Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2014 16:11

havana schreef:Pffft wat een prutsers zeg, die organisatoren... Eerst de afdaling neutraliseren en daarna die beslissing ineens terugdraaien...
Ja, en hoe moeilijk is goede en duidelijke communicatie? Zeker in gevallen als deze toch wel erg belangrijk zowel voor de veiligheid renners als wel eventuele koersvervalsing.

Check on Quintana JPAR en amclassic-fan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 mei 2014 16:15

Ploegleider Lotto meldt dat ploegleiders NIET te horen hebben gekregen dat de boel geneutraliseerd zou worden. Alleen dat de afdaling gevaarlijk was.

Dus: nog steeds geblunder, maar geen competitievervalsing...

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2014 16:17

Quintana is wel goed hoor. Ben benieuwd wat hij straks kan brengen richting de finish.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

codex
Forum-lid

codex 27 mei 2014 16:22

ja die belgische tv slaggevers lijken wel een 60 jaar getrouwd stel :D
ze zitten maar te kibbelen(wij noemen dat bekvechten) over de nu wel of niet of nu wel of toch wel of niet nee wel nee niet ja toch...nee geen neutralisatie.!

joeywl
Forum-lid

joeywl 27 mei 2014 16:25

Ik kijk op Eurosport, helaas wel reclames maar goed commentaar. Al met al is het wel koers!

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 27 mei 2014 17:09

Vind het op België nu ook wel goed, als er duo commentaar is wordt het altijd beter als ze het oneens zijn, anders krijg je van dat papegaai commentaar:

A: "Het is in de regen een gevaarlijke afdaling"
B: "Dit is in de regen inderdaad een zéér gevaarlijke afdaling"

Daar hebben ze bij de Belgen toch al een beetje een handje van.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 27 mei 2014 17:11

Quintana, wat een klein klasbakkie is het ook :)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2014 17:11

Ligt aan de leeftijd. Papegaaien worden ook oud!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

SupaX
Forum-lid

SupaX 27 mei 2014 17:37

Sterk van Kelderman :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2014 18:26

havana schreef:Ploegleider Lotto meldt dat ploegleiders NIET te horen hebben gekregen dat de boel geneutraliseerd zou worden. Alleen dat de afdaling gevaarlijk was.

Dus: nog steeds geblunder, maar geen competitievervalsing...
Als iedereen dezelfde informatie heeft gekregen niet. Ik vraag me toch af waar die neutralisatie verhalen dan vandaan kwamen.

Quintana zou ziek zijn. Dat hebben we gezien :lol: Hesjedal bleef boven verwachting lang in het wiel.

Na 2,5 week Giro groot respect voor Kelderman. Zoals ik eerder zei laat hij zich niet gek maken en gaat rustig mee. Hij versnelde zelfs op de laatste klim een aantal keren al kreeg hij het wel wat moeilijk op het laatst. Maar goed ......23 jaar!!

Belkin heeft toch wel een goede ploeg in de breedte met Mollema, Kelderman, Kruiswijk etc.
Dan heb je nog goede knechten als Ten Dam, Tankkink en Boom voor de grote ronden.
Voor de klassiekers in eerste instantie VanMarcke maar natuurlijk ook Boom en Tjallingii.

Gesink in de TdF zie ik niet zitten. Ik zou mikken op de Vuelta. Te veel trainingsachterstand en het bange gevoel blijft wellicht. Misschien zou de eerste week en eerste twee bergetappes wat beter zijn en dan door naar de Vuelta.

Toch vreemd dat dat sprint vermorgen er op de weg niet echt uitkomt bij Bos.

Ik doe nog wat Belkin renners tekort natuurlijk.

Enfin. Het viel al met al nogal mee vandaag ondanks alle commotie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 mei 2014 19:53

Zijn er nog die vinden dat deze rit niet had moeten doorgaan?
Steek allen uw hand op...

Ik vond het persoonlijk 1 van de betere ritten, en much ado about nothing op twitter door o.a. Lefevere.
Uiteindelijk (slechts) een man of 10 afgestapt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 27 mei 2014 19:54

Man wat een fantastische etappe vandaag, ik heb echt genoten. Quintana heeft wel courage getoond om weg te rijden in de wel, niet, wel en toch uiteindelijk niet geneutraliseerde afdaling.

Hesjedal is toch wel echt een taaie klant zeg, ik vond het nog knap hoe die op karakter eraan bleef hangen.
Tja en Kelderman, ik maak een diepe buiging......

En het spel is nog niet klaar want er komt nog genoeg om te smullen deze laatste Giro week.
Wat een zaligheid zonder de voorspelbaarheid van de TdF met een US Postal/SKY train (doorhalen wat niet van toepassing is). Dit is waarom ik de wielersport zo mooi vind.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie