Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 sep 2012 17:11

stelvio82 schreef:Het lijkt me een goed idee om ons te beperken tot serieuze koersen. Daar vallen rondjes in de woestijn bijvoorbeeld niet onder. Of rondjes in Noord-Amerika. Wel vallen daar voorjaarsklassiekers en grote rondes onder. Ik ben bang dat de vergelijking dan iets anders uitvalt.
Oh je hebt helemaal gelijk!!!!

Klassiekers:

Rabo; San Sebastian-San Sebastian
VS: 0
Argos: 0

Giro
Rabo: 0
VS: Derde eindklassement
Argos: Geen deelname

TDF:
Rabo 1 etappe
VS: 0
Argos: 0

Spanje:
Rabo 6e, 8e in het eindklassement, 0 etappes.
VS: 0
Argos, 5 etappes


Oh hmmm... hmmm... hmmm... ohhhhhhhh Rabo doet het eigenlijk niet slechter dan Argos en VS... OHHHH SNAP :mrgreen:

Ik zal 2011 er maar niet tegen aan houden want dan is het helemaal hilarisch :lol:
Laatst gewijzigd door dc op 26 sep 2012 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2012 17:15

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Hij vindt de RABO boys te veel "gepamperd" en renners van andere ploegen zijn het daar mee eens ! (AD van vandaag).
Aangezien ik - en veel forumleden met mij - het AD niet hebben en ik op de website van AD sportwereld vandaag geen artikel zie waarin dit staat, zou ik graag willen weten welke renners van andere ploegen zich achter Van Vliet scharen in zijn kritiek op de "gepamperde" raborenners. Ik zie namelijk alleen een artikel van gisteren waarin Kroon zijn mening geeft en Kroon is naar mijn weten geen meervoud als persoon en al helemaal niet als ploeg.
marconi schreef:Punt is wel dat geen enkele Nederlandse renner een TdF etappe meer heeft gewonnen sinds 2005 en dat er ook geen aansprekende andere overwinningen meer zijn in klassiekers.
Klopt, en dit geldt zowel voor de raborenners als voor de Nederlanders bij andere Nederlandse en buitenlandse ploegen, per saldo dus voor alle Nederlandse wielrenners.
marconi schreef:Zij missen de kwaliteit en de echte wil om tot het uiterste te gaan. Te veel en te vaak "meerijders" en te weinig aanvalsdrift.
Leuk, zo'n blanket statement, een iedereen over één kam generalisatie waarmee je alle Nederlandse profwielrenners voor watjes uitmaakt maar de waarheid is uiteraard een stuk complexer, al was het maar omdat het allemaal individuen zijn met elk eigen kwaliteiten, mogelijkheden, motivaties, karakters en grenzen.
marconi schreef:Er zal vooral bij de RABO ploeg veel moeten en gaan veranderen. Let maar op!
Want als de raboploeg verandert maakt het verder niet meer uit dat de Nederlanders die voor andere ploegen uitkomen niet presteren?
Op pagna 8 van Sportwereld AD 26 september kan je alles lezen. Er staat o.a. : Nederlandse WK renners van andere ploegen kunnen zich wel vinden in de zienswijze van van Vliet. O.a. Karsten Kroon( Saxo) heeft kritiek op de RABO ploeg.Hij zei: Bij de Rabo's moet het precies gaan zoals zij het in hun hoofd hebben, anders is het huis te klein. Koen de Kort ( Argos-Shimano): Die vijf van Rabobank deden inderdaad moeilijker.Ergens anders is het wel eens iets minder. Daarmee moet je kunnen omgaan. En dat is het geval bij de NL ploeg. Maar weet wanneer het zin heeft ergens over te klagen en wanneer niet"
Dat andere NL renners bij andere ploegen ook geen deuk in een natte krant rijden is juist. Maar de NL "toppers" zitten toch bij de Rabobank ? De mannen die zo goed kunnen klimmen en in de bergen ook geen etappe kunnen winnen!

Ja, natuurlijk zijn die renners allemaal begiftigd met hun specifieke sterkten en zwakten. Maar ik zie toch veel te weinig Nederlandse (Rabo) renners in een aanvallende rol zoals je veel vaker ziet bij andere renners zoals Voeckler ! Die rijdt zich het snot voor de ogen en laat iig iets zien. Je bent het vast en zeker oneens met mij , maar zo zie ik het toch wel op de TV !

Zoals ik al schreef zitten de "toppers" bij de Rabobank en daar wordt iets van verwacht. De NL renners die bij andere ploegen rijden zijn met alle respect niet DE toppers met klimcapaciteiten die bij de Rabobank wel te vinden zijn. Die top Rabo's kunnen echt wel beter maar dan moet je wel van voren zitten en wat proberen. Dát mankeert er n.l. aan. Uit de opmerkingen van de andere Nederlanders blijkt toch wel dat die Rabo's zich ook gedragen als verwende mannetjes. Misschien werden ze middels die oortjes altijd verkeerd geïnstrueerd door de Raboleiding tijdens de koers, dat weet ik natuurlijk niet. Nu er geen oortjes waren op het WK moesten ze het doen met summiere aanwijzingen op matrixborden. Waar blijft de tijd dat renners zélf eens konden of mochten nadenken ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 26 sep 2012 17:18

Een wat hardere opstelling ten opzichte van zichzelf zou veel profrenners sieren en wat minder zeuren.
Feit is dat de Nederlandse renners in zijn algemeenheid geen grote aansprekende rondes of wedstrijden hebben gewonnen en daar worden ze op afgerekend.
Echter is het wel zo dat je in elke ronde tegen profrenners rijd waar je ook rijd en een overwining is een overwinning hoe je het ook bekijkt.
Het klopt wel dat er bij RABO een zweem van dikke nek hangt die niet prettig kijkt en daar knappen veel mensen op af :roll:
Bekijk het hoe je wil als er 1 renner een voorjaarsklassieker van naam wint of een etappe in de tour dan hoor je niemand meer :P
Het grootste feit is dat er in nederland 15 miljoen ploegleiders rondlopen en als je aan ze vraagt of ze ooit gekoerst of gecoacht hebben dan weten ze niets meer te vertellen , ik heb zelf gelukkig de gelegenheid om in diverse profkeukens rond te kunnen kijken en ook mee heb gewerkt met deze mensen en ze doen allemaal echt wel hun best ga daar maar van uit , een overwinning is tegenwoordig van zoveel factoren afhankelijk en dan praat ik nog niet over de factor geluk zonder vallen bijvoorbeeld.
Beetje nuance in sommige meningen zou bepaalde mensen ook op het forum wel sieren,het is zo makkelijk vanaf de zijlijn scoren over andermans rug.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 sep 2012 17:23

Zo'n team als Sky waarbij alles om de renners draait.... dat kan gewoon niet tot goede resultaten leiden!

*Proest*

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 sep 2012 17:33

marconi schreef:Koen de Kort ( Argos-Shimano): Die vijf van Rabobank deden inderdaad moeilijker.Ergens anders is het wel eens iets minder. Daarmee moet je kunnen omgaan. En dat is het geval bij de NL ploeg. Maar weet wanneer het zin heeft ergens over te klagen en wanneer niet"
Dit "citaat" van Koen was een dag eerder al op de websites van de Telegraaf en Nusport te lezen. Wat zegt Koen zelf echter op Twitter:

"Ter verduidelijking, ik heb een hele leuke week gehad met een goede sfeer in de groep. Er was geen gezeur en iets kleins wordt nu erg opgeblazen. Er waren kleine verschillen maar die zijn deze ophef absoluut niet waard."

(bron twitter.com/koendekort)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2012 18:24

mtbfool schreef:Een wat hardere opstelling ten opzichte van zichzelf zou veel profrenners sieren en wat minder zeuren.
Feit is dat de Nederlandse renners in zijn algemeenheid geen grote aansprekende rondes of wedstrijden hebben gewonnen en daar worden ze op afgerekend.
Echter is het wel zo dat je in elke ronde tegen profrenners rijd waar je ook rijd en een overwining is een overwinning hoe je het ook bekijkt.
Het klopt wel dat er bij RABO een zweem van dikke nek hangt die niet prettig kijkt en daar knappen veel mensen op af :roll:
Bekijk het hoe je wil als er 1 renner een voorjaarsklassieker van naam wint of een etappe in de tour dan hoor je niemand meer :P
Het grootste feit is dat er in nederland 15 miljoen ploegleiders rondlopen en als je aan ze vraagt of ze ooit gekoerst of gecoacht hebben dan weten ze niets meer te vertellen , ik heb zelf gelukkig de gelegenheid om in diverse profkeukens rond te kunnen kijken en ook mee heb gewerkt met deze mensen en ze doen allemaal echt wel hun best ga daar maar van uit , een overwinning is tegenwoordig van zoveel factoren afhankelijk en dan praat ik nog niet over de factor geluk zonder vallen bijvoorbeeld.
Beetje nuance in sommige meningen zou bepaalde mensen ook op het forum wel sieren,het is zo makkelijk vanaf de zijlijn scoren over andermans rug.

Grtz; mtbfool
Ik ben het niet vaak met je eens, maar in dit geval wel: +1
Alleen dat zeuren van profrenners valt volgens mij wel mee. Ik heb er wel moeite mee als iemand als Marconi ze hier gewoon openlijk aan 't affakkelen is, omdat het zeurpieten en watjes zouden zijn. Als je weet wat bijv Gesink en Mollema voor trainingsarbeid verzetten :roll:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 sep 2012 18:25

ever schreef:
marconi schreef:Koen de Kort ( Argos-Shimano): Die vijf van Rabobank deden inderdaad moeilijker.Ergens anders is het wel eens iets minder. Daarmee moet je kunnen omgaan. En dat is het geval bij de NL ploeg. Maar weet wanneer het zin heeft ergens over te klagen en wanneer niet"
Dit "citaat" van Koen was een dag eerder al op de websites van de Telegraaf en Nusport te lezen. Wat zegt Koen zelf echter op Twitter:

"Ter verduidelijking, ik heb een hele leuke week gehad met een goede sfeer in de groep. Er was geen gezeur en iets kleins wordt nu erg opgeblazen. Er waren kleine verschillen maar die zijn deze ophef absoluut niet waard."

(bron twitter.com/koendekort)
Waarvan akte.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 sep 2012 18:44

Hee mannen, Gilbert heeft gewonnen, en je mag er nog uren over neuzelen, op je kop gaan staan en 100 miljoen tegenaan gooien, Gilbert had nog gewonnen. Gilbert is den besten en daarmee basta. Afspraak volgend jaar in Florence en zie dat die Nederlanders tegen dan wat meer pannekoeken en appeltaart met slagroom hebben gegeten. Leve Philippe Gilbert! groeten
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2012 18:51

timo2.0 schreef:
ever schreef:
marconi schreef:Koen de Kort ( Argos-Shimano): Die vijf van Rabobank deden inderdaad moeilijker.Ergens anders is het wel eens iets minder. Daarmee moet je kunnen omgaan. En dat is het geval bij de NL ploeg. Maar weet wanneer het zin heeft ergens over te klagen en wanneer niet"
Dit "citaat" van Koen was een dag eerder al op de websites van de Telegraaf en Nusport te lezen. Wat zegt Koen zelf echter op Twitter:

"Ter verduidelijking, ik heb een hele leuke week gehad met een goede sfeer in de groep. Er was geen gezeur en iets kleins wordt nu erg opgeblazen. Er waren kleine verschillen maar die zijn deze ophef absoluut niet waard."

(bron twitter.com/koendekort)
Waarvan akte.
Nou, dan kletst men maar wat ! Ik kan dit ook niet controleren. Dat is de taak van het AD en het journaille.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stelvio82
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:15

stelvio82 26 sep 2012 19:00

dc schreef:
stelvio82 schreef:Het lijkt me een goed idee om ons te beperken tot serieuze koersen. Daar vallen rondjes in de woestijn bijvoorbeeld niet onder. Of rondjes in Noord-Amerika. Wel vallen daar voorjaarsklassiekers en grote rondes onder. Ik ben bang dat de vergelijking dan iets anders uitvalt.
Oh je hebt helemaal gelijk!!!!

Klassiekers:

Rabo; San Sebastian-San Sebastian
VS: 0
Argos: 0

Giro
Rabo: 0
VS: Derde eindklassement
Argos: Geen deelname

TDF:
Rabo 1 etappe
VS: 0
Argos: 0

Spanje:
Rabo 6e, 8e in het eindklassement, 0 etappes.
VS: 0
Argos, 5 etappes


Oh hmmm... hmmm... hmmm... ohhhhhhhh Rabo doet het eigenlijk niet slechter dan Argos en VS... OHHHH SNAP :mrgreen:

Ik zal 2011 er maar niet tegen aan houden want dan is het helemaal hilarisch :lol:
Het woord 'vergelijking' in mijn quote refereerde aan de post daarvoor waarin een vergelijking werd gemaakt met andere protour-ploegen. Dan kun je natuurlijk specifiek VS nemen, die net zo'n rukjaar als Rabo had in 2012, of Argos, die echt in een andere categorie valt, maar daarmee kom je er niet. Rabo won een Touretappe en de Clasica S.S. in 2012. Dat lijkt me een magere score. Volgens mij hebben ploegen als QuickStep, Sky, Astana, Saxo Bank, Garmin, Liquigas en Europcar het allemaal beter gedaan (en een aantal van die ploegen heeft duidelijk een lager budget dan Rabobank). Vacansoleil niet inderdaad. Maar omdat die een slecht jaar draaide, was het jaar van Rabobank niet ineens goed.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2012 19:08

amclassic-fan schreef: Ik ben het niet vaak met je eens, maar in dit geval wel: +1
Alleen dat zeuren van profrenners valt volgens mij wel mee. Ik heb er wel moeite mee als iemand als Marconi ze hier gewoon openlijk aan 't affakkelen is, omdat het zeurpieten en watjes zouden zijn. Als je weet wat bijv Gesink en Mollema voor trainingsarbeid verzetten :roll:
Marconi is echt niet de enige hoor!
Ik twijfel niet aan de trainingsarbeid die de renners verzetten maar het komt er totaal niet uit! Niet in de grote ronden, niet in de klassiekers, niet bij de OS, niet bij het WK !
Is die Vinokourov nu zoveel beter dan de top van de NL renners? Ja, van Gilbert is te verwachten dat hij zou finishen zoals hij dat al vele malen eerder heeft gedaan. Daarom moet je eerder iets gaan proberen ipv in het peloton mee te rijden. Nee, amclassic-fan, niet ik fakkel die renners af, dat doen zij zelf ! Lees het AD of een andere krant. Daar staat ook het e.e.a. te lezen.Waarom denk je dat de Rabobank zulke verandering in de ploegleiding heeft doorgevoerd? Omdat het zo goed gaat? Reken maar dat die geldschieters ook enorm ontevreden zijn met de geleverde prestaties. Ik zou al lang gestopt zijn met de sponsoring van de mannenploeg.
Maar ja, als je hier terecht kritiek uitoefent op het NL mannenwielrennen dan word je wél subiet afgefakkeld.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stelvio82
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:15

stelvio82 26 sep 2012 19:15

marconi schreef:
amclassic-fan schreef: Ik ben het niet vaak met je eens, maar in dit geval wel: +1
Alleen dat zeuren van profrenners valt volgens mij wel mee. Ik heb er wel moeite mee als iemand als Marconi ze hier gewoon openlijk aan 't affakkelen is, omdat het zeurpieten en watjes zouden zijn. Als je weet wat bijv Gesink en Mollema voor trainingsarbeid verzetten :roll:
Marconi is echt niet de enige hoor!
Ik twijfel niet aan de trainingsarbeid die de renners verzetten maar het komt er totaal niet uit! Niet in de grote ronden, niet in de klassiekers, niet bij de OS, niet bij het WK !
Is die Vinokourov nu zoveel beter dan de top van de NL renners? Ja, van Gilbert is te verwachten dat hij zou finishen zoals hij dat al vele malen eerder heeft gedaan. Daarom moet je eerder iets gaan proberen ipv in het peloton mee te rijden. Nee, amclassic-fan, niet ik fakkel die renners af, dat doen zij zelf ! Lees het AD of een andere krant. Daar staat ook het e.e.a. te lezen.Waarom denk je dat de Rabobank zulke verandering in de ploegleiding heeft doorgevoerd? Omdat het zo goed gaat? Reken maar dat die geldschieters ook enorm ontevreden zijn met de geleverde prestaties. Ik zou al lang gestopt zijn met de sponsoring van de mannenploeg.
Maar ja, als je hier terecht kritiek uitoefent op het NL mannenwielrennen dan word je wél subiet afgefakkeld.
Misschien zou je bij het aanmaken van een account op dit forum gewaarschuwd moeten worden: "Pas op, kritiek op Nederlandse wielrenners en/of de Rabobank is niet toegestaan op dit forum".

Plaats reactie