Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)
Ik vind op internet ook deze uitspraak van Mollema (van vlak na de tijdrit):
"maar ik heb dit jaar niet heel vaak op de tijdritfiets getraind en daarom was ik wellicht niet meer echt gewend aan de houding."
Daar zegt hij niet dat hij geen fiets had, maar dat hij er niet veel op getraind heeft...
"maar ik heb dit jaar niet heel vaak op de tijdritfiets getraind en daarom was ik wellicht niet meer echt gewend aan de houding."
Daar zegt hij niet dat hij geen fiets had, maar dat hij er niet veel op getraind heeft...
Ik vind het van Ten Dam juist van een zeer goede en professionele instelling getuigen dat hij op de avond van te voren nog iemand laat invliegen die hem altijd op zijn fietsen zet, om zo de perfecte afstelling te krijgen, ook op de nieuwe fiets.
Ik heb altijd het idee dat Mollema veel minder een dergelijke instelling heeft. Zijn quote dat hij niet veel heeft getraind op een tijdritfiets laat dat ook wel zien. Ik ben benieuwd of ze dat bij Trek hem wel aan het verstand kunnen krijgen. Dat gevoel heb ik namelijk niet echt, vooral als je kijkt naar de manier waarop Andy Schleck op dit moment zijn talent loopt te verkwanselen.
Ik heb altijd het idee dat Mollema veel minder een dergelijke instelling heeft. Zijn quote dat hij niet veel heeft getraind op een tijdritfiets laat dat ook wel zien. Ik ben benieuwd of ze dat bij Trek hem wel aan het verstand kunnen krijgen. Dat gevoel heb ik namelijk niet echt, vooral als je kijkt naar de manier waarop Andy Schleck op dit moment zijn talent loopt te verkwanselen.
http://www.wielerflits.nl/nieuws/28015/ ... keuze.htmlMollema is niet alleen kritisch op de nieuwe fiets, het ligt ook aan de voorbereiding op het tijdrijden. "Je wilt gewoon op de snelste fiets rijden, en je gaat er vanuit dat de houding hetzelfde was en dat dit wel moet lukken, maar dat was vandaag niet zo. Ik denk dat de fiets wel goed is, maar je bent niet gewend aan de houding en ik heb het hele jaar niet op de tijdritfiets kunnen trainen. Dat zijn dingen die niet helpen."
Circelredenatie....
Hoezo? Niet kunnen trainen?
De renner is zelf verantoordelijk, samen met zijn trainer, voor zijn voorbereiding.
Hoezo? Niet kunnen trainen?
De renner is zelf verantoordelijk, samen met zijn trainer, voor zijn voorbereiding.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Hoe het ook zit, hij had gewoon meer op een TT fiets moeten rijden. En ja, die nieuwe fiets was een slecht idee, maar daar had hij echt wel nee tegen kunnen zeggen.
Je kan gewoon heel gericht trainen op je tijdrit, dat hebben meerdere ronderenners (oa Gesink) nu wel bewezen. Als ronderenner moet je dat gewoon doen, anders ga je inderdaad met een pak minuten de boot in.
Je kan gewoon heel gericht trainen op je tijdrit, dat hebben meerdere ronderenners (oa Gesink) nu wel bewezen. Als ronderenner moet je dat gewoon doen, anders ga je inderdaad met een pak minuten de boot in.
In de gewichtsdicussie zijn jullie een beetje hard voor Bianchi. Een fiets waarmee geadverteerd wordt dat hij 6,8kg of minder weegt is dan nog niet rijklaar. Er moeten nog pedalen, bidonhouders, zadeltasjes , pitstop in de tubes etc op.. Dus het advertentiegewicht (wat vaak voor een maatje S geldt) is nog geen rijklare machine voor Lars Boom of Robert Gesink (die ook nog eens 1,90 zijn)
Dus om een fiets, maatje L met 5cm hoge shimano wielen op 6,81kg te krijgen moet het advertentiegewicht van een S al +/-6,3kg zijn.
En dat is inderdaad een opgave voor een merk als Bianchi dat met gebogen buizen, vorken etc werkt. Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Dus om een fiets, maatje L met 5cm hoge shimano wielen op 6,81kg te krijgen moet het advertentiegewicht van een S al +/-6,3kg zijn.
En dat is inderdaad een opgave voor een merk als Bianchi dat met gebogen buizen, vorken etc werkt. Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Jij werkt met pedalen met loden assen en roestvrijstalen bidon houders? Pedalen zijn 248gram (Dura Ace SPD-SL), twee bidonhouders een grammetje of 50. Dat is drie ons. 6.8kg is met standaard onderdelen echt wel haalbaar. Het is natuurlijk niet goedkoop, maar daarvoor zijn normaal gesproken materiaal sponsoren.
Een voorbeeld:
http://road.cc/content/review/109775-bi ... -road-bike
=> Geen superlicht zadel
=> Stuur is niet extreem licht *FSA is de Belkin sponsor
=> Stuurpen is niet bijzonder licht *FSA is de Belkin sponsor
=> Ik ga ervan uit dat grapjes als titanium bidonhouder boutjes e.d. ook niet zijn gebruikt.
Lars zal misschien iets groter zijn, maar veel scheelt het op het oog niet (pro's pakken sowieso kleine fietsen).
Een voorbeeld:
http://road.cc/content/review/109775-bi ... -road-bike
=> Geen superlicht zadel
=> Stuur is niet extreem licht *FSA is de Belkin sponsor
=> Stuurpen is niet bijzonder licht *FSA is de Belkin sponsor
=> Ik ga ervan uit dat grapjes als titanium bidonhouder boutjes e.d. ook niet zijn gebruikt.
Lars zal misschien iets groter zijn, maar veel scheelt het op het oog niet (pro's pakken sowieso kleine fietsen).
Hahaspook schreef:Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
Ben meer fan van Cervelo en Canyon maar denk dat ze samen geen eens 50 jaar bestaan
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
En Bianchi sinds 1885 met een indrukwekkende lijst aan overwinningen EN innovatiestimo2.0 schreef:Welke innovaties zijn dat dan, "spook"?
Overigens, Cervélo bestaat sinds 1995 en Canyon sinds 1996.
Beetje meehuilen met de wolven. Boom die geen camera op z'n fiets in een klim wil omdat z'n fiets al zo zwaar is? Ja ja anders had hij het bergklassement gewonnen