. Wat is wijsheid… Mijn Eurussen en Zonda's hebben geen spaakgaten, waardoor deze luchtdicht zijn. Mijn farsports diende ik wel luchtdicht te maken met behulp van Stan's Yellowtape. Dat laatste is overigens een klusje van niks. Tubeless banden er omheen krijgen was wel een ander verhaal, maar het resultaat maakt dat helemaal goed.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 11:10
door ric
tom de groot schreef:Inmiddrls 4000km gereden met mijn yishun clinchers 30mm, probleemloos.
Wat voor naven zitten erin?
En lopen de naven ook nog steeds mooi?

Aankoop met yishun was ook goed?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 12:07
door vincent75
FranX78 schreef:....

Ik heb besloten op "safe" (relatief) te gaan en gezien de ervaring van anderen voor farsports te kiezen (FSC50-CM23 2014 - http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-211.html).
...
Gr Frank
Welke naven heb je gekozen, en kun je aangeven waarom je deze keuze hebt gemaakt?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 15:24
door nijkie
JWi schreef:@ Nijkie
bij het kapot rijden op de vluchtheuvel is wel wat mee gebeurt dan, dat.
mijn fiets lag in tweeen en ik kon naar het ziekenhuis.

de schade aan het wiel viel in verhouding tot het ongeval erg mee.
alleen de velg bij de band was gebarsten. ten hoogte van de spaaknippels was alles nog heel.
dus om zo te zeggen dat de kwaliteit niet goed is vind ik een beetje kort door de bocht.

.
Mijn reactie was ook naar aanleiding van een vluchtheuvel,maar dit verhaal veranderd de zaak.
Dus als je iets post vermeld dan het complete verhaal wat de oorzaak is.
Hopelijk ben je er uiteraard zelf goed vanaf gekomen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 18:36
door Fr3ggel
vincent75 schreef:
FranX78 schreef:....

Ik heb besloten op "safe" (relatief) te gaan en gezien de ervaring van anderen voor farsports te kiezen (FSC50-CM23 2014 - http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-211.html).
...
Gr Frank
Welke naven heb je gekozen, en kun je aangeven waarom je deze keuze hebt gemaakt?
Hoi Vincent,

Ik heb voor de novatec gekozen. Deze kwaliteit van de naaf schijnt OK te zijn. Ze zijn onderhoudsarm en zijn me ook aangeraden door een paar forumleden. De keuze voor DT-swiss naven is ook mogelijk, maar gezien de meerprijs heb ik hier niet voor gekozen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 17 mar 2014 19:04
door BonoCross
Ik ben mezelf weer een beetje aan het oriënteren op een full carbon clincher 24mm wielsetje van (waarschijnlijk) Farsports. Ik heb momenteel al een 38mm wielsetje met Edhub naven. Die achternaaf heeft minimale speling die er helaas met geen mogelijkheid is af te krijgen. Ik heb de boel helemaal na laten spannen door Wheel-Tec en ook zij krijgen de speling er niet vanaf.

Ik vroeg me daarom af of ik kwalitatief misschien beter af ben met Novatec of Bitex naven? Zijn er mensen die met zowel Edhub als Novatec/Bitex hebben gereden?