Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 feb 2015 21:23

Wellicht zal het prima passen bij jou. Niemand behalve jijzelf die daarover kan oordelen.
Mara dit is wel echt een forum/site/blad wat expliciet gericht is op de sportieve fietser (race, tour en mountainbike). Het is dus niet zo heel vreemd, zelfs logischerwijs te verwachten, dat er hier weerstand is tegen deze ontwikkeling.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 feb 2015 21:28

Wolfhound32 schreef:Oh, mijn keuze ging naar de tweede. Ben benieuwd wat deze poll gaat uitwijzen.
Beide, mag dat ook? Of moet ik er eentje kiezen? :P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 feb 2015 21:33

53x11 schreef:Dan moet je wel verplicht je ballen inleveren van de mannenpolitie lijkt me!
:lol: :lol: ...ook van de vrouwenpolitie hoor.

(dank je wel 53x11, nu zit mijn thee over mijn monitor)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 feb 2015 21:47

53x11 schreef:
Wolfhound32 schreef:Oh, mijn keuze ging naar de tweede. Ben benieuwd wat deze poll gaat uitwijzen.
Beide, mag dat ook? Of moet ik er eentje kiezen? :P
Neeeee, zo makkelijk kom je er niet af. Keuzes... Het hele leven draait om keuzes. 8-)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Ron_Fiets

Ron_Fiets 19 feb 2015 21:49

jer81 schreef:Wellicht zal het prima passen bij jou. Niemand behalve jijzelf die daarover kan oordelen.
Mara dit is wel echt een forum/site/blad wat expliciet gericht is op de sportieve fietser (race, tour en mountainbike). Het is dus niet zo heel vreemd, zelfs logischerwijs te verwachten, dat er hier weerstand is tegen deze ontwikkeling.
Snap ik, maar heb gewoon gereageerd op een topic waarvan ik dacht dat er ervaringen worden gevraagd met de snellere e-bikes, dat mensen dan zo afgevuurd worden vind ik belachelijk.
elefantino schreef:Je bent lui. 14 km, kom op zeg...
Is dat zo? Denk dat er maar weinig mensen zijn van mijn leeftijd die nog zoveel doen aan hun beweging/sport.

De speed pedelec heb ik gekocht vanwege:

- snel op je werk zijn
- lichaamsbeweging in tegenstelling tot het zitten en kou leiden op je scooter of in je auto op zoek gaan naar een parkeerplek en file rijden
- toch een mooi stukje techniek onder je kont
- vanwege subsidies

Heb genoeg fietsen in de schuur die ik gebruik, dus lui ben ik zeker weten niet!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 feb 2015 22:20

Even vooropgesteld dat je aan niemand verantwoording schuldig bent en al wil je in een draaiorgel of een kruiwagen naar je werk rijden dat je dat lekker zelf moet weten...

...als je dan op een forum dat voornamelijk door sportieve fietsers bezocht wordt gaat vragen of je lui bent als je voor 14 km fietsen een motortje op je fiets aanknopt kan je de reacties eigenlijk ook wel zelf bedenken.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 19 feb 2015 22:22

de meeste mensen die rond de 14km van het werk afwonen gaan met de auto. Dus valt best mee hoe lui je bent.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 feb 2015 22:28

TumTumTum schreef:Even vooropgesteld dat je aan niemand verantwoording schuldig bent en al wil je in een draaiorgel of een kruiwagen naar je werk rijden dat je dat lekker zelf moet weten...

...als je dan op een forum dat voornamelijk door sportieve fietsers bezocht wordt gaat vragen of je lui bent als je voor 14 km fietsen een motortje op je fiets aanknopt kan je de reacties eigenlijk ook wel zelf bedenken.:)
Euh, ja, dat dus. Ik denk dat je met je 37 jaar een aantal uren sport per week een aardig gemiddelde forumbezoeker bent. Alleen wel één van de weinigen met een bejaardenfiets.
Prima als je dat op wilt rijden, maar doen alsof het een stoer sportief apparaat is, is wat naïef op deze plek IMHO.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Seriph
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 20 feb 2015 10:10

NicoNB schreef:
jer81 schreef:Boven elke twijfel kan denk ik wel gezegd worden dat voor fietsenmakers (en fabrikanten) de elektrische fiets een gouden uitvinding is geweest.
Ik denk dat dit de dobber is waar veel fietsenzaken op drijven.
Er zou denk ik een aardige kaalslag plaatsgevonden hebben zonder de e-bike want zoveel innovatie is er niet en de bouwmarkten snoepen aan de onderkant flink wat omzet weg met rommel dat ze als fiets verkopen.
Dit is correct. Mijn FM geeft dit ook grif toe. Toen ik daar laatst was vertelde hij mij dat de wielrenfietsen voor zijn plezier is maar dat hij van de e-bikes kan eten. Nu wil ik best geloven dat er ook best wel wat marge zit op zijn wielrenspulletjes maar het geeft wel aan dat de e-bikes business booming is.

Dat is ook best wel te zien bij de kerk. Ik woon aan een hofje waar ook de pastorij zijn deur heeft en als het koor komt om te oefenen staat dat hele hofje vol met die dingen. (Soms ook voor mijn fietsenhok en dan zijn ze nog best zwaar om te verplaatsen.)

Nu wist mijn FM ook wel te vertellen dat ook een paar mensen zijn, voornamelijk ouderen, die in het begin best bang zijn op dat ding omdat het ineens een behoorlijke boost is aan hun snelheid. Een aantal zou daarom dat ding weer terug hebben gebracht.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 20 feb 2015 10:31

mijn oom (60+-er) is een heel sportieve fietser, heeft een superconditie, woont in heuvelachtig gebied. Nu heeft mijn tante een e-bike gekocht en daardoor kunnen ze samen fietstochtjes maken en kan mijn tante hem bijhouden.
Geweldig toch?

ik snap het denigrerende over de e-bikes hierboven niet zo goed. Niet iedereen hoeft even sportief of fanatiek te fietsen, toch? Ik kan elke vorm van fietsen alleen maar toejuichen. Voor sommige mensen kan een e-bike een opstap zijn naar meer serieus fietsen. Als iemand op dit forum dan advies komt zoeken, dan zijn sommige commentaren weinig motiverend.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Seriph
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 20 feb 2015 11:22

Het denigrerende komt (waarschijnlijk) vanuit het feit dat menig fietser wordt ingehaald door een grijze muis op een e-bike terwijl hij zich het schompes trapt. En dat de renners en de e-bikers zich elkaar het licht niet in ogen gunnen door de bad elements in beide groepen. In beide groepen heb je mensen die zich de superieure weggebruiker denken omdat ze snelheid hebben en daarom meer recht hebben op de weg.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 feb 2015 11:25

Belgje schreef:Ik kan elke vorm van fietsen alleen maar toejuichen.
Ik ook. Op een e-bike rijden is echter geen vorm van fietsen. :D

Plaats reactie