Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 07 jul 2015 00:46

Ook benieuwd naar morgen, al verwacht ik niet weer een stunt van Boom ( alhoewel het met Nibali in zijn wiel maar zo weer kan ;) )

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39532
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2015 01:19

En dan denkt iedereen "ja ja...... Het zal wel"
Van mij mag iedereen winnen, maar Boom toch net iets minder.

Hoe heeft trouwens de ASO de ploegen TT zo laat in kunnen plannen? Wordt nu beetje roulette wie de beste renners in koers heeft na dit soort valpartijen. Zeker als we er vanuit gaan dat de kasseien ook niet probleloos zullen gaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 07 jul 2015 07:42

De beelden van de etappe van gisteren met de gopro van de renners. Op 1:21 nog met moeite wat te zien van de gevolgen van de tweede valpartij.
https://www.youtube.com/watch?v=g7nquTUVZ40

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 07 jul 2015 09:49

arjan schreef:
JPAR schreef:Mits hij geen problemen tegenkomt wint Froome de Tour.
Ik vrees dat ik het hiermee eens ben. Maar ik hoop dat Quintana nog iets moois laat zien.
Ik zeg zet al je geld er op in.....zou ik zeker niet durven. Want die 3% meneer kan vandaag zomaar naar huis moeten :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 jul 2015 13:31

Zorro schreef:
uninvitedguest schreef:In uitgaansgebieden weet men al langere tijd wat drugs en adrenaline doen, wellicht dat doping ook van invloed is op de vele stevige valpartijen? Is er daardoor meer haantjesgedrag, wordt het beoordelingsvermogen beïnvloed????
Voelt men zich meer onaantastbaar/onoverwinnelijk????
Complete speculatie zonder onderbouwing en slaat echt nergens op. Wellicht kun je beter op Telegraaf gaan posten.
Klopt, is ook totaal niet onderbouwd. Als we uitsluitend wetenschappelijk onderbouwde berichten mogen posten wordt het een heel klein forum denk ik, zie alleen maar alle posts hierboven over de op handen zijnde winst van Froome. Schandalig gewoon deze niet wetenschappelijk onderbouwde posts!!!

Je maakt mij niet wijs dat het peloton momenteel schoon rond rijdt. Daarbij wordt de doping steeds geavanceerder. Ik vroeg me gewoon af in hoeverre dit invloed heeft op de geest van de renners, zeker in dit soort zaken. Als ik de opgefokte reacties van hen zien in de eerste ogenblikken van de neutralisatie, ( hoe begrijpelijk wellicht ook) vraag ik me dit nog meer af.
In veel sporten is ook het gedrag van sporters al en discussie in relatie tot hun voorbeeldfunctie voor met name de jeugd.
Maar goed, ik begrijp dat de moderne Zorro hiervan overstuur raakt, misschien bevangen door de hitte met die zwarte kleren???

Maybe it's better to change the world in you, instead of reacting like this.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 jul 2015 13:52

@ uninvited guest.

Ik weet niet in hoeverre jij wedstrijdsport bedrijft(hebt bedreven), maar opgefokte reacties zijn van alle sporten en alle tijden. Van tennis (mcenroe of connors!) tot voetbal (te veel om op te noemen) via idd wielrennen en alles wat daartussen zit. Misschien met uitzondering van wedstrijdvissen.

Het getuigt weer van het bekende azijnpissen om alleen in het geval van wielrennen dit te relateren aan doping :evil: :evil: , heel flauw en tendentieus. Maar goed, blijkbaar doe je dit graag en huil je graag mee met de wolven in het bos. In je reactie geef je zelf aan dat in vele sporten het gedrag van de sporters te wensen over laat, waarom dan alleen in het wielrennen spreken over doping.

Verder wil ik er in dit topic niets meer over horen, indien je dit onderwerp toch graag verder wil behandelen verwijs ik je graag naar het topic "het dopingtopic 2.0" verderop in dit forum.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 jul 2015 14:17

Tracing_NL schreef:@ uninvited guest.

Verder wil ik er in dit topic niets meer over horen, .....

Zooooooo, en dat is het laatste wat ik er over zeg, ik ga lekker tdf kijken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 07 jul 2015 14:19

+1
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

ane
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:25

ane 07 jul 2015 14:33

Wat mij gisteren verbaasde was dat Froome gisteren dezelfde tijd kreeg als Rodriguez. Er leek echt wel een gaatje tussen te zitten. Daar had Martin het geel kunnen dragen (het zit hem echt niet mee).

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 jul 2015 14:40

Het was 0,93 seconden was froome 7 honderdste langzamer geweest had tony martin het geel.
Maak joe woar

ane
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:25

ane 07 jul 2015 14:51

Als Rodriguez nou niet zo vroeg was begonnen met juichen..... Nou ja, het was in ieder geval niet omdat een teamgenoot zijn benen stil hield.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 07 jul 2015 14:57

Er was vorig jaar wel een discussie over Tramadol, een pijnstiller die zou kunnen bijdragen tot valpartijen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ijen.dhtml

Plaats reactie